Verschil tussen een Berlingo en Proace City Verso.

Hallo

Ik ben van plan om mijn Fiat Doblo uit 2009 te vervangen na 535 000 probleemloze kilometers. Er zijn nog 2 wagens die nog in de running zijn namelijk een Citroen Berlingo en een Toyota Proace City Verso. Een Caddy was ook een optie, maar de taksen liggen nóg hoger voor een Caddy.

Mijn vraag:

Het zijn qua motor 2 identiek dezelfde wagens enz .. is er dan een verschil tussen Toyota en Citroën? Het model dat ik wil kopen is de 1.5 diesel met 130 pk onder de motorkap. Is de Toyota dan bv betrouwbaarder dan de Citroën Berlingo?

Mercikes alvast :)

Hallo

Ik ben van plan om mijn Fiat Doblo uit 2009 te vervangen na 535 000 probleemloze kilometers. Er zijn nog 2 wagens die nog in de running zijn namelijk een Citroen Berlingo en een Toyota Proace City Verso. Een Caddy was ook een optie, maar de taksen liggen nóg hoger voor een Caddy.

Mijn vraag:

Het zijn qua motor 2 identiek dezelfde wagens enz .. is er dan een verschil tussen Toyota en Citroën? Het model dat ik wil kopen is de 1.5 diesel met 130 pk onder de motorkap. Is de Toyota dan bv betrouwbaarder dan de Citroën Berlingo?

Mercikes alvast :)
Technisch zijn ze identiek, en komen ook uit de zelfde Spaanse fabriek. Ze zijn dus ook even betrouwbaar.

Kijk gewoon welke de beste deal is. (De Peugeot Partner en Opel Combo zijn ook technisch identiek.)

De Fiat verdeler is helaas op pensioen gegaan in onze regio. Was anders erg tevreden over het merk. Wordt de Doblo nog in diesel gemaakt? Dacht enkel elektrisch net zoals de Peugeot.

Ja, 't is geen camionetje maar personenauto. 'k Vind dat wel handig. Veel boodschappen doen, eens naar containerpark gaan kan er allemaal in en het dieselverbruik valt zéér goed mee.

Als de huidige Doblo goed bevallen is, ik neem aan van wel anders had hij het geen 535000 km vol gehouden.
Zou ik weer voor een Fiat, of zijn concern genoten gaan.
Aan de Caddy zou ik geen aaandacht besteden.

De Proace City Verso. Peugeot Rifter, Opel Combo en Berlingo zijn allemaal identieke auto's. volgens mij zelfs uit de zelfde fabriek. Onderhuids allemaal het zelfde. zelfde kwaliteit.

Ik zou dus bij alle 4 gaan kijken waar je de beste deal kunt sluiten (garantietermijn, prijs / uitrusting)

Aziatische autos zijn altijd betrouwbaarder. Maar zonder gekheid, onder het frontje is het dezelfde auto dus daar zul je geen verschil in hebben.

Ik vond persoonlijk wel, ik heb er die gereden, Proace, Berlingo en Rifter. Ik vind de Proace prettiger rijden want die is wat straffer gedempt. De Peugeot en de Citroen vond ik te week en erg soft in de demping waardoor het een beetje een wolk wordt.

Als je naar de personenuitvoeringen kijkt, dan is alleen de Toyota ProAce City er met een brandstofmotor, ze zijn wel allemaal elektrisch. Dat kan dus al een gemakkelijke keuze worden. Elektrisch zijn ze technisch identiek, maar qua uitrusting en styling zitten er wat verschillen. https://www.autoweek.nl/nieuwe-auto...el--combo/peugeot--rifter/toyota--proace-city
Ik vermoed dat mathijs Belg is, wellicht is het motoren aanbod afwijkend bij de zuiderburen. Verdeler is trouwens een mooier woord dan dealer

Kijk ook even naar het interieur. De Doblo vind ik persoonlijk een behoorlijk lompe middenconsole te hebben in tegenstelling tot de Berlingo en de Proace.

