Volvo EX40 - configuratie

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Mijn eerste auto was een Volvo, wardoor ik voor deze case mijn zinnen zette op een Volvo EX40 om naar mijn smaak op de weg te plaatsen. Ik had daar redelijk snel klaar mee kunnen zijn: als je het 'sec' bekijkt kom je met de basisuitvoering Essential (op 5 euro na 43.000 euro) gewoon al een heel eind. Om het wat leuker te maken, ben ik doorgeschoven naar de Plus-uitvoering (49.495 euro) met leuke extra uitrustingsitems waarvan ik eigenlijk de upgrade van de audio met Harman Kardon wel het meest aansprekende vond - en een iets royaler aanbod in kleuren (die nog altijd eerder tinten blijven dan echt uitgesproken kleuren) - en daaruit kies ik Sand Dune voor 950 euro. In het interieur heb ik de zwarte tonen opgefleurd met een geborsteld aluminium strip. Ik houd het bij de single motor en een standaard accu die me zo'n 476 km ver moeten brengen op WLTP-basis. Dat moet er wel voor zorgen dat we op langere trips redelijke afstanden tussen de koffiepauzes kunnen afleggen. De totale configuratie maakt me dan 51.185 euro armer.

20260607-Volvo-EX40-exterieur.avif

20260607-Volvo-ex40-interieur.jpg

Waarom niet gekozen voor de speciale Plus Europa uitvoering met een lagere prijs en meer uitrustingsniveau?

Plus Europa, denim blue, standaard velgen (19 inch, zilver), dak uiteraard ook in carrosseriekleur. Geen donkere ruiten achter, wollen bekleding. Je kan de EX40 best fijn configureren!

Waarom niet gekozen voor de speciale Plus Europa uitvoering met een lagere prijs en meer uitrustingsniveau?
Eigenlijk te snel gekeken, ik ging van boven naar beneden en de Plus uitvoering had wat ik wilde. Maar inderdaad, een zeer goed alternatief, zeker gezien de prijsstelling!

Terug
Bovenaan