Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Carfanatic zei:Wintertest van de Kona:
Range at 90 km/h, 56 mph: 330 km, 205 mi
Range at 120 km/h, 75 mph: 250 km, 155 mi
https://www.youtube.com/watch?v=MN2cjKhkCqg
Tesla model 3 Dual Motor Long range
Result at 90 km/h, 56 mph: 560 km, 348 mi https://www.youtube.com/watch?v=KJpz5imqW5U
120 km/h, 75 mph: 176 Wh/km, 283 Wh/mi Estimated range: 420 km/260 mi https://www.youtube.com/watch?v=w4zjy6qxFBs
Tja, natuurlijk is die 260km van de ID.3 niet best, maar om nou te doen of het echt verschrikkelijk slecht is
Moderator
Tydelyck zei:Waar is de tijd dat we het gewoon over het verbruik hadden? Dat doen we al sinds het begin van de automobiel, en ook bij elektrische auto's meet je de efficiëntie af aan het verbruik per 100 km. Als je weet dat de Tesla Model 3 per 100 km 17,6 kWh gebruikt en de ID.3 16,9-15,4/100 km, dan is die laatste dus zuiniger.
En dan ga je pas kijken hoeveel er in de accu kan. Wie heeft er dit jaar nog naar gekeken hoeveel liter er in z'n brandstoftank past?
Moderator
Wouter82 zei:Tydelyck zei:Waar is de tijd dat we het gewoon over het verbruik hadden? (..)
En dan ga je pas kijken hoeveel er in de accu kan. Wie heeft er dit jaar nog naar gekeken hoeveel liter er in z'n brandstoftank past?
Of een benzineauto nu 1:10 of 1:13 rijdt, de 500 km haal je wel. (..).
Total Loss zei:(..)
Het lijkt me wel duidelijk dat deze verhoudingen bij diverse fabrikanten niet gelijk liggen, oftewel de ene auto komt stukken dichter bij de opgegeven range in de buurt dan de andere. Zolang er geen uitgebreide tests zijn of onafhankelijke instellingen ( zijn die er hiervoor? ) zijn die die exact en eerlijk bijhouden moet je allemaal maar de fabrikanten geloven op hum mooie blauwe ogen. En natuurlijk heb je WLTP etc. maar blijkbaar zegt dat geen **** als je kijkt naar het daadwerkelijke bereik. (..)
Moderator
Carfanatic zei:Een MG ZS EV met niet de allerbeste actieradius of laadsnelheid was binnen no-time uitverkocht. Het geklaag over actieradius bij een elektrische auto, het lijkt meer op krampachtig een reden te zoeken om vooral niet voor een elektrische auto te gaan.
Durashift zei:Als een auto bijna de opgegeven verbruikswaarden haalt, is dat vaak wel een stukje tekst in het testverslag waard.
Wouter82 zei:Jij veronderstelt dat er onnodig veel aandacht is voor de afwerking van de ID.3 en dat het vergelijkbaar zal zijn met andere merken. Dus vraag ik of je dan redenen hebt om aan te nemen dat andere modellen inderdaad ook matig zijn afgewerkt.
Bimmert zei:Wouter82 zei:Jij veronderstelt dat er onnodig veel aandacht is voor de afwerking van de ID.3 en dat het vergelijkbaar zal zijn met andere merken. Dus vraag ik of je dan redenen hebt om aan te nemen dat andere modellen inderdaad ook matig zijn afgewerkt.
Ik bedoelde niet dat er ' bovenmatig' veel aandacht voor de afwerking van de ID3 is, ik noem het opvallend dat AMS de auto vergelijkbaar beoordeelt als andere testers behalve die afwerking. Dat vond ik vreemd, en ik deed een gooi naar een mogelijke reden, bv als dat het een proto zou zijn of zoiets, want ik verwacht niet dat de ID3 slechter is afgewerkt dan ev's van andere merken, VW kennende.
