Volkswagen Multivan | Nieuw: California

Nu dus niet de concept car maar productiemodel.

nuovo-volkswagen-california-t7-2024.jpg

nuovo-volkswagen-california-t7-2024-beach-e-ocean.jpg

nuovo-volkswagen-california-t7-2024-beach.jpg

nuovo-volkswagen-california-t7-2024-ocean.jpg

nuovo-volkswagen-california-t7-2024-beach.jpg

Uitgebreid verslag. Fantastisch ding!

Laatst bewerkt:
Leuk! Het eerste wat me opvalt is de schuifdeur aan beide kanten. Leuk voor op een studiemodel, maar in de praktijk toch wel (laat ik het lomp zeggen) onhandig.

Als ik hem nu zo zie op de foto en de uitrusting heb ik meer een "we gaan een dag naar het strand en we kunnen eventueel iets koken"-gevoel en niet echt een camper gevoel erbij, zoals de andere of nee oudere California's.

Je kan er in/mee slapen, koken/eten en douchen in relatief compacte maten. Dat is toch het campergevoel?

Je kan er in/mee slapen, koken/eten en douchen in relatief compacte maten. Dat is toch het campergevoel?
Ja eens, ik heb het filmpje bekeken. Alleen leuk voor een weekendje weg, maar voor een week (of 2) hiermee op vakantie, dan zie ik persoonlijk wel veel dingen missen of niet handig zijn. (en dan ben ik al een basic kampeerder) maar goed dat neemt niet weg dat ik hem wel gaaf vind.

Ik wil geen roet in het eten gooien, maar qua looks heb ik liever de ID.Buzz. Maar die is waarschijnlijk minder ruim en praktisch als deze Multivan.

Sinds die griet telkens in beeld komt gaat de kwaliteit van de Autogefuhl-filmpjes wel achteruit, vind ik.

Maar OT: die Ocean is prachtig. Lijkt natuurlijk ook het meest op de concept.
Jammer is de uiteindelijke downgrade: vergelijk het tafeltje van de concept met die van uiteindelijke productie: van een dikke houten tafel naar een multiplex plaatje. :rolleyes:
Maar het mooiste aan de nieuwe California is dat ie hybrid is, en met de nieuwe combi, dus met 1.5.
Veel electrobereik (of accu-capaciteit voor de camping?)

Trouwens: die Bulli Edition is voor net geen €60K ook best een goede aanbieding. Zeven stoelen en ook een goede standaard-uitrusting.
Die heeft dan alleen wel nog de oude hybide opstelling met 1.4. Vandaar waarschijnlijk de aanbieding. Die 1.5 komt natuurlijk ook naar de “gewone” Multivan.

Ja eens, ik heb het filmpje bekeken. Alleen leuk voor een weekendje weg, maar voor een week (of 2) hiermee op vakantie, dan zie ik persoonlijk wel veel dingen missen of niet handig zijn. (en dan ben ik al een basic kampeerder) maar goed dat neemt niet weg dat ik hem wel gaaf vind.

Wat mis je?

Leuk ding hoor als camper! Ja het is wel vrij primitief. Grote voordeel is dat je geen enorme grote bus mee hebt. Dus ergens parkeren gaat makkelijk. Maar ook bij huis is dit een stuk makkelijker. Hier bij het station staan zo een stuk of 8 campers van mensen hier uit het dorp omdat ze die grote witte koelkasten niet in de straat kunnen laten staan. (mag ook officieel niet, maar dat terzijde)

Dat laatste is dus het gekke: in het filmpje zegt ie dat ie 4 accu's heeft, dat wil dus zeggen dat die kampeer-accu's los zitten van de grote aandrijf-accu. Dan mis ik het synergievoordeel.
Overigens betreft het exemplaar in het filmpje een diesel, ik wist niet dat die er was van dit model.

Er is een test van Bright met de EQV en ID.Buzz basis gebouwde campers. Daar kon de EQV wél de accu gebruiken en de ID. Buzz niet, wat ik me kan herinneren.

Overigens betreft het exemplaar in het filmpje een diesel, ik wist niet dat die er was van dit model.

In het filmpje is de PHEV, diesel is wel ook verkrijgbaar net als bij de California 6.1 trouwens.

