Tweedehands Toyota Aygo geïmporteerd en aantal eigenaren. Schade auto?

Hallo,

Via Marktplaats heb ik een Toyota Aygo gezien uit 2006. Als ik het kenteken check bij de RDW, staat er dat hij in 2021 voor het eerst tenaamgesteld is in Nederland. Het is dus een import auto. Bij de BPM staat €291, kan je hiermee iets zeggen over of het een schade auto was?

Daarnaast is er nog iets dat ik niet begrijp. Bij het aantal eigenaren staat 1 bij de RDW, laatste tenaamstelling staat er 11 december 2024. Dus dat is de garage die hem nu verkoopt. Hoe kan het dat er maar 1 eigenaar staat? Waar is hij dan tussen 2021 en nu geweest? Kan iemand me uitleggen hoe dit zou kunnen zitten?

Heel erg bedankt!

Hoi Lianne, die paar honderd euro bpm lijkt mij goed passen bij een oude auto met een lage prijs. De Aygo was immers al 15 bij import.

De eerste eigenaar in Nederland heeft er ingereden en daarna ingeruild. Daarna bij het garagebedrijf. Vaak staat er ook bij tussen haakjes hoeveel bedrijven er eigenaar zijn geweest.

Maar wil je alles zo goed mogelijk doen bij een nu nagenoeg 19 jaar oude auto, dan adviseer ik een ANWB aankoopkeuring.

dit is niet de juiste plek voor je topic
Als dit een vraag is die verband houdt met het wel/niet besluiten deze auto te kopen, dan kun je in dit topic best advies hierover vragen. Mijn advies zou in dit specifieke geval zijn om verder te kijken, het aanbod van deze auto's is redelijk groot. Zeker als je de Citroën C1 en Peugeot 107 ook op je lijst hebt staan.

BPM bedrag is niet heel gek, veel van die auto's worden uit het buitenland gehaald omdat die absoluut niet in die koekblikken willen rijden en hier in nederland door de hoge autokosten wel. Met andere woorden; gunstig kopen in het buitenland, en hier makkelijk verkopen. Zo'n aygo kun je geen buil aan vallen als hij er netjes bij staat. Mocht je toch twijfelen of geen goed gevoel geven gewoon verder kijken.

Tip; kijk ook eens bij de peugeot 107 en Citroen C1, zijn namelijk identieke autos , zelfde techniek, in de zelfde fabriek gemaakt, kwalitatief net zo goed, maar doorgaans soms net heel iets gunstiger geprijsd.

Maar wat bied deze auto dat alle andere niet heeft? Het is niet dat je een hele bijzondere auto gaat kopen.
Er staan er zat te koop en anders ook nog een C1 of 107.
Dat hij maar 1 eigenaar heeft gehad klopt, ze kunnen niet zien hoeveel het er in het buitenland zijn geweest.

Terug
Bovenaan