Volvo S60/V60

straatos zei:
Mooi. Gaat gegadigden wegtrekken bij Audi (A4) en BMW (3 serie).

+1 ik moet voor de zomer een nieuwe auto bestellen en dit is een grote kanshebber als opvolger van mijn 3 Touring (ondanks dat ik van de auto en de dealer erg tevreden ben.. ).

Niseko zei:
straatos zei:
Mooi. Gaat gegadigden wegtrekken bij Audi (A4) en BMW (3 serie).

+1 ik moet voor de zomer een nieuwe auto bestellen en dit is een grote kanshebber als opvolger van mijn 3 Touring (ondanks dat ik van de auto en de dealer erg tevreden ben.. ).

Over de kwaliteit kan ik als ex-BMW rijder zeggen dat die bij Volvo niet minder is...dat is natuurlijk ook een kwestie van geluk hebben, maar na bij ons beiden (mijn vrouw rijdt ook Volvo) ruim 500K aan kilometers hebben we nog geen enkele grote storing aan zowel de lease als privéauto's gehad. Ook nog geen kostenposten anders dan regulier onderhoud....
Over de service bij de Volvo dealer kan ik kort zijn....die is ronduit perfect...Bij elke beurt een gelijkwaardige (vaak duurdere) demo mee als vervangende auto en bij de privé auto van mijn vrouw een gratis (dure) reparatie van de airco na meer dan een jaar buiten de garantieperiode....
Verder zeer correcte afhandeling en regelmatig uitnodigingen voor leuke evenementen bij presentaties van nieuwe modellen.....

Het is wel zo dat een Volvo een behoorlijk andere rijbeleving biedt dan een BMW; dat verschil vond ik echt groot, maar paste uiteindelijk prima, nadat ik eraan gewend was...
Volvo heeft fantastische stoelen (beter dan BMW), maar rijdt wel een stuk gezapiger en meer op comfort gericht. Als je graag rotondes uiterst sportief neemt, past een Volvo denk ik net iets minder.....
Als ik zie hoeveel die V60 groter geworden is, zal hij ook ruimer dan een 3-serie zijn.

Tsja, dan vergelijk je de v60 nog met een 3 serie. Die twee rijden inderdaad volledig anders. Maar wat te denken van een saaie A4? Die kan wel inpakken.
Dan nog even iets opmerkelijks. Een Volkswagen Passat 1.4 tsi highline dsg (station natuurlijk), is vergelijkbaar geprijsd met de v60 t5 momentum met 8 traps automaat.... nu vraag ik je, wat rij je liever? Die Passat rijd zeker zuiniger want is lichter, maar geen bijtellingsvoordeel. En dan 250 pk voor de Volvo en 150 voor de Passat?? Mijn keus is heel makkelijk gemaakt. Wachten op de t4, auto nog wat aankleden en dan heb je echt een hele fijne aanbieding en prachtige wagen!

De genoemde prijs voor de T5 automaat is inderdaad wel heel erg scherp, uniek in het segment volgens mij, 250pk voor dat geld.

En ik heb bij de beurt van mijn auto laatst een V90 met die T5 en automaat meegehad; die wilde best vooruit in de zwaardere V90, dus dat wordt in de 60 toch een behoorlijke strepentrekker....
Voor mij persoonlijk hoeft het echter niet; als er een T4 komt met 190 PK is dat ook ruim voldoende mits met de 8 traps die ook in de T5 ligt. De 6 traps geartronic is echt een trage bak....
Zo'n T4 met alles erop en eraan is voor mij dan een betere optie dan een T5 met iets minder luxe; in Nederland is dat meer dan genoeg....

Zoek de verschillen...

2017-Volvo-V90-vs-2018-Volvo-V60-Design-Comparison-03.jpg
volvo-v60-vs-v90-02-842x800.jpg

Ik geef toe. Deze 2 lijken meer op elkaar dan een A3 of A4 of A5 :+
Van de flank wel duidelijker verschil vanwege de rechtere kofferklep.

Vooral van achter echt een 1 op 1 kopie zeg! Wel een schitterende kopie, maar toch jammer.

Verder blijf ik ook verbaasd over de gunstige prijsstelling vergeleken met de concurrentie.

Springbok zei:
Vooral van achter echt een 1 op 1 kopie zeg! Wel een schitterende kopie, maar toch jammer.

Verder blijf ik ook verbaasd over de gunstige prijsstelling vergeleken met de concurrentie.
Dat zie je trouwens niet terug in de leaseprijzen. Helaas.

1 detail dan: vind het ruitenwissertje van de 60 beetje ielig, bij de 90 beter.

Verder echt geweldig, hoop dat de 60 achterin ruim genoeg is voor onze puberdochters zodat de V60CC (van mijn part idd al met 190 pk T4) de opvolger kan worden van mijn XC70 :D

Overigens net vandaag met de XC70 bijna 1.100 km teruggereden uit Les Trois Vallées: wat een geweldige wagen blijft dat toch, ook met 2,5 ton op de teller (y)(y)(y)

Ik vind de V60 strakker... minder stilistisch gedoe, met name aan de voorzijde.
Achter zou nog strakker kunnen, als ze de achterlichten niet in de achterklep hadden meegenomen.
Zou ook voor onderscheid maken met de V90.

