PaulBadoux f2835821
Startmotor
Hallo allemaal,
Mijn Mazda 3 uit 2010 is onlangs total loss verklaard. Dat betekent dat ik op zoek moet naar een andere auto en ik hoop hier wat goede adviezen te krijgen.
Mijn wensen:
Ik rijd relatief weinig kilometers: momenteel zo’n 7.000 km per jaar, omdat ik vaak met de fiets naar mijn werk ga. De auto wordt voornamelijk gebruikt voor woon-werkverkeer (12,5 km enkele reis). In de toekomst zullen we waarschijnlijk wat verder weg op vakantie gaan, maar ik verwacht niet boven de 10.000 km per jaar uit te komen. De bedoeling is om de volgende auto 6–7 jaar te rijden.
Auto’s waar ik zelf aan denk:
Graag hoor ik jullie adviezen:
Alvast bedankt voor het meedenken!
Mijn Mazda 3 uit 2010 is onlangs total loss verklaard. Dat betekent dat ik op zoek moet naar een andere auto en ik hoop hier wat goede adviezen te krijgen.
Mijn wensen:
- Budget: €17.500 (mag iets hoger uitvallen voor de juiste auto)
- Gebruik: geschikt voor een opgroeiend gezin met twee kinderen van 5 en 7 jaar
Mijn vrouw en ik zijn allebei niet heel lang, dus veel meer binnenruimte dan de Mazda 3 bood is niet per se nodig. Wel graag wat meer kofferruimte. - Motorisering: vlotter dan de 1.6 van de Mazda 3
Ik denk aan ongeveer 180–200 pk. - Rijgevoel: ik vond de Mazda 3 fijn rijden, alleen het vermogen liet wat te wensen over.
Mazda wordt vaak als sportief omschreven, dus graag iets met een vergelijkbaar rijgevoel.
Ik rijd relatief weinig kilometers: momenteel zo’n 7.000 km per jaar, omdat ik vaak met de fiets naar mijn werk ga. De auto wordt voornamelijk gebruikt voor woon-werkverkeer (12,5 km enkele reis). In de toekomst zullen we waarschijnlijk wat verder weg op vakantie gaan, maar ik verwacht niet boven de 10.000 km per jaar uit te komen. De bedoeling is om de volgende auto 6–7 jaar te rijden.
Auto’s waar ik zelf aan denk:
- Mazda 6 station – lijkt de meest logische opvolger. Nadeel is dat de exemplaren binnen mijn budget vaak wat ouder zijn en hogere kilometerstanden hebben.
- Renault Mégane GT 205 – mooie auto en qua prestaties interessant, maar het interieur oogt wat minder premium. Daarnaast lees ik verhalen over mogelijke problemen met de automatische versnellingsbak.
- Seat Leon FR of Skoda Octavia – lijken ook goede opties, maar ik hoor graag ervaringen.
Graag hoor ik jullie adviezen:
- Welke modellen zouden goed bij mijn wensen passen?
- Wat vinden jullie een acceptabele kilometerstand, gezien mijn lage jaarkilometrage?
Alvast bedankt voor het meedenken!