Volkswagen ID.Polo (interieur)

Wouter82

Moderator

268128085

268128143

268128110

268128105

268128107

268128096

268128090

Goede stap van Volkswagen. Resultaat is niet spannend of verrassend, maar het ziet er m.i. prima uit zo met dat stof.

Ziet er best leuk uit, vooral die retro meters! Ben benieuwd of er nog meer kleurstellingen beschikbaar komen.

Nette materialen, fatsoenlijk dashboard en weer een goede middenconsole.
Hopen dat ze dit doortrekken op alle (ID-)modellen.

Ik vind het geslaagd en zeker voor dit segment.
Quizvraagje : wat heeft deze Polo qua “feature” dat bvb de veel duurdere ID.7 en zelfs nog duurdere auto’s niet hebben?

Heel leuk! Alleen het stuur vind ik niet heel mooi/origineel vormgegeven. In tegenstelling tot rest van interieur had dat ook in een Chinees kunnen zitten.

Als ze ook het exterieur niet al te veel afzwakken ten opzichte van de concept kan hier best een geslaagde auto neergezet worden. Een gewone hatchback in plaats van de zoveelste crossover, echte knoppen in het interieur, en die retro klokkenwinkel is leuk gedaan zo.

Doet een beetje aan m’n rekenmachine op m’n iPhone denken maar verder wel een heel goed interieur voor dit segment. Wordt vast en zeker een topper!

Ik vind die analoge klokken met naalden/wijzers super leuk, beter dan de huidige kille cijfers. Zelfs de led-achtige controlelichtjes in het midden komen terug, leuk die overall retrostijl.

Zelfs de led-achtige controlelichtjes in het midden komen terug
Ik herinner me nog dat mijn vader z'n Audi 80 B3 inruilde voor een VW Passat B3. Die VW had ook nog die simpele storingslampjes met geprinte symbooltjes ernaast in het dashboard, waar de nota bene oudere Audi gewoon mooi uitgelichte symbooltjes tussen de klokken had. Vond ik echt een stap terug :ROFLMAO:

Zeker wel. Je kunt ook diverse andere displays selecteren. Zie uitgebreid verslag van onze Freund Fommes met z'n "Kohle Englisch":

Vanaf hier een demo van de verschillende cockpits:
Dacht ik al wel, het blijft leuk, zeker in die klasse. Bij de Hyundai Inster is ook nog een 'analoge' wijzer-snelheidsmeter op die manier in te stellen.

Ondanks dat het er nieuw leuk uitziet ben ik erg benieuwd hoe dat stofje er uit gaat zien na een jaartje of 10 in de zon etc. nogal vlekgevoelig en zeker in de deur lijkt het mij vragen om beschadigingen.

Daarnaast krijg ik echt zowat een beroerte van de hoeveelheid knoppen op het (bij Kia gejatte?) stuurwiel. Dat is toch niet normaal meer. Ik tel (inclusief volume +/-) al 19 knoppen en dan nog ruimte voor 3 extra aan de blinde knopjes te zien.

Terug
Bovenaan