Tweedehands stadsauto aankoopadvies

Superunknown

Net ingestapt
Beste lezers,

Ik ben op zoek naar advies voor aanschaf van mijn eerste auto.
Ik heb al wat beginwerk gedaan in mijn zoektocht, maar ik zie door de bomen soms het bos niet meer.

Mijn criteria (harde eisen) zijn als volgt:
  • Tweedehands benzineauto
  • Stadsauto / A-segment
  • Lengte: max 3,70 meter
  • Gewicht: max 950 kg
  • Verbruik: max 5,5L / 100km
  • Kilometerstand: max 175.000
  • Bouwjaar: 2015 of nieuwer
  • Nette staat, zo goed als nieuw (van binnen en van buiten)
  • Goed onderhouden, weinig verwacht komend onderhoud
  • Opties bijzonderheden: Android auto, parkeerhulp (sensor achteruit)
  • Uiterlijk: bescheiden en niet te vrouwelijk (hoe subjectief dat misschien ook is)
  • Kleur: donkergrijs / zwart
Het merk en model zijn voor mij ondergeschikt aan deze bovenstaande criteria.
Ik heb te weinig ervaring met autorijden om te kunnen zeggen welke types auto ik prettig vind rijden.

Mijn belangrijkste vraag: kan ik met al deze criteria slagen voor budget €5500?
  • Zo ja: Welk merk/model auto kan ik mij dan het beste op richten?
  • Zo nee:
    • Welke prijs ben ik dan wel kwijt voor deze criteria?
    • Welke criteria zorgen ervoor dat ik deze hogere prijs kwijt ben?
Extra toelichting: het type auto wat ik waarschijnlijk het mooist vind, is Opel Karl.
Ik heb hier al regelmatig naar gezocht, maar met alle bovenstaande criteria kom ik zeker boven de €7000 uit, dat vind ik het niet waard.

Alle hulp en tips zijn enorm welkom en worden zeer gewaardeerd!

Met de Opel Karl zit je wel al meteen in de juiste richting (y) Dus of budget wat verhogen of ergens je criteria verruimen

Edit: Zie nu gewoon meerdere opties die aan al je eisen en ook budget voldoen, vanaf 5k tot 6k meerdere opties.
Dit voorbeeld is iets duurder maar ook stuk jonger, minder kilometers en veel goede opties/uitrusting. Dus moet prima kunnen voor die 5,5k.

Laatst bewerkt: