Tweedehands auto (station, suv, mpv) welke

Anna f543289

Wegverkenner
Ik ben op zoek naar een auto met ruimte. Waar de honden makkelijk in kunnen maar ook een hand rolstoel zonder dat ik de hele achterbank moet platgooien.

Budget is max € 14.000. Ik rijd ongeveer 35.000 km per jaar.

Ik zie vooral veel ford focus wagon 1.0 en c-max occasions.
Ik vind de Renault kadjar 1.2 wel mooi, kia sportage 1.6 gdi. Km tot 130.000 of kan ik beter voor een volvo v60 gaan met iets meer op de teller.
Suggesties zijn welkom. Geen idee wat een goede aankoop is. Op internet kan je van alle auto's wel iets negatiefs vinden.

V60 en Auris zijn niet groot achterin. Ford Focus MK4 (vanaf 2019, 600 liter) wel. Een Mondeo (geen Hybrid) is nóg groter.
Nog praktischer is een VW Touran, Renault Grand Senic of de nog grotere Ford S-Max.
Wat voor honden? 2 Chiwawa's passen in je fietstas. 6 Deense Dogs niet.
35000 km per jaar: wel interessant om naar een 2e hands diesel te kijken. Zoiets

Focus vanaf 2019 valt niet binnen het budget.
Honden achterin is handig ipv op de achterbank.
Ik zie vnl op autotrack in mijn prijsklasse de focus 1.0 bjwr 2017 en c-max 1.0 bwjr 2015, kadjar 1.2 tce 2015, kia sportage km standen tot 130.000 km. Zijn dit goede auto's of kan ik beter naar een volvo v60 station van 2012 kmstand 150.000.

Het hoeft niet de grootste kofferbakruimte maar iets waar ik de komende jaren met gemak 35.000 km per jaar kan rijden

V60 en Auris zijn niet groot achterin. Ford Focus MK4 (vanaf 2019, 600 liter) wel. Een Mondeo (geen Hybrid) is nóg groter.
Nog praktischer is een VW Touran, Renault Grand Senic of de nog grotere Ford S-Max.
Wat voor honden? 2 Chiwawa's passen in je fietstas. 6 Deense Dogs niet.
35000 km per jaar: wel interessant om naar een 2e hands diesel te kijken. Zoiets
Diesel vind ik te duur in Wegenbelasting en de onzekerheid over een paar jaar

Focus 2019 moet wel lukken voor 14k. Wat rij je nu? Want hoeveel ruimte zoek je echt.

Een Dacia Lodgy bijvoorbeeld echt meer ruimte of de hiervoor genoemde Touran.
Kia is in principe ook niet slecht. Maar met elke auto kun je wat klachten krijgen.

Wil je ruimte, kijk dan ook naar een Skoda Octavia. Binnen je budget te vinden met de fijne 1.0 TSI.
Voorbeeldje:
Lees net het stukje over downsizesen
Wil je ruimte, kijk dan ook naar een Skoda Octavia. Binnen je budget te vinden met de fijne 1.0 TSI.
Voorbeeldje:
Lees net het stukje van volt over de downsizemotor

Focus 2019 moet wel lukken voor 14k. Wat rij je nu? Want hoeveel ruimte zoek je echt.

Een Dacia Lodgy bijvoorbeeld echt meer ruimte of de hiervoor genoemde Touran.
Kia is in principe ook niet slecht. Maar met elke auto kun je wat klachten krijgen.
Dacia lodgy vind ik niet echt een sportieve auto
Zie wel veel dacia dusters 1.2 voorbijkomen.
Is de kadjar met zijn 1.2 een goede keus

Als je goedkoop wil rijden dan is de suzuki s-cross heel interessant, relatief ruim en goedkoop in de wegenbelasting. Een 1.0 boosterjet is wellicht voldoende voor jouw

Dacia lodgy vind ik niet echt een sportieve auto
Zie wel veel dacia dusters 1.2 voorbijkomen.
Is de kadjar met zijn 1.2 een goede keus
De 1.2 tce zit een slechte lichting tussen. De 1.3 tce schijnt wel goed te zijn, maar dan minder keuze binnen jouw budget. De megane 4e generatie is heel kort met de 1.0 geleverd, misschien is dat wat voor je

Astra Innovation
opel-astra-sports-tourer-1-4-innovation-navigatiesysteem-automatische-airconditioning-parkeersensoren.jpg

Als ik kijk naar de wensen en kilometers dan is denk ik een Dacia Jogger op lpg een hele goede optie is. Alleen kom ik die nog niet tegen binnen het budget. Rijden op lpg is goedkoop.
De 1.0 TCe is een degelijke en betrouwbare motor, die zeer geschikt is voor lpg. De motor zit o.a. ook in de Sandero en Duster.

Dacia en Renault hebben over het algemeen degelijke motoren, de 1.2 TCe was wel wat minder, meer betalen voor de 1.3 TCe is goed besteed.
De 1.2 kende wel wat kinderziektes zoals inhouden, olieverbruik en de distributieketting. Een latere uit 2016 of later zou ik wel aandurven.

Laatst bewerkt:
Van de 1.2 staan wel de meeste te koop. Kan je nog op veel plekken lpg tanken?

Ik heb nu op mijn lijstje een kia cee'd 1.6gdi, ford focus wagon 1.0 beide van 2017. Nissan juke dig-t tekna 2014.
Is dit een goede keus

Van de 1.2 staan wel de meeste te koop. Kan je nog op veel plekken lpg tanken?

Ik heb nu op mijn lijstje een kia cee'd 1.6gdi, ford focus wagon 1.0 beide van 2017. Nissan juke dig-t tekna 2014.
Is dit een goede keus
Ik denk dat een juke gaat tegenvallen qua ruimte , ook daar zit de 1.2 tce in die bij nissan in bepaalde modellen als dig-t door het leven gaan

Kangoo Berlingo vind ik niet echt mooi
Ik heb mijn wensen al aardig bijgesteld
Vandaag wel een logan op gas gevonden maar ook die vind ik niet mooi maar is wel praktisch
Gereden in een fabia 1.0 en een focus 1
0

Kangoo Berlingo vind ik niet echt mooi
Ik heb mijn wensen al aardig bijgesteld
Vandaag wel een logan op gas gevonden maar ook die vind ik niet mooi maar is wel praktisch
Gereden in een fabia 1.0 en een focus 1
0
Goed (y)aan het kijken.
Kost even tijd maar dan ben je achteraf meestal tevredener om dat je weet dat je goed hebt rond gekeken.
Althans dat is mijn ervaring
(y)

Het is ook een beetje geluk hebben met de auto en denk dat ik moet inzetten op een laag kmstand

Hoe is de clio estate 0.9 van 2020

Of een kia cee'd 1.0 't gdi 2017

Dat was het voor vandaag
Zit nu wel meer bij de stations te kijken

Welke van bovenstaande heeft jullie voorkeur

Clio is fijne auto op zich. Zelfde formaat als Fabia. Zoek je maatje groter bij Renault, kijk dan voor een Megane. Genoeg aanbod ook daarvan.

De Kia Ceed is al een maatje groter (formaatje Octavia / Megane)

Opel Astra zit ook in deze klasse en biedt ook veel value for money. Met jouw budget moet je daarvan ook best een net exemplaar van kunnen vinden.

De youngtimers ben ik mee gestopt. Besloten om over 3 a 4 jaar daar naar te kijken en dan eerst privé een grotere auto aan te schaffen

Terug
Bovenaan