Overigens geven de plaatjes de suggestie dat de V90 breder is. Kweenie of dat echt zo is...

Het is wel van achter en van voren zoiets als ‘te heet gewassen v90’, maar dat maakt hem niet minder mooi.
Dan nog even over de prijzen van de diesels ivm de benzines. Waarom zijn die diesels zoveel duurder? De d3 is al veel duurdere dan de t5.... denk dat de strategie van Volvo om geen diesels meer te verkopen al wordt ingezet.
Lease valt inderdaad tegen. 767 voor een Audi A4 avant 2.0 140kw s tronic design (46500) excl brandstof. V60 t5 momentum doet 808. Oké, is goedkoper qua nieuwwaarde, heeft meer pk’s maar verbruikt ook meer. Uiteraard is het wel een veel mooiere auto, maar het is wat vreemd. Als je namelijk kijjkt wat ze tweedehands doen, dan is de v60 gewoon gelijk geprijsd of duurder terwijl de aanschaf prijs lager ligt dan een Audi A4... sponsoring?

Duitse auto's zijn vaker voordelig in de lease. Toen ik in 2013 ging kijken was een Mazda6 van bijna 42k duurder in de lease dan een BMW van 49k, ondanks een verschil in fiscale waarde van meer dan 7000 euro. Mijn werd toen gezegd dat het toch vanwege de lagere afschrijving was.

De diesels hebben altijd een redelijk hoge bpm. Netto zijn ze vaak even duur als een vergelijkbare benzine.

straatos zei:
Overigens geven de plaatjes de suggestie dat de V90 breder is. Kweenie of dat echt zo is...

Viel mij ook op, daarom even opgezocht: scheelt 4 cm...

Dag allemaal,

waar vinden jullie de leaseprijzen?

En is er al meer info over de levertijden?

Ten slotte, iemand nog een advies voor mijn volgende lease; deze, een bmw of toch audi?

Als je trouwens in de AW specs kijkt, blijkt de V60 inderdaad 4 cm smaller (namelijk 1.85 m.) dan de V90, en... opmerkelijk: de V60 basisversie is zwaarder dan die van de V90. Ruim 1600 kg overigen weegt de V60. Potig.

Op Directlease.nl kan je leaseprijzen vinden Pra22a

Er staat wel nog een afbeelding van het vorig model maar het gaat wel degelijk over de nieuwe.

Dankje!

Enkele opvallendheden:

- Cataloguswaarde is 1000 euro lager dan bij Volvo zelf. Kan dat?
- Bij de momentum pakt hij bij business line connect geen chromen omlijsting, bij de base wel. Vreemd

Verder ben ik nog wel nieuwsgierig naar wat de beste parkeeropties zijn. Ik hoef geen automatisch inparkeren, maar wil wel dat alles piept als ik te dicht bij kom plus achteruitrijcamera.

PRa22a zei:
Dankje!

Enkele opvallendheden:

- Cataloguswaarde is 1000 euro lager dan bij Volvo zelf. Kan dat?
- Bij de momentum pakt hij bij business line connect geen chromen omlijsting, bij de base wel. Vreemd

Verder ben ik nog wel nieuwsgierig naar wat de beste parkeeropties zijn. Ik hoef geen automatisch inparkeren, maar wil wel dat alles piept als ik te dicht bij kom plus achteruitrijcamera.

Bij Volvo moeten de afleverkosten ook bij de consumentenwaarde staan. Das ong. 1000 euro. Tussen 940 en 1040 afhankelijk van motor en uitvoering.

Wat ik wel heb bij alle hedendaagse auto's is dat het "wow-gevoel" bij introductie vrij snel omslaat in een "mwoah-gevoel". Zo ook bij deze V60, als ik hem zo zie staan op de foto's dan doet ie mij weinig meer dan een VW Passat.

Foto's van forummer Elco die op dit moment op de beurs rondloopt:

volvo-v60-294067-800.jpg

volvo-v60-294060-800.jpg

volvo-v60-294061-800.jpg

volvo-v60-294062-800.jpg

volvo-v60-294063-800.jpg

volvo-v60-294066-800.jpg

volvo-v60-294065-800.jpg

volvo-v60-294069-800.jpg

volvo-v60-294070-800.jpg

volvo-v60-294071-800.jpg

Meer foto's: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/maart/44447-autosalon-van-geneve-2018-is-feestje-voor-volvo-niet-alleen-vanwege-nieuwe-v60

Schitterende auto, ik kan niet anders zeggen. Anders dan bij de V90, kloppen de proporties van de V60 wel. De rechte achterkant, optisch langere derde zijruit en minder lange wielbasis doen het 'm. Het is wat mij betreft zonder meer de mooiste auto in zijn klasse en daar doe ik 'm nog mee tekort, het is de mooiste stationcar van het moment.

