Toyota RAV4 / Suzuki Across

MCW 41

Petrolhead
2026-toyota-rav4-limited-exterior-1.jpg

Limited
2026-toyota-rav4-limited-exteior-towing.jpg

2026-toyota-rav4-limited-exterior-2.jpg

2026-toyota-rav4-limited-exterior-4.jpg

2026-toyota-rav4-limited-exterior-3.jpg

Woodland
2026-toyota-rav4-woodland-exterior-1.jpg

2026-Toyota-RAV4-Limited-4.webp

2026-toyota-rav4-woodland-exterior-6.jpg

2026-toyota-rav4-woodland-exterior-8.jpg

2026-toyota-rav4-woodland-exterior-7.jpg

2026-toyota-rav4-woodland-exterior-5.jpg

2026-toyota-rav4-woodland-interior.jpg

GR Sport
2026-toyota-rav4-gr-sport-exterior-3.jpg

2026-toyota-rav4-gr-sport-exterior-2.jpg

2026-toyota-rav4-gr-sport-exterior-4.jpg

2026-toyota-rav4-gr-sport-exterior-5.jpg

2026-toyota-rav4-gr-sport-exterior-7.jpg

2026-toyota-rav4-gr-sport-exterior-6.jpg

• The sixth generation Toyota RAV4 introduces fresh styling and upgraded technology features.
  • The compact SUV now rides on an upgraded version of its predecessor’s underpinnings.
  • The electrified lineup includes slightly more powerful hybrid and PHEV powertrain options.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanaf de voor- en zijkant heeft hij een LandCruiser-vibe, achterzijde lijkt op X-Trail van Nissan. Overall dus stoerder. Interieur is chiquer en strakker/moderner geworden, met mooie materialen. Jammer dat de functionele rubberdraaiknoppen van de verwarming/airco zijn vervangen. Idem deels de drukknoppen. Gelukkig wel weer een zonnenbrilhouder. En hopelijk ook wat meer opbergvakken. We hebben nog wel even tijd om er aan te wennen (voorjaar 2026 op de weg).

Laatst bewerkt:
Zon dan, wat een verbetering zeg, dit ziet er goed uit. Lekker robuust, invloeden van de nieuwe LandCruiser, helemaal goed zo. Voor gladde, gelikte SUV’s kunnen we bij Mazda terecht, maar dit heeft voor het type auto toch wel mijn voorkeur hoor.

Jammer dat de normale hybrid niet naar hier komt, maar ook wel weer begrijpelijk. Die is nu ook reeds niet meer leverbaar, waarschijnlijk is diens prijs niet meer onder de PHEV te houden.

Ik vind het maar een grof ontwerp en niet perse moderner ogen. Interieur is weer typisch Toyota; log, druk en beetje gedateerd.

Ik vind het een geslaagd ontwerp. Redelijk conservatief maar dat is logisch aangezien dit model werkelijk overal goed verkoopt en dus overal moet aanspreken. Interieur vind ik minder geslaagd, maar het zal ongetwijfeld goed in mekaar zitten en doordacht zijn.

Een typisch Japans ontwerp: heel druk, met veel vouwen en niet al teveel optische cohesie. Ik ben ook geen fan. De achterkant lijkt sterk geïnspireerd op de Nissan X-Trail, maar dat vind ik een veel sterker ontwerp. Het interieur heeft een hoekige jaren tachtig-uitstraling, die verder geen verband houdt met het exterieur. De 'nieuwe' Mitsubishi Outlander, ook altijd een PHEV in Nederland, vind ik mooier.

Zie overeenkomsten met de 2025 C5 Aircross (koplampen, zijkant). Die heeft weliswaar ook drukke stijlelementen, maar is net een slag subtieler dan de RAV. Maar goed, Toyota heeft altijd gelijk: de RAV is sinds jaar & dag een kaskraker, de #1 in de USA en #1 of #2 wereldwijd. Blijkt voor mensen op alle continenten aantrekkelijk, zelfs die suffe voorganger. Dat zal met dit agressieve design ongetwijfeld niet anders zijn.

