michel1975 zei:
Wouter82 zei:
michel1975 zei:
De Hyundais daarentegen zijn echte no nonsens auto's. Ze doen wat ze moeten doen voor een vriendelijke prijs maar ze hebben mij nooit kunnen raken. Echt 0 emotie. Met name het onderstel vond ik echt minder met rammels en wegligging. Voor wat betreft het interieur in de ID3. Ik vind de schermen niet echt moeders mooiste maar het interieur steekt keurig in elkaar en qua goedkope plastics vind ik het echt wel meevallen. Dat heb ik meer in een KIA of Hyundai. Die kunnen mij echt niet bekoren. Het is het in mijn ogen (subjectief) net niet.
Vind je dat ook echt gelden voor de Ioniq 5? In geen enkele review of beschrijving gaat het over rammels, de wegligging of een goedkoop interieur. In tegendeel zelfs... Niet alleen objectief, maar ook subjectief lijkt iedereen lovend over die auto.
Ow ik geloof ook dat de Ioniq goed in elkaar zit. Ga ik wel vanuit. Mijn ervaringen met Hyundai beschreef ik. Daar zitten heel wat jaren ontwikkeling inmiddels weer in. Maar ik krijg de handen niet op elkaar voor een Kona. Het uiterlijk ven de Ioniq ben ik nog niet over uit. Ik vind de verhoudingen niet kloppen. Ik heb er een beetje een Zastava Yugo associatie mee. Ik ben er nog niet over uit of ik hem mooi of lelijk vind. Ik heb er overigens geen meter in gerden dus hoe hij zich verhoudt tot de ID3 zou ik eerlijk gezegd niet weten. Er zit ook een levertijd op van 5 maanden heb ik begrepen en zolang wil ik ook helemaal niet wachten..
Beetje laat om hierop te reageren maar er komen zoveel jij-bakken tussendoor dat ik hier niet vaak meelees.
Hier de keuze gemaakt voor die Ioniq5 (vanuit een oude Ioniq Electric). Dat is wel meer een vergelijk met de ID4 qua ruimte. De styling van de ID4 bevalt me niet, maar ik kan me voorstellen dat de Ioniq5 niet ieders smaak zal zijn. Mijn smaak dus wel. Omdat het bedieningsconcept van de ID reeks me niet bevalt en ik (ook na slechte ervaringen van een 10 jaar geleden) minder vertrouwen heb in de betrouwbaarheid van VW groep heb ik de ID4 niet geprobeerd.
Wel heb ik even getwijfeld over de ID3. Wat compacter en lager doen best wel wat voor het rijgedrag en de ID3 ligt wat scherper op de weg. De styling van de ID3 is ook best geslaagd. Niet perse heel bijzonder maar het is wel echt een Golf van de 21e eeuw. Qua wegligging ook echt net wat beter dan mijn oude Ioniq, de Kona of de e-Niro. Maar dat is de Ioniq5 ook, ondanks een karakter meer naar comfort. Ik denk dat de ID4 meer last gaat hebben van de concurentie van Ioniq5 en EV6. ID3 staat toch vooral tegen de Leaf en nu de Megane.
Doorslaggevend om niet iets uit de VW groep te kiezen blijft toch vooral het bedieningsconcept, waar-voor-je-geld (al is dat echt niet zo slecht bij de ID3), en vraagtekens bij betrouwbaarheid in combi met gezeur rondom garantie. Dat materiaalgebruik ook maar zou niet perse doorslaggevend zijn geweest. Overigens is de betrouwbaarheid van de ID4 schijnbaar stukken beter. VW had die ID3 toch nog net een 3 maanden moeten doorontwikkelen denk ik. Koop je er nu eentje zit het echt al wel beter dan de 1e exemplaren.
Ohja: en qua levertijden is, ondanks best aardige afzet, VW wel erg goed bezig!