toyota yaris lawaaierig

gast 8474998

Net ingestapt
hallo
ik vindt onze toyota yaris(2020) nogal lawaaierig, er zitten all season banden onder. ik denk zelf dat deze de meeste geluids overlast geven, ik heb gemerkt dat de beplating van de carosserie (het koetswerk) nogal dun is, dat geeft in de de holle ruimtes ws ook veel lawaai. als ik bvbt op het koetswerk klop geeft dit een hogere holle toon als dat ik dat bij iedere andere auto doe, die klinken doffer, en is het plaatwerk ws dikker. wat kan ik er aan doen, andere banden, of misschien de auto laten isoleren?

vr Groet Arie

Herkenbaar, ik vond de Yaris ook wat lawaaiig. Nieuwe banden eronder kan helpen, maar meeste effect zal je hebben van wat langzamer rijden. Of een andere auto kopen die minder lawaaiig is.

hier misschien wat aan?

Vind sowieso veel toyota's vrij rumoerig. Bij een prius en ook auris viel mij dat ook al een keer op, en de vorige generatie Yaris ook, zeker op de snelweg. Denk dat de isolatie gewoon minder is.

Vroeger heb ik bij onze twingo van deze foam stukken bij de wielkasten achter gemonteerd. was even een middagje knutselen (plastic aan zijkant weghalen) maar de auto werd er een stuk stiller van. ook met regen ed was dat goed merkbaar. Maar als je het echt goed wil doen moet je de deuren en dergelijke ook mee pakken en dat word dan echt een mega klus.

De Toyota Yaris uit 2020 maakt inderdaad relatief veel geluid, mijn Renault Clio V 130 TCe uit 2020 is veel stiller.

Misschien kan het helpen om vierseizoenenbanden te kiezen die erg goed scoren op weinig geluid. Maar ook verder heel goed scoren in diverse testen. Het kan ook helpen om extra isolatie aan te brengen bij de wielkasten.

(heel) Vroeger heb ik bij mijn Simca en Talbot ook extra isolatie aangebracht, dat werkte best goed.

Terug
Bovenaan