Verdamper stuk

Yon 1472820

Net ingestapt
Afgelopen week de diagnose ontvangen van de garage dat de verdamper stuk is van de smart forfour (454).

Inderdaad een oudere auto uit 2005 maar met ca 100.000 km verder prima rijdend en dito staat. Goedkoop in mrb, verzekering en verbruik. Wordt dagelijks gebruikt als 2e auto.

De reparatie zal zeker ca + 1k bedragen.....ivm uitbouwen dashboard.

De eerste gedachte is, dat is het niet waard voor zo'n oude auto. Echter inruil en aanschaf andere occasion is altijd duurder zonder enige vorm van zekerheid qua onderhoud wat er op je afkomt.

Wat zou jij doen? En het zo laten is uiteraard mogelijk maar niet gewenst.

Ik zou er lekker zelf aan beginnen. Anders wil ik wel kijken of ik het goedkoper kan doen voor je. Stuur maar PB als je meer info wilt.

Misschien niet het beste advies maar als ik het geld er niet voor over zou hebben en ik zou ook niet willen inruilen dan zou ik het gewoon even een tijdje aankijken. Op zich kan je er gewoon nog mee rijden. Zolang je motor maar gekoelt blijft tijdens het rijden. Dus dan lijkt mij dit probleem niet een echte prioriteit.
Ik vervang bij mijn auto alleen een onderdeel als het echt belangrijk is. Of als ik niet door de APK kom. Verder probeer ik de kosten zo goedkoop mogelijk te houden. Als je bij ieder wissewasje maar naar de garage blijft gaan dan kan je blijven betalen. Zeker met een tweedehands auto.

Terug
Bovenaan