V60 of CR-V ?

Sub For

Startmotor
Beste leden,
Ik heb twee nieuwe auto's op het oog waartussen ik een keuze wil maken.
Een Volvo V60 Essential Edition (ca. € 49.000,--) en een Honda CR-V e:HEV (€ 49.990,--). Beide instappers dus.
De Volvo is mild hybrid, de Honda full hybrid.
Ik wil één van deze auto's echt als instapper kopen, dus geen opties erbij.
Oftewel, mijn budget is 50 mille.

Uitzondering op opties:
andere lichtmetalen velgen onder de Volvo; als ik het goed zie is dat een meerprijs van slechts 200 euro.

Kunnen jullie mij jullie overwegingen noemen om voor de één of de ander te kiezen? Zo mogelijk uit eigen ervaring?
Dank alvast!

Laatst bewerkt:
Wil je een hoge instap/zit: de CR-V.
Wil je een lage instap/zit: de V60.

Ik zou verder geen vergelijk weten. Twee heel verschillende auto’s, lijkt mij.

Zowel van binnen als buiten totaal verschillende auto's.
Dan moet je toch zelf al een sterke voorkeur hebben lijkt mij.
Welke vond je fijner rijden?

De V60 velgen upgrade zou ik laten.
Neem het Climate, driver assist en parking pakket erbij, dan ben je met 49835 ex korting klaar.

De CRV is echter wel een klap luxer! Dat zou mijn keuze zijn.

Ik heb met geen van beide iets. Ik vind persoonlijk het interieur van de Volvo een afknapper.

Voor mij de V60 als jonge occasie in een “betere” uitvoering dan de Essential.
Geen opties is een garantie op niet makkelijk kwijt raken.
Must have opties = leder, comfortstoelen, upgraded audio, elektrische koffer, keyless.

Voor mij de V60 als jonge occasie in een “betere” uitvoering dan de Essential.
Geen opties is een garantie op niet makkelijk kwijt raken.
Must have opties = leder, comfortstoelen, upgraded audio, elektrische koffer, keyless.
Wat Niseko zegt.

Verder ben ik benieuwd naar je overwegingen, het zijn totaal verschillende concepten. Persoonlijk zou ik voor de Volvo gaan, maar ik ben dan ook bevooroordeeld. Ik heb een V60, met uitstekende stoelen. In Japanse auto's is dit over het algemeen niet het geval, want meestal voor mij te korte zittingen. Voordeel van de Honda is dan weer de betrouwbaarheid, de huidige Volvo's vallen - is mijn ervaring - een beetje tegen. Ik heb een V60 (nieuw gekocht in 2020) die toch regelmatig de garage van binnen heeft gezien. Reparaties zijn prijzig.

Ik heb met geen van beide iets. Ik vind persoonlijk het interieur van de Volvo een afknapper.
Grappig, ik vond het minimalistische karakter nu juist verfrissend. Mooi die smaakverschillen, ik heb dan weer niets met het (in mijn ogen) protserige van de recente designtaal van BMW.

De Honda is hoger, ruimer, zuiniger, luxer en betrouwbaarder. Rationeel gezien dus de Honda.

Hoge of lage zit maakt me niet uit.
Vandaar de genoemde twee opties.

Stoelen (vooral lengte zittingen) moet ik nog uitproberen.

"Rationeel gezien dus de Honda."
> Maar wel hoger bedrag aan motorrijtuigenbelasting..

Laatst bewerkt:
Koop een V60 B3 of B4 Plus van een jaar oud. Kost je hooguit 45k. Praat uit ervaring, kocht een B3 Plus Dark met alle opties voor 40k met 17k km op de teller

Hoe verwacht je de auto te gaan gebruiken? MRB is wel een ding, maar full hybrid (Honda) kan wel zuinig zijn. Mijn V60 (T8) is FH en ik rij gemiddeld ruim boven de 1:20 met een eigen laadpaal en zonnepanelen. Maar alles hangt af van het gebruik en vooral je rechtervoet. rij je een beetje door op benzine, dan lust hij wel een slokje.

Hoge of lage zit maakt me niet uit.
Vandaar de genoemde twee opties.

Stoelen (vooral lengte zittingen) moet ik nog uitproberen.

"Rationeel gezien dus de Honda."
> Maar wel hoger bedrag aan motorrijtuigenbelasting..

Er kan binnen een model ook een wereld van verschil in stoelen zitten. Een 5 serie met standaard stoelen is echt 3x niks, maar de comfortstoelen zijn heerlijk. Bij de V60 heb je volgens mij contour of comforstoelen. Heb zelf een vorig model V60 (2012) gehad en een recente V90 en die stoelen waren wel echt héérlijk van beide modellen. Allebei wel erg luxe uitvoeringen. De oude V60 vond ik zelf fijner zitten.

Zou er eerst in gaan rijden, de Honda en Volvo zijn gewoon hele andere auto’s.

Kijk of je voorkeur laag of hoog is, en dan de overblijvende auto vergelijken met een vergelijkbare auto.

In deze prijsklasse kun je kiezen uit veel auto’s, en mag je de lat hoog zetten.

Wat Niseko zegt.

Verder ben ik benieuwd naar je overwegingen, het zijn totaal verschillende concepten. Persoonlijk zou ik voor de Volvo gaan, maar ik ben dan ook bevooroordeeld. Ik heb een V60, met uitstekende stoelen. In Japanse auto's is dit over het algemeen niet het geval, want meestal voor mij te korte zittingen. Voordeel van de Honda is dan weer de betrouwbaarheid, de huidige Volvo's vallen - is mijn ervaring - een beetje tegen. Ik heb een V60 (nieuw gekocht in 2020) die toch regelmatig de garage van binnen heeft gezien. Reparaties zijn prijzig.
Toen ik mijn V60 configureerde in 2018 had ik gelukkig lease budget genoeg. Ben met 180cm zeker niet groot, maar de stoelverlengers zijn echt een zegen. MAAR, dat was toen een gecombineerde optie met een lederen interieur en elektrische lendesteun (4 voudig) waardoor het toch nog prijzig uitviel en ik geen Pano dak kon aanvinken.

Los daarvan, een V60 is in de basis intussen >7 jaar oud. Ik volg de Volvo markt niet, maar daar zou je toch een leuke korting op moeten krijgen me dunkt.

Toen ik mijn V60 configureerde in 2018 had ik gelukkig lease budget genoeg. Ben met 180cm zeker niet groot, maar de stoelverlengers zijn echt een zegen. MAAR, dat was toen een gecombineerde optie met een lederen interieur en elektrische lendesteun (4 voudig) waardoor het toch nog prijzig uitviel en ik geen Pano dak kon aanvinken.

Los daarvan, een V60 is in de basis intussen >7 jaar oud. Ik volg de Volvo markt niet, maar daar zou je toch een leuke korting op moeten krijgen me dunkt.
Die korting op een nieuwe Volvo V60 valt echt tegen. Onlangs een Mercedes-Benz C-klasse en een V60 T6 Plus Dark laten offreren, beide rond de 63K. Bij MB kregen we €4,5K korting en bij Volvo €1,3K.

Wat al eerder aangehaald is: kijk naar een demo of jong gebruikte. Veel meer auto/luxe voor het geld.

Terug
Bovenaan