Tweede auto

Momenteel rijd ik in een Renault Twingo als eerste auto, ik vind het tijd voor iets snellers en groters. De 75pk en de 3-deurs ben je toch na een jaartje wel mee klaar. Mijn oog is gevallen op de alfa romeo 147, 5- deurs 105pk en gewoon een mooie auto. Alleen hoor je natuurlijk dat alfa duur is in onderhoud, is dit idd zo met deze auto en kan ik beter op zoek naar een andere auto? Mijn budget ligt rond de 5.000.

met deze bedragen (en dus oudere auto's) is het vooral belangrijk naar of deze goed onderhouden is en wat de staat is. Je gaat nooit een 100% strakke auto vinden voor dit geld. Je kunt mogelijk wel een redelijk nette alfa 147 vinden voor dit geld, maar ook genoeg slechten.
Echt sneller ga je niet uit komen ten opzichte van een twingo met 75PK met een alfa 147 1.6 met slechts 105PK. Ja je hebt iets meer PK, maar ook iets meer gewicht.

Twingo 75PK 0-100 in 12,0
Alfa 146 105 PK 0-100 in 11,3

Ik heb drie 147's gehad, waaronder één 1.6 TS met 105 PK. Daar heb ik nooit iets mee gehad als ik het mij goed herinner. Weggedaan voor een upgrade qua vermogen. Het zijn ondertussen wel echt vrij oude auto's.

Zoals @AsconaGT meldt: let goed op onderhoud.

Elke 60.000 km / 3 jaar moet de distributieriem vervangen worden. Kostte destijds €350 geloof ik. Dat is al aardig wat jaren geleden. Zal tegenwoordig nog een stukje duurder zijn. Handig om daar rekening mee te houden.

Het zijn wel erg fijn rijdende auto's. De 1.6 TS was ook best zuinig te rijden als je je best een beetje deed.

Zoals al aangegeven is het verschil in prestaties tussen een Renault Twingo en Alfa 147 1.6 klein. Dat heeft o.a. te maken met het gewicht.
En een kleine auto voelt in de praktijk sneller aan.

De Alfa 147 is inmiddels een oude auto, de jongste exemplaren zijn al 15 jaar oud. Ik vind het een leuke auto.
je kunt aardige exemplaren tegen komen, maar ook hele slechte exemplaren. Goede alternatieven zijn bijvoorbeeld de Fiat Bravo, Lancia Delta of Alfa Giulietta. Die zijn jonger en moderner, en ook prima in deze prijsklasse te vinden.

Of kijk eens naar een Alfa Mito of Fiat Grande Punto/ Punto Evo.
Ik heb zelf gereden met een Fiat Grande Punto 120 pk T Jet, dit was een hele leuke, wendbare, en snelle auto.

De Renault Twingo kun je ook vinden met 100 en 133 pk, die zijn ook heel leuk.

Terug
Bovenaan