Trillend / schrapend gaspedaal bij lage snelheid

Marcel 5944376

Wegverkenner
Hi,

Ik sta voor een raadsel: mijn auto (Renault Scenic, 2011, 130dkm) heeft last van een licht trillend/ schrapend gevoel in het gaspedaal, maar alleen bij lage snelheid en alleen in een bocht.

Lijkt me sowieso raadzaam om na te laten kijken, maar ik heb zelf geen idee wat het kan zijn. Het is ook wat lastig uit te leggen en ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Auto rijdt verder prima., trilt ook niet bij optrekken of remmen of zo. Je moet er ook wel echt op letten wil het je opvallen. Maar goed, het is me opgevallen dus nu merk ik het ;).

Heeft iemand enig idee? Dank!

Auto uit 2011 zal vast wel een gaspendaal hebben die bediend word by 'wire'. Raar dat je daar trillingen voelt, want het enige wat kan piepen/kraken zal het schanierpunt zijn in het pendaal of de plunjer van de elektriche switch.

Ja ik vind het dus ook raar, vandaar mijn vraag. Of het 'fly by wire' is weet ik niet, 2011 is niet heel nieuw natuurlijk.

Weet je zeker dat het niet ergens anders vandaan komt, geluiden in een auto kunnen vaak een vertekend beeld geven waar ze nou daadwerkelijk vandaan komen.
Ik weet het in die zin zeker dat ik het voel via mijn voeten op het pedaal, en nergens anders in de auto. En ook echt alleen bij lage snelheid, het is niet zo dat het erger wordt bij hogere snelheid of zo (dan is het weg).

Terug
Bovenaan