Volkswagen T-Cross / Tharu XR (CN) / Taigun (IN)

Platz 1 mit 537 von 750 Punkten: VW T-Cross 1.0 TSI. Das neue Maß der Dinge!

Ik mis even hoe dit zoveel opzienbarender is dan de gelijksoortige Arona. Ja, op details is hij hoegenaamd beter maar in welk opzicht dan?

speedtouch zei:
Logisch, de 1e 2 VAG produkten!

Ja, waarvan de T-Cross een Arona in een ander jasje met een forser prijskaartje is. Dan moet hij toch wel heel veel beter in die "details" zijn om niet alleen de meerprijs te rechtvaardigen maar daarbovenop ook nog eens tot nieuwe maatstaf in zijn klasse te worden uitgeroepen, nietwaar?

speedtouch zei:
Logisch, de 1e 2 VAG produkten!
Geen Frans product in de vergelijking? Aangezien een VW toch niet kan verliezen, hadden ze ook ineens met die concurrentie korte metten kunnen maken. Of is de T-Cross dan toch niet zo superieur?

VW wilt altijd een allemansvriend zijn. Ruim in zijn klasse, ergonomisch top, uitstekende infotainment, prima rijeigenschappen, goeie aandrijflijnen enz. Niet zo gek dat ze veel testen winnen. Wil je echter een léuke auto om te rijden dan moet je elders zijn

Precies. Alles gemiddeld, dan hou je iedereen tevreden. Bij een interview in de AW met iemand van Mazda vertelde diegene dat de 3 inderdaad krap is, dus dat men voor een ruime achterbank maar elders moet shoppen. Toch mooi dat je eigenwijs genoeg bent om iets moois te maken en minpunten voor lief te nemen. Bij VAG gebeurt dat niet, en daar houden middelmatige mensen van. Het is maar net wat je strategie is.

Barri zei:
Precies. Alles gemiddeld, dan hou je iedereen tevreden. Bij een interview in de AW met iemand van Mazda vertelde diegene dat de 3 inderdaad krap is, dus dat men voor een ruime achterbank maar elders moet shoppen. Toch mooi dat je eigenwijs genoeg bent om iets moois te maken en minpunten voor lief te nemen. Bij VAG gebeurt dat niet, en daar houden middelmatige mensen van.

En ook mooi dat zo'n relatief klein merk dat niet eens vreselijk veel verkoopt toch het prima lijkt te doen en niet tig dezelfde onderdelen gebruikt in diverse modellen. Ook geen grote ontslagen of grote besparingen. Zelfs hun interieurs worden steeds hoogwaardiger terwijl VW juist minder mooi materiaal gebruikt om kosten te besparen. Koekoek..

Zelfs hun interieurs worden steeds hoogwaardiger terwijl VW juist minder mooi materiaal gebruikt om kosten te besparen. Koekoek..

Zag je bij de nieuwe Polo ook, staat toch bovenaan in de verkoopcijfers voor het b-segment.

Reed gisteren achter een T-Cross, beetje een smal hoog ding. Dan heb ik als VW-rijder ook liever een CX-3

Zag je bij de nieuwe Polo ook, staat toch bovenaan in de verkoopcijfers voor het b-segment.

T-Roc valt ook tegen qua materialen. Voorheen was VW juist het merk dat zich daardoor iets hoger in de markt zette en vroeger op het forum gebruikte men dat ook vaak als argument om juist voor een VW te gaan. Schijnbaar maakt het dus niet zoveel uit

Barri zei:
Precies. Alles gemiddeld, dan hou je iedereen tevreden.

Dat een auto met die eigenschappen het best uit een test (die zo objectief mogelijk zo moeten zijn) komt rollen is logisch, maar toch snap ik dan nog steeds niet waarom hij dan als zoveel gunstiger uit de bus komt in die test dan de Seat uit dezelfde VAG-stal. Die heeft een iets ander jasje en een wat vriendelijker prijskaartje, maar is verder tamelijk identiek en dus net zozeer een allrounder. Die T-Cross zou dan her en der zoveel beter moeten zijn dat het de meerprijs teniet doet en de betere keuze is, maar vooralsnog zie ik niet in waardoor dat komt.

Van de week het eerste (dealer) exemplaar van deze T-Cross gezien, valt me in het echt toch wat tegen eigenlijk. Het zwarte van de achterlichten ziet er nogal "opgeplakt" uit en visueel vind ik hem aan de smalle kant.

Ik vond 'm op foto's best aardig maar irl valt ie mij tegen. Echt een saai vierkant ding met wat plompe achterlampen

0-fa38d95b-3240-4b69-b57e-ae8e3354a91a.jpg

Door dat onderste designlijn die omhoog gaat boven het spatbord en dat oplopend chromen randje bij de ruiten oogt het ook nog eens alsof iemand een wedgy uitvoert op de T-Cross; alsof ie omhoog getrokken wordt. SKIP

Curlew zei:
Ik vond 'm op foto's best aardig maar irl valt ie mij tegen. Echt een saai vierkant ding met wat plompe achterlampen

0-fa38d95b-3240-4b69-b57e-ae8e3354a91a.jpg

Door dat onderste designlijn die omhoog gaat boven het spatbord en dat oplopend chromen randje bij de ruiten oogt het ook nog eens alsof iemand een wedgy uitvoert op de T-Cross; alsof ie omhoog getrokken wordt. SKIP

captur_006.jpg

Wat een verschil met de nieuwe Captur. Deze Captur heeft toch veel meer charmes.

