Vast tussen de slagbomen? Gas erop!

Volt

Asfaltkampioen
Afgelopen week kwam er een vrachtwagen tussen de slagbomen die zich er tussenuit probeerde te manoeuvreren. Dit duurt veel te lang met desastreuze gevolgen. Wat je wel moet doen? Gas geven en dwars door de slagboom rijden!

Laatst bewerkt:
Nee, daar denk je aan als het je overkomt.

Wat je moet doen? Je verstand gebruiken zodat je daar niet klem komt te staan.

Makkelijk gezegd, hij was - achteraf gezien - beter achteruit blijven rijden, maar ik kan me inbeelden dat zelfs een professioneel chauffeur dan in paniek slaat. Voor zover ik weet enkel materiële schade maar wat een giga klap zeg :oops: .

Ga het hier eens tonen aan de kinderen die denken dat ze er nog wel even rap tussen kunnen ipv tijd te verliezen.
Een Intercity trein die 160 km/h rijdt, legt 45 meter per seconde af met een remafstand van 100'en meters.

Nee, daar denk je aan als het je overkomt.
Daarom brengen ze het onder de aandacht, zodat mensen daar hopelijk wel aan denken.

Vergelijk het met de veiligheidsvideo aan boord van een vliegtuig: "Help eerst uzelf en fan uw kinderen." Door die boodschap steevast en consistent te herhalen gaat dat hopelijk goed in geval van nood.

Makkelijk gezegd, hij was - achteraf gezien - beter achteruit blijven rijden, maar ik kan me inbeelden dat zelfs een professioneel chauffeur dan in paniek slaat. Voor zover ik weet enkel materiële schade maar wat een giga klap zeg :oops: .

Ga het hier eens tonen aan de kinderen die denken dat ze er nog wel even rap tussen kunnen ipv tijd te verliezen.
Een Intercity trein die 160 km/h rijdt, legt 45 meter per seconde af met een remafstand van 100'en meters.
Hij rijdt 140 harder mag niet. Maar hoe haal je het in je hoofd om achteruit te gaan rijden op een overweg.

In BE rijden we naar goede gewoonte sneller Frits79 ;)

Goh waarom? Ik weet het ook niet, maar die chauffeur wou daar weg om zijn leven te redden, one way or another. Was er iets mis met de trailer (slecht geladen of te zwaar geladen) of met de koppeling tussen truck/trailer, banden niet correct op spanning...; ik werk in de sector, maar geraak er niet aan uit.

In BE rijden we naar goede gewoonte sneller Frits79 ;)

Goh waarom? Ik weet het ook niet, maar die chauffeur wou daar weg om zijn leven te redden, one way or another. Was er iets mis met de trailer (slecht geladen of te zwaar geladen) of met de koppeling tussen truck/trailer, banden niet correct op spanning...; ik werk in de sector, maar geraak er niet aan uit.
Die combinatie was prima. Je ziet dat hij achteruit de straat in wil, alarmlichten staan aan. Het zal wel 99 keer goed gaan daar...

Dit filmpje is langere dan bij de nos of het AD.

Geeft een hele andere kijk op het ongeval.

Ik dachte in eerste instantie dat de bocht te kort was genomen door de vrachtwagen met alle ellende tot gevolg.
Maar hij wilde keren en daarbij nam hij de bocht te kort en reed zich zelf vast.

De spoorovergang gebruik om te keren is niet handig en gevaarlijk zal zelf verboden moet worden.

Hier boven werd al genoemd is al 99 keer goed gegaan net deze ene keer niet.

Gelukkig zijn er geen doden gevallen.

Ik heb niet het idee dat die chauffeur zich er tussenuit probeerde te manoeuvreren eerlijk gezegd. Uiteindelijk trekt hij de slagboom ook gewoon mee. Ik vraag me vooral af wat hij wel deed (of probeerde te doen). Keren? Of kon hij gewoon niet verder? Aangezien die witte auto op een gegeven moment ook ruimte lijkt te maken. Iemand die dat weet wellicht?

Volgens een machinist die ik gisteren sprak, hij is zelf chauffeur geweest zit daar een weegbrug en kon hij daar niet naar toe omdat er al een vrachtwagen stond en hij er achteruit naar toe wilde rijden.

Dit is een soort van ooggetuigenverslag op Omroep Gelderland. Alles bij elkaar lijkt het of hier activiteiten voor vrachtwagens zijn gekomen (wellicht in de loop van de tijd) die meer ruimte vragen dan er is. Wellicht nooit opgepakt omdat de oogsttijd toch maar een kleine periode in het jaar speelt. En toen kwam Murphy om de hoek kijken.

Terug
Bovenaan