Verkiezingscampagnes en auto's - Tweede Kamer 2025

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Vandaag zijn de Tweede Kamerverkiezingen. Hoe komen auto's hierin op het beeld? Ik doel dus op opvallende (komische of creatieve) plaatjes met auto's die relatie hebben met verkiezingen, auto's die uitgevoerd zijn als campagne-auto - net wat je tegenkomt. Dit onderwerp kan zich uitstrekken over meerdere verkiezingen en jaren.
Dit beeld kwam ik tegen op Facebook maar er zijn verschillende andere varianten van zag ik al.
z9LTLAm.jpeg

Ik vind dat dit soort komische plaatjes nogal afleiden waar het uiteindelijk om draait.
We steken de draak met een heel serieus onderwerp waar de polarisatie enkel toeneemt en meningen en standpunten aan alle kanten verharden.

Dat vind ik wel heel jammer die ontwikkeling.

Politiek getinte cartoons, parodieën en andere vormen van humor die de draak steken met politieke partijen zijn van alle tijden. Dit soort memes zijn gewoon de moderne versie daarvan. Een stukje lichtvoetige humor waarbij alle partijen ge''meme'd'' worden zorgt dan eerder voor een afname van de verharding en polarisatie.

Ik vind dat dit soort komische plaatjes nogal afleiden waar het uiteindelijk om draait.
We steken de draak met een heel serieus onderwerp waar de polarisatie enkel toeneemt en meningen en standpunten aan alle kanten verharden.

Dat vind ik wel heel jammer die ontwikkeling.
Als dit soort plaatjes niet meer kunnen dan is er echt een probleem. Niet hard bedoeld. Het moet belachelijk gemaakt kunnen worden, dat relativeert wat.

Terug
Bovenaan