Vervanging Volvo C30

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn Volvo C30. Na er een tweetal jaar mee gereden te hebben, bleek die toch niet zo betrouwbaar als gehoopt.
Ik zoek nu een betrouwbare wagen om een jaar of twee mee te overbruggen. Merk of model speelt voor mij weinig rol, wat het zoeken natuurlijk niet makkelijker maakt. Jaarlijks rijd ik zo'n 35000 km. Mijn belangrijkste vereisten:
  • Diesel
  • Graag toch enig rijcomfort (Ik rijd veel autostrade en wil de radio nog kunnen horen ;))
  • Budget: ongeveer €7000–€8000
Hoewel ik de voorkeur geef aan een personenwagen, overweeg ik eventueel ook een lichte bestelwagen. Ik hoorde namelijk dat die hun waarde beter zouden behouden indien ik deze na 2 jaar weer zou verkopen. Klopt dit volgens jullie, en denken jullie dat dit wel voordelig kan zijn, of valt dat in de praktijk toch tegen? Ik heb geen nood aan extra laadruimte; het zou dus puur om de waardevastheid zijn.

Zijn er modellen die jullie kunnen aanraden of net afraden met dit profiel in gedachten?

Alvast bedankt voor de tips en reacties!

Ik zou het zeker niet doen als je het niet nodig hebt, ze zijn veel luidruchtiger, minder comfortabel en een stuk minder luxe.
Ik zou eens kijken naar een Renault Megane 1.5DCi.

Ik zou ook voor iets gaan uit de renault groep met de 1.5 dci (twingo, clio, megane) in de toekomst kijken heeft weinig zin, daar heb je vaak geen invloed op, nu voor een goede deal gaan heb je wel zelf in de hand

Voor 7000-8000 is betrouwbaarheid gewoon lastig in te schatten. Je komt terecht in een categorie auto's waarbij je niet weet hoe goed ze onderhouden zijn.

De Renault Megane 1.5 DCI lijkt mij dan ook een hele goede keus.
Of een Peugeot 308 1.6 HDI, die wel mogelijk meer issues kan hebben.
Belangrijk is hoe goed er voor de auto gezorgd is.

Terug
Bovenaan