Nucleosynthesis
Startmotor
Beste mede-Autowekers,
Ik heb de knoop doorgehakt en besloten op zoek te gaan naar een occasion-EV ter vervanging van mijn A6 Avant 50 TFSI e quattro uit 2022.
(Dit is overigens niet per se omdat de brandstofprijzen nu ineens hoger zijn. Ik tank drie van de vier keer in België en bovendien is brandstof niet de grootste kostenpost. Ik denk al veel langer over de overstap.)
Ik merk dat ik het erg lastig vind om een keuze te maken voor mijn eerste EV en zou graag jullie advies/ervaringen willen meenemen.
Punten die ik belangrijk vind:
Ik ben op zoek naar ervaringen, tips en aandachtspunten waar ik misschien zelf nog niet aan gedacht heb.
Alvast bedankt!
Ik heb de knoop doorgehakt en besloten op zoek te gaan naar een occasion-EV ter vervanging van mijn A6 Avant 50 TFSI e quattro uit 2022.
(Dit is overigens niet per se omdat de brandstofprijzen nu ineens hoger zijn. Ik tank drie van de vier keer in België en bovendien is brandstof niet de grootste kostenpost. Ik denk al veel langer over de overstap.)
Ik merk dat ik het erg lastig vind om een keuze te maken voor mijn eerste EV en zou graag jullie advies/ervaringen willen meenemen.
Punten die ik belangrijk vind:
- Ik ben niet merkvast, al heb ik wel prettige ervaringen met brandstofauto’s van Audi en Mercedes.
- We willen er graag mee op wintersport kunnen. Het is geen probleem om na een paar uur rijden een half uur te pauzeren, dat doe ik nu eigenlijk ook al. Wel zou het prettig zijn als de praktijkrange 300 km of meer is.
- Het liefst heb ik minimaal een vergelijkbaar vermogen als een 50 TFSI. Je went eraan, en het rijdt toch wel erg lekker.
- De ruimte mag iets minder zijn dan in de A6 Avant, aangezien we maar met zijn vieren zijn en op vakantie meestal redelijk uitkomen. Toch is extra ruimte altijd mooi meegenomen.
- Qua kilometerstand wil ik graag onder de 40.000 blijven.
- Mijn budget ligt rond de €60.000.
Ik ben op zoek naar ervaringen, tips en aandachtspunten waar ik misschien zelf nog niet aan gedacht heb.
Alvast bedankt!