Volkswagen Tayron

MCW 41

Petrolhead
vw-tayron-2025-eigene-bilder.jpg

QyAkPXL.jpeg

Laatst bewerkt:
Momenteel vind ik de achterzijde van recent geïntroduceerde VW's wel goed gelukt.

Toevallig van de week achter de kont van Skoda's nieuwe Kodiaq gereden maar dat is een stuk slechter geworden, vind ik.

Totaal niet als een VW te herkennen, behalve via die lelijke neus.
Suggestie: VW, richt je op de kleinere segmenten, laat de luxeproducten over aan Audi.

Eens, VW moet gewoon strakke auto's ontwerpen en niet dit inwisselbaar design. De Tiguan in DL al vaker gezien en vind het echt een suf ding. Vind deze Tayron wel geslaagder. De nieuwe stijl achterlichten bij VW vind ik ook wat lomp en goedkoop.

Mooie marketing-praat van Volkswagen (en Autoweek neemt het over), maar dit is gewoon een verlengde Tiguan met (optionele) derde zitrij, zoals de Allspace dat ook is.
En het is duidelijk een broertje van de Kodiaq, zoals de Passat een zusje van de Superb is.

Moet eerlijk zeggen zeer geslaagd, wordt straks nog lastig kiezen ga ik weer voor een Kodiaq of straks toch naar een Tayron.
We zullen tegen de tijd wel een aantal rondjes rijden met beide exemplaren :D

Ik vergelijk die twee ook, maar dan als opvolger voor de Allspace.

Qua buitenkant heb ik niet echt een voorkeur. Ligt ook erg aan de uitvoering (R-line, Sportline, Life Edition of Business Edition).
Interieur heb ik een lichte voorkeur voor de Tayron. Maar waar ik me aan stoor is dat er geen rolluikje over de middenconsole zit (open vak) waar de Kodiaq dat wel heeft. Dat laaste vind ik toch opgeruimder.

Veel hangt af van de standaard uitrusting die Pon kiest.
De Kodiaq Business Edition heeft bv standaard electrisch verstelbare stoelen met geheugen. De Tayron heeft volgens het artikel van Autoweek standaard Matrix LED (moet ik nog zien of dat echt waar is).
Uiteindelijk zal de VW waarschijnlijk wel duurder uitvallen, maar over het algemeen zie je dat ook wel terug in materiaalgebruik.

Idd dat dilemma ga ik straks ook hebben.
Bij mij wordt het zo wie zo een Kodiaq Sportline of Tayron R-line.
Met zo wie zo de volgende opties
LED-matrix
Panorama dak
Trekhaak wegklapbaar
Stuurverwarming en stoelverwarming achter (willen de kinderen graag)

Ben straks alleen ook heel erg benieuwd naar het prijsverschil en overige opties (ook bij basis uitrusting)

Bij deze keuze van de huidige zat ik te kiezen samen met de Tarroco maar viel voor mij de Tiquan als eerst af ivm interieur vond hem van Skoda en Seat veel mooier en beter afgewerkt maar ja ieder zijn eigen keuze :ROFLMAO:

Led Matrix verwacht ik standaard op zowel de Sportline als de R-line.
Het schijnt dat VW een nieuwe versie van matrix heeft op de Tayron, HD Matrix, en dat is dan weer extra.

Op alle R-lines (Tiguan weet ik zeker) heeft VW laatst het pano-dak als standaard toegevoegd. Ben benieuwd of dat dan voor de Tayron ook zo is.

Op Mondial de l'Auto in Parijs:

Mondial-Auto-2024-559.jpg

Mondial-Auto-2024-552.jpg

VW-Tayron-front.jpg

VW-Tayron-front-three-quarter.jpg

VW-Tayron-side-profile.jpg

Mondial-Auto-2024-557.jpg

VW-Tayron-rear.jpg

VW-Tayron-interior.jpg

Terug
Bovenaan