Toyota Yaris 1.5 VVT-i 2017

Marco85

Startmotor
Hi,

ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuwe auto en heb nu een Toyota Yaris VVT-i 1.5 uit 2017 op het oog. 33.500 km gereden. Heb er al mee gereden en rijd heel fijn. Alleen zag ik op het APK rapport onderstaande:

4x 210: Bandenspanning niet op juiste waarde.

2x 213: Montage band niet volgens voorschriften.

2x 190: Slijtage/beschadiging wiellager hoorbaar of voelbaar.

1x 311: Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schijf.

Nu vraag ik mij af, ook omdat de auto weinig km heeft gereden, of dit probleem zal terug komen? Of dat dit aan het rijgedrag van de vorige eigenaar ligt?

bedankt alvast voor jullie antwoorden

Weinig rijden is voor geen enkele auto's goed en Toyota's zijn ook niet feiloos. Mijn schoonmoeder heeft ook een Yaris (CVT hybride) van deze jaren en verbaas mij altijd over het dure onderhoud, veelal slijtage dingen maar het valt wel op met zo weinig dat ze rijd. Dit jaar nieuwe 12V accu omdat ze weer niet kon starten na een week stilstand, maar zo is er elke beurt wel iets.

Bandenspanning; auto had te lage bandenspanning, net als een groot deel van de nederlanders momenteel

Montage band; misschien verkeerde rijrichting of iets gemonteerd. In ieder geval lijkt mij dat eerder een garage fout

Slijtage wiellager; Toyota's kunnen ook stuk, even navragen of deze vervangen is. Tot op zekerer hoogte mag dit wel van de APK, moeten het alleen melden als de speling nog heel gering is. De kans is ook aanwezig dat de andere kant er ook een keer aan zit te komen. Bij deze km stand wel snel maar ook hier heeft dat niet met de rijstijl te maken. En ja, auto's hebben gewoon soms onderhoud/reparatie nodig.

Drager/bevestigingsmiddel van remvoering raakt trommel/schijf; Ook bijzonder, maar dit lijkt mij eerder iets qua garage zelf wat niet helemaal lekker is dan de berijder zelf

ALs jij hem fijn vind, mooi vind, goed vind rijden en onderhoud is uitgevoerd (aantoonbaar) zou ik mij er geen zorgen om maken. Check ook de banden voor droogtescheurtjes, kans is groot dat de originele er nog onder zitten. sommige banden hebben na 6/7 jaar al forse droogtescheuren.

Tsja, of ooit een beetje te hard een stoepje opgereden, band kapot (=2 vervangen) en mogelijk lager beschadigd. Als het gerepareerd is en de auto rijdt goed...... Precies wat Ascona stelt!

Beetje stereotyperend. Maar dit soort auto's met heel weinig kilometers, zijn vaak origineel gekocht door mensen die wel eens een stoeprandje oid mee pakken inderdaad. Meestal oudere mensen.

Als dat gewoon netjes gerepareerd is is er inderdaad ook gewoon niets aan de hand. Dit zijn ook niet echt punten waar ik me zorgen om zou maken.

of ooit een beetje te hard een stoepje opgereden, band kapot (=2 vervangen) en mogelijk lager beschadigd. Als het gerepareerd is en de auto rijdt goed....

inderdaad, zou mogelijk stoeprandje geweest kunnen zijn. Mits goed hersteld zou ik mij er niet zo'n zorgen op maken.

Dank voor jullie antwoorden, ik denk ook iets van een stoeprand. Hij reed prima inderdaad maar bij het remmen maakte hij een wat licht Zoemend geluid een paar keer. Niet heel storend maar het was er wel.

Auto staat bij een Toyota dealer dus ik ga ervan uit dat hij goed wordt nagekeken maar ergens heb ik er niet helemaal een vertrouwd gevoel over. Ook was de verkoper kort van stof (alsof hij iets beter te doen had).
Ook omdat ik nog een zelfde Yaris op het oog hem (dichterbij huis ook) gaat het 1 van de 2 worden. Al is de andere een import wagen maar wel dealer onderhouden in Duitsland (boekjes en documentaties aanwezig) en verder identiek als de andere optie.
Verschil zit hem in:

- Cruise control
- Climate control
- Koplampen met led dagrijverlichting

En scheelt kwa prijs 1000-1500 euro

Houd er ook rekening mee dat een import ook weer veel moeilijker te verkopen is, en je die 1000 waarschijnlijk ook weer inlevert tijdens de verkoop.

Als je er geen vertrouwen in hebt, gewoon niet kopen. Wat dat betreft altijd naar je gevoel luisteren. Er is genoeg te koop.

Maar als op dat import exemplaar wel cruise control zit (wat ook in 2017 haast wel standaard was in dit segment), en ook nog climat control en wat andere luxe en die is ook nog eens een stukje goedkoper... Zou gewoon eens kijken wat je gevoel daar zegt

Maar als op dat import exemplaar wel cruise control zit (wat ook in 2017 haast wel standaard was in dit segment), en ook nog climat control en wat andere luxe en die is ook nog eens een stukje goedkoper... Zou gewoon eens kijken wat je gevoel daar zegt
Nee import auto heeft geen Climate control, wel ‘gewone’ airco en ook geen cruise control. Koplampen zijn ook anders, namelijk geen led dagrijverlichting.

Import auto ziet er aan de binnenkant wel net wat mooier uit.

Vandaag contact gehad met beide aanbieders, €1500 verschil en import de goedkoopste optie..

Ik weet niet hoeveel je zelf gaat rijden per jaar, maar ik zou cruise control absoluut niet willen missen. Climate control is toch ook wel erg fijn.
Zou mij die 1500 wel waard zijn.
Of verder kijken naar een andere die het ook allemaal heeft

Terug
Bovenaan