Volkswagen Passat GTE? Of alleen benzine vanaf 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi allemaal,

Wij willen graag een Volkswagen Passat station kopen. Het bouwjaar moet liggen tussen 2016 en 2019.
Budget tot max €15.000

Graag wil ik jullie ervaringen horen over de GTE variant.
Ik lees dat hij erg duur is met reparaties maar goedkoop in verbruik.
Waar moeten we opletten bij het maken van een proefrit etc..

Kunnen we beter gaan voor de Benzine of GTE?

Dank jullie wel!

De GTE is de plug-in hybride (PHEV) versie, zoals je waarschijnlijk wel weet. Presteert goed en kan korte afstanden volledig elektrisch rijden. Mits de batterijen opgeladen zijn (dan is ie sowieso het zuinigst te rijden). Daarvoor moet je mijns inziens echt wel een eigen laadpaal hebben, wil je consequent voordeel van het elektrisch rijden hebben, en goedkope stroom. Bovendien moet een phev vrij lang aan de laadpaal staan om volledig vol te raken, afgezien van enkele recentere modellen (Mercedes geloof ik) kunnen ze niet snelladen.

Verder is mijn beeld van PHEV's uit het tijdperk van de Passat GTE dat ze vrij vaak kuren hebben, zeker op hogere leeftijd. De cijfers daarbij heb ik eerlijkheidshalve niet paraat maar ik baseer dat op diverse reviews. En een klein beetje logisch redeneren: Het is complexe techniek, je hebt 2 volwaardige aandrijflijnen in je auto liggen ipv 1 moet je je bedenken. Er is gewoon meer dat kapot kan. Daarnaast heb je trouwens ook nog een groot accupakket onder de vloer van de achterbak liggen, die is daardoor kleiner dan bij de andere Passats.

Kortom, ik zou die GTE alleen overwegen als ik dus aan huis kan opladen en obv onderhoudshistorie (en accudegradatie) een goed gevoel bij de auto heb. Zo nee, dan kijken voor een normale Variant.

Je hebt al een topic, en waar je ook niet meer hebt gereageerd:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan