Tweedehands auto of private-lease

Miriam154

Net ingestapt
Goedenavond,

Ik ben nogal een leek op autogebruik. Ik ben op zoek naar een stadsauto voor ongeveer 7000 -9000 euro. Ik ben aan het kijken naar een Hyundai i10, Kia picanto of Renault Clio. Maar welke auto is nou het betrouwbaarst en zuinigst.

Ik rij zo’n 17.5000 km per jaar. 70 km woon-werkverkeer per dag en af en toe lange afstandsritten. Ik wil daarom een stadsauto.

Ik heb ook gekeken naar private lease en kom dan op bedragen van ongeveer 260 euro per maand uit( anwb of via de autodealer). Dat houdt voor mij in dat ik geen onderhoudskosten heb en in de nieuwste auto rijd. (Inclusief cruise control en navigatiesysteem, 15.000 -20.000 km per jaar)

Ik zoek een auto met cruise control en navigatiesysteem. Zitten er dan nog grote verschillen tussen een auto uit bijvoorbeeld 2010 of 2014? Welke auto is het stilste?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Hyundai i10 en een Picanto zijn een klasse kleiner dan een Clio.

Over het algemeen zal een B-segmenter (Clio, Fiesta, Ibiza) comfortabeler, stiller en ruimer zijn dan een A-segmenter als de i10 of Picanto.

De Renault Clio is B segment, de I10 en Picanto zijn A segment.

De Clio is comfortabeler en ruimer, gewoon meer auto. Het bouwjaar zegt niet zoveel, de Clio 4 is er vanaf 2013 en kreeg in 2016 een facelift. De afwerking was beter, en er zijn mooiere materialen gebruikt, er is ook minder wind geruis.

Bij Private Lease krijg je de Renault Clio 5, die is weer een stap voorruit in comfort en geluid.

Terug
Bovenaan