AmberDonker f978078
Startmotor
Hoihoi,
Ik twijfel tussen drie auto’s en hoop dat iemand me kan helpen kiezen wat het verstandigste is, vooral op het gebied van betrouwbaarheid en kosten over een paar jaar. Dit zijn de opties:
Ik vind het lastig kiezen: de MINI is goedkoper nu en ziet er ook echt heel leuk uit, maar is ook ouder en volgensmij duurder qua benzine (verbruik). De Opel is nieuwer, luxer, en mogelijk betrouwbaarder, maar duurder in aanschaf. De Peugeot is qua uitstraling top, maar die motor maakt me bang.
Nu moet ik zeggen dat ik het liefste een auto koop onder de 10.000 (vandaar de mini) alleen ik vind het een domme keuze als ik over paar jaar er eigenlijk meer voor betaal en dan ook een luxere auto had kunnen kopen met leukere opties.
Bedankt alvast voor het meedenken ik hoor dat iemand me kan helpen!
Ik twijfel tussen drie auto’s en hoop dat iemand me kan helpen kiezen wat het verstandigste is, vooral op het gebied van betrouwbaarheid en kosten over een paar jaar. Dit zijn de opties:
- MINI One 1.2i uit 2015 – €9000
- Leuk en stijlvol
- Wel wat ouder
- Geen CarPlay, geen parkeersensoren, vrij basic
- Bekend dat de 1.2 motor (BMW/PSA) niet de beste is?
- Opel Corsa 1.2 Turbo (100pk) uit 2020 – €11.000
- Veel nieuwer en luxer, mét carplay, 360 camera etc.
- 1.2 Turbo motor (niet de PureTech toch?)
- Is deze motor betrouwbaar en op lange termijn een goede keuze?
- Peugeot 208 1.2 PureTech 101pk uit 2019 of 2020 – €10.500 tot €12.000
- Mooie auto, luxe uitvoering
- Maar ik hoor veel slechte verhalen over de 1.2 PureTech motor (distributieriem, olieverbruik enz.)
- Stel de riem is vervangen, zou je dan alsnog afraden?
Ik vind het lastig kiezen: de MINI is goedkoper nu en ziet er ook echt heel leuk uit, maar is ook ouder en volgensmij duurder qua benzine (verbruik). De Opel is nieuwer, luxer, en mogelijk betrouwbaarder, maar duurder in aanschaf. De Peugeot is qua uitstraling top, maar die motor maakt me bang.
Nu moet ik zeggen dat ik het liefste een auto koop onder de 10.000 (vandaar de mini) alleen ik vind het een domme keuze als ik over paar jaar er eigenlijk meer voor betaal en dan ook een luxere auto had kunnen kopen met leukere opties.
Bedankt alvast voor het meedenken ik hoor dat iemand me kan helpen!