Citroen heeft idd goed naar de RAV4 gekeken. Met name de hoekige wielkasten zijn gekopieerd. Best logisch aangezien die Toyota zo goed verkoopt.

Geslaagde nieuwkomer wat mij betreft. Dat hoekige dashboard ziet er ook goed uit, het heeft iets utilitairs. SUV's blijven aanstellerige onzinauto's maar ik kan niet ontkennen dat sommige modellen, zoals deze nieuwe RAV4, toch best aardig op het netvlies liggen.

Die jongens van de ANWB hebben trouwens een Easter egg aan het einde van hun video. Er staat in een andere ruimte een auto onder embargo onder het doek, die pas op 2 juni wordt gepresenteerd…

ANWB RAV4 met Easter egg

yVi4d0Z.jpeg

Ik houd ‘t op de gefacelifte Aygo X ;)

Het rood staat hem heel goed inderdaad! Ben ik nu aan het toegeven dat ik een RAV4 mooi vindt? :ROFLMAO:

De huidige GR Sport:

8pL5vWc.png

Iupq2TA.png

De nieuwe GR Sport vind ik een tikkie overdreven. Het is niet alsof je in een sportauto rijd.. maar het zal het vast goed doen bij de brave huisvaders die perse een 'stoere' auto willen. Liefst in het zwart want dan ben je het alpha-mannetje op kantoor

Het rood staat hem heel goed inderdaad! Ben ik nu aan het toegeven dat ik een RAV4 mooi vindt? :ROFLMAO:
Ik zat me net te bedenken dat ik het nieuwe familiegezicht ook mooi vind geworden... en daarbij staat er tegenwoordig een Camry in onze garage.

With a new hybrid-only powertrain and some much-needed technology upgrades, the 2026 RAV4 represents yet another winner from Toyota.

2026-toyota-rav4-first-drive-review.webp

Even with these changes, the RAV4 stays true to its roots. It’s still the same relatively simple, no-nonsense compact SUV it’s always been—just better. A hybrid-only lineup, updated tech, and some genuinely fun new trims make the 2026 model feel meaningfully improved without losing its core appeal.

One thing we still don’t know? Pricing. Toyota says the base MSRP will start in the low $30,000 range, which keeps it in line with the outgoing model. Trims like the Woodland and GR Sport will likely land higher on the pricing ladder.

But no matter which version you choose, one thing’s clear: Toyota has another winner on its hands.

2026-hybrid-compact-suv-comparison-test-110-68f946eef028e.jpg

1. Honda CR-V Hybrid

HIGHS: Smooth linear acceleration, stylish and spacious interior, quietest of the bunch.
LOWS: A few more horsepower would go a long way, touchscreen is a tad small.
VERDICT: The CR-V's secret sauce is consistency, and that makes for great value.

2. Toyota RAV4 Hybrid

HIGHS: New powertrain brings more hustle, four passengers fit in comfort, top trims can tow up to 3500 pounds.
LOWS: Interior lacks personality, buzzy engine under heavy throttle, body lean in the corners.
VERDICT: It hits the spot, but we expected more from such an important new model in the Toyota lineup.

3. Mazda CX-50 Hybrid

HIGHS: Upscale cabin vibe, engaging steering and chassis, well equipped for the price.
LOWS: Lowest observed fuel economy, not quick, smallish back seat and cargo area.
VERDICT: Stylish and agile, but not the most practical.

4. Subaru Forester Hybrid

HIGHS: Airy cabin with good visibility, best observed fuel economy, large cargo hold.
LOWS: Pokey acceleration, pokey infotainment, awkward driving position.
VERDICT: The hybrid of Subaru Foresters.

Terug
Bovenaan