Uitlaat kleppensysteem

Peter 3012011

Startmotor
Beste,

Binnenkort een golf 8 GTE van de zakelijke lease. Auto is vrij rap. Ik mis echter wat beleving en dacht aan een kleppensysteem.(cut-out). Wordt dit ook veel gebruikt in de lease? Heb vernomen dat dit systeem erondergzet kan worden en na de leaseperiode kan je hem weer weghalen en de uitlaat dichtlassen. De auto klinkt gewoon als een stofzuiger(proefrit). En ik ga zo regelmatig richting Duitsland(puur om te touren) en op enkele mooie wegen lijkt het me echt fijn om de uitlaat te horen brullen.

Zijn er hier andere met ervaringen of advies/tips? Ik heb er geen problemen mee om het gedeelte van de uitlaat te vervangen desnoods waar wordt gelassen voor inleveren lease.

Groetjes,

En wat vind de leasemaatschappij er van als je hun auto dusdanig gaat veranderen dat deze in aanmerking kan komen voor een wok-melding?
Met lease heb je alleen maar het gebruiksrecht van de auto en niet het eigendom, dus als je wat wilt veranderen zal je toch eerst toestemming van de eigenaar moeten hebben.... en ik heb een heel sterk vermoeden dat je die echt niet gaat krijgen voor dit soort onzin.

Bespaar je ellende, het blijft een 4 cilinder met turbo, dat wordt nooit wat kwa geluid. Zelfs in de Formule 1 hebben ze een kunstgreep moeten doen om het nog een beetje fatsoenlijk te laten klinken, en dat is nog een V6. Zoals MuddyBandit al zegt, je ben geen eigenaar maar een gebruiker, dit soort aanpassingen wordt je zowel door de eigenaar als de omgeving niet in dank afgenomen. Wat denk je dat de eerste de beste onderhoudsbeurt gemeld gaat worden als je zoiets doet?

Voor een cut-out krijg je geen wok, dat valt wel mee. Maar ik zou het niet onder een leasebak zetten., daar zijn we het wel over eens. Het is tenslotte niet jouw auto. En bij zo'n motortje doet het ook nog eens niks.

Je hangt toch ook geen sportuitlaat onder een Prius oid? Lekker gewoon laten zoals het is en over 5 jaar een GTI leasen ;)

Heeft een GTE overigens niet zo'n soundaktor? Zou toch enigszins sportief geluid uit moeten komen, in de cabine althans.

Muddy Bandit zei:
En wat vind de leasemaatschappij er van als je hun auto dusdanig gaat veranderen dat deze in aanmerking kan komen voor een wok-melding?
Met lease heb je alleen maar het gebruiksrecht van de auto en niet het eigendom, dus als je wat wilt veranderen zal je toch eerst toestemming van de eigenaar moeten hebben.... en ik heb een heel sterk vermoeden dat je die echt niet gaat krijgen voor dit soort onzin.

Ik zou gewoon eens informeren bij de leasemaatschappij, daar zitten ook autoliefhebbers die dit soort grappen wel kunnen waarderen.

De kern van het verhaal is dat een leaseauto een huurauto is die met een langlopend contract aan een organisatie verhuurd wordt. In principe moet je iedere verandering aan de leaseauto melden, zelfs een ander merk banden of een parkeervergunning sticker. De leasemaatschappij zal bij haar beslissing vooral kijken naar extra kosten en waarde vermindering van de auto.

Zo'n klep moet werken op een technisch heel ongunstige plaats (hitte, inwendige vervuiling, uitwendige vervuiling). Wat ik gehoord heb van dit soort kleppen is dat ze wel eens stuk gaan.

Maar, ik had ooit een collega met een Subaru Impreza die ook allerlei tuning grapjes heeft laten uitvoeren (met toestemming).

Dag heren,

De klep zou geplaatst worden bij de midden/achterdemper. De verkopende partij van de kleppen geeft aan veel leaseauto's te hebben gedaan en nog nooit problemen hiermee te hebben gehad. Komt door de apk keuring en ik weet ook echt wel wat ik doe. Die klep gaat niet open in de binnenstad voor overlast of in een woonwijk. Wil er gewoon een wannabe GTI van maken. En de wagen heeft 245pk feitelijk, is bijna net zo snel als een GTI,(scheelt 0,5 seconde op de 100) dus een geluidje mag wel vind ik althans. Ik ben van plan om ook alles voor terugname lease naar origineel te brengen en deze kosten op mij te nemen. Ik zie niet zo goed in waarom dit problemen zou moeten opleveren, ik doe niemand kwaad. Ik schaf een A-merk product in met duizenden goede reviews., 99% gasdicht. Wil gewoon een beetje sportief geluid als ik hem die paar x de begrenzer in gooi. Denk dat elke autoliefhebber dat wel kan waarderen. Heb bij mijn oude volvo s60 ook de middendemper weggehaald. Bij normaal rijden merkte ik er niks van en als ik even vol op het gas ging klonk de combinatie 5 cilinder met middendemper weg als muziek in mijn oren.

Ik vind dat je een GTE niet kan vergelijken met een Prius, dit is gewoon een hele rappe auto...

Als alleen het systeem weinig doet omdat het een 4 cilinder turbo is, dan zou de middendemper weg kunnen heb ik vernomen van de kleppenleverancier. Zie ook op youtube genoeg video's die laten zien dat het kan.

Olds 76 zei:
Voor een cut-out krijg je geen wok, dat valt wel mee. ..

Kan prima als je net even de "verkeerde" handhaver treft met ingeschakelde cut-out op de openbare weg, je zou echt niet de eerste zijn.
Beetje hetzelfde verhaal als neonverlichting onder de auto: zolang je het niet gebruikt op de openbare weg is er niets aan de hand, betrappen ze je ermee dat het op de openbare weg ook gebruikt wordt dan mogen ze daar een wok-melding op los laten.... het humeur van de handhaver speelt daarin ook aardig mee.

Niets aantrekken van kneuterige Hollanders over ''geluidsoverlast''. Men heeft nu eenmaal een hobby.

Gewoon doen als het mag en kan. Het is inderdaad een lease auto en dus voorzichtig doen. Toestemming vragen!

Tijdje naast de A50 gewoond, je kon 's nachts de Scania's met open pijpen aan horen komen vanaf Zwolle en volgen totdat ze de bocht omgingen bij Arnhem....
Abt levert geluidsmodules voor over de speakers.

Terug
Bovenaan