Is niet voor iedereen een punt, maar veel meer verschillen dan dat ga je niet vinden. Persoonlijk zou ik voor de Toyota gaan, vind de neus iets mooier, en aan een Citroën Berlingo heb ik nachtmerries aan overgehouden (vooral aan de 1.6 benzinemotor dan)

Ik woon in België. Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar een wagen met dieselmotor aangezien ik 35 000 km rijd per jaar, vaak lange afstanden doe. Zo'n genre wagen in EV kopen als particulier lijkt me gewoon niet interessant, tenzij je weinig km'ers rijdt.

En laten we eerlijk zijn, geen problemen met EV's ik ben zeker pro vooruitgang. Maar een EV is in België enkel populair dankzij staatssubsidie.

Als het onderhuids dezelfde auto is zou ik alsnog voor de Toyota gaan. Dezelfde fabriek betekend niet allemaal dezelfde onderdelen.

Veelal is bij Toyota ook de afdeling service wel beter en je hebt vaak ook net wat interessantere opties die je kunt kiezen voor de auto, ookal komen ze uit dezelfde fabriek.
Dat was bij de citybug (C1/107/Aygo) ook het geval. Alle 3 hetzelfde, maar toch onderlinge verschillen.

Wellicht kost het ook wat meer.

Als het onderhuids dezelfde auto is zou ik alsnog voor de Toyota gaan. Dezelfde fabriek betekend niet allemaal dezelfde onderdelen.

Veelal is bij Toyota ook de afdeling service wel beter en je hebt vaak ook net wat interessantere opties die je kunt kiezen voor de auto, ookal komen ze uit dezelfde fabriek.
Dat was bij de citybug (C1/107/Aygo) ook het geval. Alle 3 hetzelfde, maar toch onderlinge verschillen.

Wellicht kost het ook wat meer.

Volgens mij waren die onderhuids echt vrijwel het zelfde, in ieder de 1 niet beter dan de ander.

Maar wat wel zo was is dat de Aygo heel iets duurder was in aanschaf, maar ook een hogere restwaarde had en daardoor onder aan de streep iets goedkoper. Onze Up was in de lease ook net wat goedkoper dan een Citigo en Mii, puur vanwege de hogere restwaarde.

Dus alleen daarom zou een toyota aantrekkelijker (kunnen) zijn . Maar zou gewoon beide garages af gaan. Dit type auto is helemaal niet populair. Dus met wat geluk staat er bij een importeur of dealer ergens nog een voorraad model. Los van dat je heel snel kunt rijden kun je vaak ook hele hoge kortingen ontvangen met deze niet-populaire modellen, zeker tegen het einde van het jaar.

Waardoor een belingo zomaar eens een heel goed aanbod kan zijn tov de pro-ace.

met andere woorden; gewoon beide langs gaan om te kijken waar het beste totaalplaatje is

't Is na 2 bezoekjes bij zowel Toyota en Citroën de Toyota geworden. Bij Toyota heb ik uiteindelijk nog extra korting gekregen op de 'Tracks' versie de 1.5 diesel met 130 PK. De Citroën is redelijk wat goedkoper, maar de aantrekkelijke garantievoorwaarden bij Toyota hebben uiteindelijk de doorslag gegeven. Hier en daar hoor je toch wat dat er problemen zijn met de nieuwste generatie dieselmotoren. Heb geen zin om na de garantieperiode dure kosten betalen ivm AdBlue etc ..

Alvast bedankt voor de tips.

't Is na 2 bezoekjes bij zowel Toyota en Citroën de Toyota geworden. Bij Toyota heb ik uiteindelijk nog extra korting gekregen op de 'Tracks' versie de 1.5 diesel met 130 PK. De Citroën is redelijk wat goedkoper, maar de aantrekkelijke garantievoorwaarden bij Toyota hebben uiteindelijk de doorslag gegeven. Hier en daar hoor je toch wat dat er problemen zijn met de nieuwste generatie dieselmotoren. Heb geen zin om na de garantieperiode dure kosten betalen ivm AdBlue etc ..

Alvast bedankt voor de tips.
Thanks voor op de hoogte houden, fijne kilometers gewenst

Terug
Bovenaan