Volkswagen heeft de Volkswagen Taigun, de Indiase versie van de T-Cross. De auto krijgt ook een zustermodel van Skoda (staat als studiemodel op dezelfde beurs). Opmerkelijk is de andere raamlijn, die uniek is voor de Indiase variant. Het doet de auto wat mij betreft minder onbeholpen ogen. Of gewoon goed. Hopelijk krijgt de T-Cross ooit dezelfde update... De auto moet het in India opnemen tegen de Kia Seltos en Hyundai Creta.

vw-tiagun-suv-3.jpg

vw-tiagun-suv-1.jpg

vw-tiagun-suv-5.jpg

Volkswagen-Taigun-Compact-SUV-3.jpg

Volkswagen-Taigun-SUV-Unveiled.jpg

Volkswagen-Taigun-Compact-SUV.jpg

Volkswagen-Taigun-SUV-Unveiled-1.jpg

Volkswagen-Taigun-SUV-Unveiled-2.jpg

Bron: https://gaadiwaadi.com/india-spec-volkswagen-taigun-compact-suv-unveiled-in-india/

I1alz4Co0wSVsip

H5e1ahqXC8Qoip

Mh05gws5ImD22Eip

Ziet er beter uit dan de onze. Ik zie 'm nu steeds vaker rijden maar ik vind het zo'n ongelukkig model. Die hele compacte SUV reeks van VAG is om te huilen

Het productiemodel van de Taigun is gepresenteerd. Komt in Augustus op de Indiaanse markt.

T-Cross
f1KPHZZ.png

Taigun
606479829ebdd806aee080ea

606479fe3604fb5dbf970d4d

606479849ebdd806aee080eb

T-Cross
g479ugF.png

Volkswagen has just pulled the wraps off their made-in-India for India SUV, the 2021 Taigun. This is no pre-production prototype either, like we saw at the 2020 Auto Expo, this is the real deal in full production-ready glory. The Taigun will be the fourth SUV from Volkswagen in recent times, and will follow the launch of the updated Tiguan 5-seater that also recently made its debut. Based on the MQB AO IN platform that is shared with the Skoda Kushaq, the Taigun is expected to be the spearhead of Volkswagen’s India 2.0 strategy once it goes on sale over the festive season of 2021: https://www.indiatoday.in/auto/latest-auto-news/story/2021-volkswagen-taigun-first-look-expected-price-features-and-engine-specs-revealed-1785413-2021-03-31

In China wordt de compacte crossover onder twee modelnamen verkocht: FAW-Volkswagen verkoopt de Tacqua met het uiterlijk van de Europese T-Cross (maar een langere wielbasis) en SAIC-Volkswagen verkoopt de T-Cross met dezelfde lange wielbasis en de neus die nu voor de Indiase Taigun wordt gebruikt. Lekker overzichtelijk. Het meest opvallend aan de Taigun is de optisch verlengde raamlijn met het zwarte plastic op de C-stijl.

Tacqua

202101251148564856160123_8458968_11.jpg

2021012511485848584818_8458967_11.jpg

R-Line

20210127894_8467114_11.jpg

Fotogalerij: https://photo.yiche.com/serial/5705/

T-Cross

20201128162721272121795_8316560_11.jpg

20201128162733273358300_8316557_11.jpg

Fotogalerij: https://photo.yiche.com/serial/5503/

Als ik alleen de nieuwe zie, zie ik nauwelijks wat er gewijzigd is. Alleen die lampjes in de voorbumper vallen op, die waren eerst leuker: vierkant.
Betere materialen op het dash is sowieso een welkome wijziging.

Achterkant met de balk had van mij niet gehoeven. Voor het overige een nette auto en gelukkig weer kwaliteit wat Volkswagen levert. Kwam zeer goed uit de 100.000 km duurtest van Autobild.

Mooie facelift, een stuk beter gelukt dan die van de T-Roc. Deze is er imo niet mooier op geworden.

Volkswagen komt met een facelift van de T-Cross voor China en lijkt de auto om te dopen tot Tharu XR. De Tharu is VW's versie van de Seat Ateca en Skoda Karoq.

w800_m1_yichecar_58cbf32e-85a2-4eab-a37d-d2357969fbe3.jpg.webp

w800_m1_yichecar_4ef54d78-0f2e-4600-9d1e-333871134027.jpg.webp

Ik reed in Portugal een gehuurde T-Cross met adaptive cruise-control die automatisch de snelheid aanpaste aan de hand van verkeersborden. Echter het systeem zat er geregeld naast en verhoogde de snelheid geregeld zonder dat er iets van borden te zien waren. Ik vind dit echt levensgevaarlijk!

Terug
Bovenaan