Velgmaat S-max 2006

JPNL

Net ingestapt
Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuw setje 17" velgen voor mijn Ford S-max, bouwjaar 2006 (2.0 16V motor) omdat de orginele velgen oxideren, Dezent TA velgen vind ik erg fraai.

Nu geven verschillende sites/configurators mij verschillende resultaten:
7J x 17 ET 42 - 5x108 CB 65.1
7.00X17 5X108 ET45 NB63.4
7.5J , 17inch, 5x108, ET50
Ik wil het liefst een velg die af-fabriek goed past, en geen afstandshouders etc hebben. Ik heb nu banden in de maat 225/50 R17, die ik graag wil laten overzetten.

Kan iemand mij helpen aan de juiste maat? Alvast bedankt!

Dankjewel voor de link!
Steekmaat.nl zegt inderdaad steek 5x108, 7J, naaf 63,4 en ET 50, in het boekje stond het niet.

In de velgen die ik wil is die precieze maat er niet, maar wel:
- 7.0J met ET45.0
- 7.5J met ET50.5

Ik lees overal dat ET waarde max 5mm mag afwijken, maar liefst zo dicht mogelijk bij het geadviseerde moet liggen. Op basis daarvan zou ik de 2e nemen, maar die is weer 7.5 inch breed terwijl het 7 inch moet zijn.

Welke maat zouden jullie adviseren?

De verschillen zijn bij beide velgen heel klein. Beiden gaat ze ook makkelijk passen onder de Smax.

De ET45 velgen komen 5mm verder naar buiten. Daar heb je zat ruimte voor in je wielkast.
De 7,5j ET50,5 velg komt 6mm verder naar buiten, maar ook 6mm naar binnen.

De 7.5 zou ik een mooie maat vinden voor de 225banden.

Dit kun je ook doen, vast goedkoper en origineel.
C/S hebben de zelfde maat.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/a1303399860-os1000482-originele-17-inch-lichtmetalen-ford-c-max-velgen.html?

SSander zei:
Dit kun je ook doen, vast goedkoper en origineel.
C/S hebben de zelfde maat.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/banden-en-velgen/a1303399860-os1000482-originele-17-inch-lichtmetalen-ford-c-max-velgen.html?

300 voor een gebruikte set (met beschadigingen) vind ik wel prijzig als je voor €450 een nieuwe set hebt zoals TS wil.

Dank voor de reacties en hulp!
@SSander, ik snap wat je bedoelt met 7.5J en 225 banden. Ik heb nu denk ik 7J velgen en Continental Ecocontact 6 (voor) en Premiumcontact 6 (achter) banden. De premiums zien er netjes uit door een velgrandbeschermer, de ecocontact staan erg bol, lijken net ballonnen. Met een 7.5J zal dat vermoedelijk minder zijn.

Dat setje van marktplaats is een goede tip en bedankt voor het meedenken daarin. Ik geef normaal ook de voorkeur aan orgineel maar aangezien deze gebruikt zijn en beschadigingen hebben koop ik liever voor 150 euro meer iets nieuws maar niet orgineel Ford. Mijn huidige Ford velgen zijn in 2 jaar tijd flink slechter geworden en dat wil ik niet nog eens.

Terug
Bovenaan