A
Anoniem
Guest
Alle foto's en info: https://www.netcarshow.com/volkswagen/2021-nivus_br-version/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Rutger DC zei:@ Wouter82: In veel landen gebruikt VW volgens mij dergelijke aanduidingen, die verwijzen naar het aantal Newtonmeters.
Wouter82 zei:Rutger DC zei:@ Wouter82: In veel landen gebruikt VW volgens mij dergelijke aanduidingen, die verwijzen naar het aantal Newtonmeters.
Ah, had ik gemist.
Rutger DC zei:In het tweede halfjaar van 2021 zal de Nivus in Europa leverbaar worden.
Apart dat deze naam er door is gekomen, en Toyota er geen punt van maakt.
MCW6 zei:Apart dat deze naam er door is gekomen, en Toyota er geen punt van maakt.
Ach de Traigo kent toch bijna niemand
![]()
Moderator
Elke cent moeten ze investeren in de elektrische auto's, dus het geld moet verdiend worden met dit soort massaproducten. Goedkoop te ontwikkelen en relatief duur te verkopen.MCW6 zei:Ik vind de neus trouwens best mooi. Gewoon mooi strak. Vanaf de C-stijl oogt het alleen wat 'budget'. Sowieso lijkt VW steeds meer een budgetmerk te worden ivm Skoda. Harde materialen, opgewarmde meuk uit Brazilië.. ooit zat VW tegen premium aan van alle normale merken. Nu ingehaald door bijna alle merken. Op zich niet erg want VOLKSwagen. Maar moet de prijzen er ook wel onder liggen.
iDS zei:Scherp Rutger: de middenschip is gewoon identiek (het dashboard, dat had ik al gemerkt).
Dus je geeft een Polo een aflopende achterzijde, wat zwart plastic rondom en Horus pocus, er staat een ‘tijger’, een dynamische SUV coupé![]()
Moderator
(...)
Volkswagen vraagt voorlopig minimaal €28.590 voor de Taigo die vanaf januari bij de dealers staat.
Voorlopig, inderdaad. Die prijs van €28.590 geldt namelijk voor de Taigo met 95 pk sterke 1.0 TSI, uitgevoerd als Life. Daar komt kort na de marktintroductie namelijk nog een naamloze instapversie met dezelfde motorisering onder te staan. De 95 pk sterke 1.0 TSI is altijd aan een handgeschakelde vijfbak gekoppeld. Wil je de Taigo in deze configuratie als Life Business, dan ben je minimaal €28.890 kwijt.
It remains to be seen whether the VW T-Cross really needed a coupé variant. In any case, the VW Taigo is not a bit worse. The good comfort, the perfect use of space that VW is used to and the balanced overall coordination of drive and chassis allow the Taigo to stand up to the Opel Crossland - second place. The Rüsselsheimer, on the other hand, impresses with a very lively three-cylinder turbo, which is extremely economical on top of that. In terms of driving dynamics, however, it falls behind and in the end has to be content with third place. The Hyundai Bayon emerged as the winner of this comparison test, and it is the only one with a real bargain character. On top of that, it is comfortable, powerful and - not to be despised - uncomplicated.