MCDubbellU zei:Ik vind de achterkant niet om aan te zien maar verder best leuk bakkie. Het playmobiel/Up-kwaliteit interieur is wel jammer en ik zou niet graag testpersoon van VW willen zijn
Autobild zei:Die WLTP-Reichweite ist zu schaffen
Satter Durchzug oder maximale Sprints nuckeln natürlich schnell am Akku. Verhalten bewegt, schafft der ID.3 den von VW versprochenen WLTP-Reichweitenwert von 344 Kilometern. Und: Auch ein Verbrenner erreicht bei einer solchen Beschleunigungsübung nicht die versprochenen Verbrauchswerte. Der Ladevorgang bis auf 100 Prozent Füllung dauert bei entladenem Akku an einer 11-kW-Ladesäule eine Elektro-Ewigkeit: sechs bis sechseinhalb Stunden. Mit "Haushaltsstrom" geht mehr als ein ganzer Tag drauf. An der Schnelladesäule können nur maximal 75 Prozent Kapazität nachgeladen werden, ergeben nach Testverbrauch (21,3 kW) im Eiltempo nachgeladene 250 Kilometer Reichweite.
Pietzoveel zei:Rutger, beetje actuarieel geneuzel van je.... Je kan met zo'n auto X aantal kilometers halen. Zie de verbruiksmonitor, het grote gemiddelde is leading. Ze rijden er niet of nauwelijks dus voor een ieder wordt het, indien echt geïntresseerd, afwachten. Vooralsnog zal 90% via leasbakkie.nl op de weg worden gezet en wie maakt zich dan druk om verbruik?
Moderator
Dat scheelt wel iets, maar als je gaat snelladen zit je qua kosten al snel op het niveau van een benzine-auto. Maarja, als de werkgever het betaalt zal geen berijder zich er druk over maken.Bimmert zei:Elektriciteit is veel goedkoper dan benzine en de auto's zijn veel efficiënter dan ICE's . Het verschil in genoemde verbruikscijfers is misschien equivalent aan het verschil tussen 1 op 50 en 1 op 45 op benzine Als je zonnepanelen op je dak hebt laadt men 'gratis'. Dat zal ook een reden zijn dat EV rijders hier niet zo naar kijken.
Bimmert zei:.
Elektriciteit is veel goedkoper dan benzine
speedtouch zei:Bimmert zei:.
Ik denk dat daar de komende jaren erg verandering in gaat komen. Want de overheid mist ergens ook geld (niet alleen door Corona), maar de elektrische auto is ook wegenbelastingvrij, ondanks het aanzienlijk hogere gewicht, het wegdek slijt eerder door dat hoge gewicht.
Ik denk dat daar de komende jaren erg verandering in gaat komen. Want de overheid mist ergens ook geld (niet alleen door Corona), maar de elektrische auto is ook wegenbelastingvrij, ondanks het aanzienlijk hogere gewicht, het wegdek slijt eerder door dat hoge gewicht.
Zadelsnuiver zei:in het echt zie ik er toch meer Golf in dan op de foto's.
Carfanatic zei:speedtouch zei:Bimmert zei:.
Ik denk dat daar de komende jaren erg verandering in gaat komen. Want de overheid mist ergens ook (niet alleen door Corona), maar de elektrische auto is ook wegenbelastingvrij, ondanks het aanzienlijk hogere gewicht, het wegdek slijt eerder door dat hoge gewicht.
Vanaf 2026 betaalt men als bezitter van een elektrische auto de volledige mrb.
https://nederlandelektrisch.nl/subsidies-financiering/motorrijtuigenbelasting-mrb
Zadelsnuiver zei:Ik zag er vandaag één op de snelweg, in het echt zie ik er toch meer Golf in dan op de foto's. Ben benieuwd hoe populair 'ie gaat worden.
Dit is exact de reden waarom we niet met waterstof moeten gaan kloten, nu kunnen we eindelijk de oliemaatschappijen buitenspel zetten![]()
Wishful thinking. Dat soort bedrijven zet je niet 'buitenspel', die gaan nu gewoon hun zakken vullen met/aan 'duurzame' energie. Wat dat betreft denk ik dat er weinig verandert.Zadelsnuiver zei:Dit is exact de reden waarom we niet met waterstof moeten gaan kloten, nu kunnen we eindelijk de oliemaatschappijen buitenspel zetten![]()
Carfanatic zei:https://www.youtube.com/watch?v=dy87f5sjvjw
Zadelsnuiver zei:Ik zag er vandaag één op de snelweg, in het echt zie ik er toch meer Golf in dan op de foto's. (..)![]()
Moderator
Inschrijven/reserveren wekt die suggestie maar hoeft niet hetzelfde te zijn.Pietzoveel zei:26 september: Gaspedaal: 418 ID-3's te koop aangeboden. Dacht dat er een wachtlijst voor was?