Leuk ding hoor als camper! Ja het is wel vrij primitief. Grote voordeel is dat je geen enorme grote bus mee hebt. Dus ergens parkeren gaat makkelijk. Maar ook bij huis is dit een stuk makkelijker. Hier bij het station staan zo een stuk of 8 campers van mensen hier uit het dorp omdat ze die grote witte koelkasten niet in de straat kunnen laten staan. (mag ook officieel niet, maar dat terzijde)
Mijn ouders hebben een Transit Nugget, die is onder de 5 meter lang. Dan is ie nog overal te parkeren. Deze T7 is al 5,15m lang. Dat wordt met parkeren al wat lastiger.

Sinds die griet telkens in beeld komt gaat de kwaliteit van de Autogefuhl-filmpjes wel achteruit, vind ik.

Maar OT: die Ocean is prachtig. Lijkt natuurlijk ook het meest op de concept.
Jammer is de uiteindelijke downgrade: vergelijk het tafeltje van de concept met die van uiteindelijke productie: van een dikke houten tafel naar een multiplex plaatje. :rolleyes:
Maar het mooiste aan de nieuwe California is dat ie hybrid is, en met de nieuwe combi, dus met 1.5.

Dat grietje fleurt het filmpje juist op.

Nog een wat uitgebreider verslag want hij is er ook echt mee wezen kamperen. Ik heb nog mijn twijfels over het koken (hoe hoog/laag staat de keuken het voor een lang persoon) maar verder top. Zou sowieso boven slapen, meer kampeergevoel en luchtiger en elke keer je bed op- en afmaken zou ik irritant vinden. De vorige keuken was langer en met twee pitten:

VW-California-Ocean-Innenraum-Surfersuite-13.jpg

VW-California-Ocean-Innenraum-Surfersuite-15.jpg

Let's go! ;)

Leuk!

Op de camping stond er ook eentje:
54787190145_d9642d6258_c.jpg

Met 2 man en 2 flinke golden retriever erin. Tof was dat het hefdak elektrisch omhoog gaat.

In Autostadt stond er ook een, en ik ben goot fan van de bus-campers van VW, maar ik vond dit qua materiaal best tegenvallen. En dan bepaalde kastjes en dingen vond ik echt iel aanvoelen. Bij oudere modellen vond ik dit beter voor elkaar en zelfs de caravan van mijn ouders, 30 jaar oud en van een merk dat zeker neit als hoogwaardig bekend staat, voelt beter aan.

Natuurlijk heb er wel een plaatje van gemaakt, want tof vind ik hem wel natuurlijk.
54786851036_8c5af1b3a1_c.jpg

Je merkt steeds meer dat merken besparen op materiaal en afwerking helaas. Ben benieuwd of deze op de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2025 staat. Ga er weer heen.

Je merkt steeds meer dat merken besparen op materiaal en afwerking helaas. Ben benieuwd of deze op de Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2025 staat. Ga er weer heen.
Oh dat is ook leuk, weet je zo wanneer dat is?

Nou , ik moet het wel een klein beetje voor VW op nemen het was vooral de Multivan, ook een hoedenplank in een niet camper voelde heel gammel aan. En kastjes die in de "kofferruimte" onder het bed zaten, dat was echt alsof het van de goedkoopste Ikea-serie was. Als je dit vergeleek met iD.Buzz of met de nieuwe Transpoter (op Ford basis) was dat wel veel degelijker.

Nu snap ik echt wel goedkoop etc en ook besparen, maar in Duitsland (!!!) kost de California op mijn foto goed 80k dan is het heel triest dat bepaalde afwerkingen minder zijn vergeleken met Franse budget-caravans van 30 jaar oud.

Ik zag die onderste van de week nog staan hier in het dorp. Viel op omdat ik “mijn” Multivan ook in dat blauw-wit multicolor had geconfigureerd. Was helaas veel te duur in de lease.

Hoop dat stekkerloze hybride bij vag ook doorzet en ook in deze camper komt, plug-inn hybride techniek in een camper zie ik alleen meerwaarde in als de accu een dubbelfunctie heeft

Facelift:

Volkswagen%20Multivan%202026%20facelift_nsulmb.jpg

Among the changes on the Multivan, the front end has been given new headlights with a revised LED light signature, plus there’s a new gap between the bumper and the radiator grille. According to Volkswagen, this “emphasises the width” of the Multivan.

Several new paint finishes have been made available, too. There’s the two-tone candy white and solid grey, brown metallic, plus a new matte paint for the first time as well. Volkswagen also says it has revised six of the 17-inch and 18-inch alloy wheel options, as well as introducing a new shape of ‘Halmstad’ 19-inch wheels.

Terug
Bovenaan