Toyota rav4 pasvorm reservewielkap

Porsche911

Startmotor
Goedenavond,

Ik ben de gelukkige eigenaar van een Rav4 uit 2001 geworden (3 deurs).

Helaas mist de afdekkap over het reservewiel, welke permanent op de achterklep wordt meegedragen.

Nu heb ik een tweedehands exemplaar gezien in de juiste kleur, maar deze sloopauto is uit 2004 en bovendien een 5 deurs.

Enig idee of dit ook bij mij erop gaat passen? Lijkt mij dat het identiek is? Die sloop zit verderop in het land, dus er ff heen om te passen doe ik liever niet op de gok en de telefoniste durfde het ook niet te ²zeggen.

Ali express is ook nog een optie zie ik, maar geen idee wat ik daarvan moet verwachten em bovendien 200 euro verzendkosten zag ik volgens mij....

Hopelijk iemand hier die er wat meer kijk op heeft..

Groetjes

Waarom zou het niet passen? Het is dezelfde modelreeks.

Uit de onderdelennummers haal ik eigenlijk ook gewoon dezelfde in beide jaren.
64771

Op Onderdelenlijn staat er toevallig eentje van een 3 deurs rav 4 uit 2001...

Als je op donor voertuig klikt zie je foto's waar de wielcover ook werkelijk op staat.
Even een mailtje of een belletje doen zou ik zeggen. :)

Misschien is deze sloperij wel dichterbij?

Waar check jij die onderdeel nummers?

Ja, het is dezelfde bouwjaarreeks naar mijn weten, maar je weet het maar nooit.

Waar check jij die onderdeel nummers?
Vraag jij de bakker ook naar zijn recepten? ;)

Ik gebruik diverse bronnen, advertenties, onderdelencatalogi, forums e.d. En alles check ik een paar keer onderling met elkaar na.

Nog even (dat kost al snel een uurtje inc check) wat verder doorgezocht:
Modelreeks 2001 - 2004:
64771 - 42060 Voor(zicht)zijde
64773 - 42010 Achterzijde

Modelreeks 2005 - 2012:
64771 - 42110 Voor(zicht)zijde
64773 - 42060 Achterzijde

Dat nummer van de achterzijde van de nieuwere modelreeks is dus bijna hetzelfde als de voorzijde van de oudere modelreeks... Daarnaast bestaan er meerdere varianten van die covers, je hebt er ook met alleen een metalen plaat en een soort hoes die over de band heen gaat. Dan is de achterzijde vaak ook anders.

In elk geval wordt op onderdelenlijn ook Wielcover gebruikt als term voor deze dingen. Daar vond ik die waar ik naar linkte. En dat is een betere match met de auto die je zelf hebt... Niet geschoten is altijd mis.

Ja dat past gewoon. Heb 13 jaar zo´n 3deurs RAV4 van 2005 gehad en heb de cover ook een keer vervangen.
Die van het facelift model is helemaal vlak.. bij de oudere zit er een lichte vouwlijn in.

Let wel dat alle nokjes nog heel zijn en er geen barstjes in zitten.

Ja, ik denk dat ik meteen die zwarte achterplaat waar ie in klikt mee moet kopen, want die bij mij vertoond daar ook wat beschadigingen.

Ik ga maandag wel ff bellen.

Bedankt verder!

Terug
Bovenaan