Update aan CarBase en occasionmodule om sneller te vinden wat je zoekt

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Vorige week is op de frontpage een update uitgerold van CarBase en bijvoorbeeld de occasionmodule en de gebruikersreviews. Wellicht heb je dat al gezien. De grotere winst zit in gemakkelijker zoeken. Zo kun je voor de automerken nu het merk (en het type auto) gewoon intypen en ben je dus niet afhankelijk van de selectievakjes.
Ook bij zoekmogelijkheden als prijs, kilometerstand, kleuren en opties kun je nu typen (naast de bekende selectiemogelijkheden te gebruiken). Bij de prijzen zijn hele duizendtallen voorgeselecteerd maar wil je een tussenliggende prijs kiezen, dan kun je dat intypen. Dat maakt het zoeken van je volgende auto flexibeler. Bovendien kun je doordat de optiemogelijkheden compacter zijn, nu meer kenmerken in de linkerbalk zien.
Veel succes bij het vinden van je volgende auto!

De verandering van de CarBase had ik gezien, het is even wennen. Probleempje waar ik wel tegenaan liep is dat als je een auto op een pagina hoger dan 1 selecteert om te vergelijken er weer teruggesprongen wordt naar pagina 1.

Mag ik even zeuren? Het klinkt misschien wat negatief maar het is bedoeld om kritisch denken te stimuleren :ROFLMAO:

"gemakkelijker zoeken". Ja gemakkelijker dan een afschrift uitprinten in Girotel anno 1992!!

Waarom kan je niet gewoon in één groot veld intypen: "BMW 530e" of "Audi A4 2004" of "5008 2020-2023" of "911 €25000" ?

Het is toch niet alsof er een opdracht naar de maanlander gestuurd moet worden? In zo'n geval kan ik me voorstellen dat elke byte geheugen teveel of dubbelzinnigheid funest kan zijn.

Maar als iemand toch intypt "A4" dan zoekt hij toch een A4? Prima als er dan ook een paar moeilijke Chinese merken met een A45 naar voren komen. "A-klasse 100.000km"

Het lijkt me zelfs een leuk klusje voor de frontend developer, alles kan in javascript in de browser. De merken en modellen zijn een eitje. Desnoods pak je van de modellen alleen de top 1000.

Alle getallen tussen de 5000 en 50000 zijn ook bedragen, alles daarboven zijn kilometerstanden. Jaren zijn tussen 1980 en <nu>. En (peugeot) 5008 lijkt dus eigenlijk op een aanschafprijs, maar daar moet je dan maar een beetje handig mee omspringen, een passende modelnaam als eerste getal krijgt voorrang. Een euroteken of 'km' erachter maakt het weer duidelijker.

Het vakje "trefwoord" wat er nu staat komt al in de buurt maar daar kan je geen "BMW 530e" zoeken.

Als iemand er termen 'handbak' of 'diesel' bij typt dan gaat het natuurlijk om een vliegdekschip....

Waarom? Je kan in één keer door typen. Bij veel browsers heb je meteen een "autofill history" op het invoerveld dus de volgende keer kan je direct verder met een eerder ingetypte opdracht en ook als je ergens in je klembord "Mercedes C180d €18.990" hebt staan dan kan je daar in één keer op zoeken. Van mij mag je het zelfs AI noemen maar het is eigenlijk gewoon een filtertje of omzetscript tussen één regel tekst en al die motorrijtuigbelastingambtenarenvakjes.;)
:ROFLMAO:

Naar aanleiding van de post van @Vorq even naar de Carbase gekeken. Zoeken is inderdaad makkelijker geworden en de suggesties van @Vorq zijn erg goed.

• Leuk
Waarderingen: Vorq
Ik zou juist een andersom filter willen hebben.
Stel ik zoek op auto tot 100k gereden tot een bedrag van 25k
misschien een station. en dan scroll ik erdoor heen.

Nu komt het ik scroll en scroll en zie iedere keer een auto die ik niet mooi vind, die wil ik dus juist weg kunnen filteren.
Zonder dus alles aan te moeten klikken behalve dat ene model.

Ik zou juist een andersom filter willen hebben.
Stel ik zoek op auto tot 100k gereden tot een bedrag van 25k
misschien een station. en dan scroll ik erdoor heen.

Nu komt het ik scroll en scroll en zie iedere keer een auto die ik niet mooi vind, die wil ik dus juist weg kunnen filteren.
Zonder dus alles aan te moeten klikken behalve dat ene model.
Ik heb het voorgesteld om op de lijst te zetten.

Terug
Bovenaan