Verkleuring koplampen

Hoi allemaal. Ik heb vw golf van 2011. Mijn koplampen zijn verkleurd.ben bang dat hij niet door de apk keuring komt.
hoe kan ik het beste weer schoonmaken.
Wie heeft advies???

Bedankt Hans…

Het simpelste is dit setje van Meguiar's, maar van andere merken heb je iets gelijkwaardigs:
shopping

Geen machines nodig, alleen een beetje 'elbow grease' en afplakwerk. Je schuurt de boel twee keer op met de bijgevoegde schuurpapiertjes en je behandeld de koplamp na met een keramische sealing.
Plak wel echt af met schilderstape, want anders schuur je sowieso een stuk van je lakwerk naar de knoppen.

Vorig jaar heb ik dat met mijn CLK gedaan en dat knapte na een uurtje of anderhalf (geloof ik) toch aardig op:

Voor:

IMG-5423.jpg

En na:

IMG-5432.jpg

Succes!

Ja die Meguiar werkt echt top. Bij mijn vorige werkgever hadden we die ook en als je een beetje handig bent, kan het binnen 30 minuten klaar zijn. Wel inderdaad goed alles af klappen of je motorkap open doen, het kan de lak aantasten.

Ook nog een tip, een busje remmenreiniger mee bestellen. Dan kan je voor je gaat beginnen en voor het spuiten van de blanke lak je koplampen ontvetten voor een betere hechting.

Lichte aanslag poets je met wat moeite en tijd weg met Menzerna400 en harde pad met houder op een simpele accuboormachine. Zijn ze al helemaal vergeeld en hebben de 'staar' dan zal je moeten gaan schuren.

Coaten of spuiten kan, maar moet niet. Dan zal je het polijsten wel elk jaar moeten doen om ze helder te houden.

Terug
Bovenaan