Ik was gisteren bij mijn dealer om mijn V60 voor beurt en APK achter te laten; kort met de manager gesproken en hij gaf aan dat de maatvoering van de V60 eigenlijk aansluit bij de oude V70 wat betreft binnenruimte en buitenafmetingen. Waarschijnlijk zullen de afmetingen van de bagageruimte volgens hem wel iets, maar niet veel kleiner zijn....

Als vervangende auto had ik een V90 D3 mee in R-uitvoering met 21(!) inch velgen; twee dingen waren voor mij erg teleurstellend. De 6 traps automaat in de D3 is echt een geartronic van de oude stempel...traag en niet fijn schakelend; Bovendien is 21 inch volledige onzin; het ziet er misschien wel goed uit, maar het volledige comfortgevoel is weg. Het stuitert als een Audi met een sportonderstel (kan ik uit ervaring zeggen), hoewel een Audi dat dan wel al doet met 18 inch velgen....
Toen ik de vorige keer een D5 met automaat meekreeg met 8-traps en 19 inch velgen was dat echt 10 keer beter....
Als de nieuwe V60 echt in de buurt komt van het ruimtegevoel van de vorige V70 zou het nog wel eens mijn favoriet ten opzichte van de V90 kunnen worden....

BENZine zei:
Wat ik wel heb bij alle hedendaagse auto's is dat het "wow-gevoel" bij introductie vrij snel omslaat in een "mwoah-gevoel". Zo ook bij deze V60, als ik hem zo zie staan op de foto's dan doet ie mij weinig meer dan een VW Passat.

Voor de V90 geldt dat nu ook al. Hij oogt, als je hem zo op straat ziet, redelijk gewoontjes. Keurige auto, maar hebberig word ik er niet van. Dat is bij deze V60 ook. Gewoon een prima auto voor de leasemarkt, ik reken er op dat hij in dat segment wel heel populair zal worden.

funf zei:
BENZine zei:

Voor de V90 geldt dat nu ook al. Hij oogt, als je hem zo op straat ziet, redelijk gewoontjes. Keurige auto, maar hebberig word ik er niet van. Dat is bij deze V60 ook. Gewoon een prima auto voor de leasemarkt, ik reken er op dat hij in dat segment wel heel populair zal worden.

Tot op bepaalde hoogte ben ik dat met je eens.....maar ik heb ook wel eens het tegenovergestelde: auto's die ik initieel echt mooi en bijzonder vind en die ik na een (paar) jaar niet meer om aan te zien vind.....
Ik ben zelf een BMW rijder geweest; bij het uitkomen van de "Bangle" stijl 5 en 6 serie vond ik ze spectaculair mooi, enkele jaren later vond ik ze echt spuuglelijk, dus voor mij was dit design blijkbaar niet echt "houdbaar"....

En blijkbaar maakt Volvo dan nog steeds vooruitgang.....vroeger waren ze vaak al "ouderwets" als ze op de markt kwamen:D

Majortom zei:
kort met de manager gesproken en hij gaf aan dat de maatvoering van de V60 eigenlijk aansluit bij de oude V70 wat betreft binnenruimte en buitenafmetingen. Waarschijnlijk zullen de afmetingen van de bagageruimte volgens hem wel iets, maar niet veel kleiner zijn...

Dat veronderstelde ik ook al. En wat mij betreft hadden ze deze dan ook V70 kunnen noemen, gevolgd door een V50 die dan ietsje kleiner is dan de oude V60 en weer gebaseerd op de 40-serie.

Majortom zei:
Tot op bepaalde hoogte ben ik dat met je eens.....maar ik heb ook wel eens het tegenovergestelde: auto's die ik initieel echt mooi en bijzonder vind en die ik na een (paar) jaar niet meer om aan te zien vind.....
Ik ben zelf een BMW rijder geweest; bij het uitkomen van de "Bangle" stijl 5 en 6 serie vond ik ze spectaculair mooi, enkele jaren later vond ik ze echt spuuglelijk, dus voor mij was dit design blijkbaar niet echt "houdbaar"....

En blijkbaar maakt Volvo dan nog steeds vooruitgang.....vroeger waren ze vaak al "ouderwets" als ze op de markt kwamen:D

Die V90 vond ik in het begin ook mooier dan nu. Ik heb nog serieus overwogen een V90 CC te kopen. Het aanbod was erg scherp, maar uiteindelijk ben ik blij dat ik het niet heb gedaan. Des ondanks is deze V60 goed hoor. Dit is echt een goed alternatief voor bv de Passat.

Afgelopen weekend de eerste preview bijgewoond bij de importeur. Hele mooie wagen geworden met (voor mij) maar één nadeel. De ruimte op de achterbank is op zich behoorlijk, maar de zitting is zo laag, dat je met wat langere benen constant met je knieën omhoog zit en je benen los van de bank; daardoor heb je maar heel weinig steun van de bank en zit je als volwassene achterin lang niet zo goed als in mijn XC70. In die zin minder een echte familiewagen dan oudere Volvo Estates.
Erg jammer, zou deze graag gaan rijden (in CC-uitvoering dan), maar daar hoef ik thuis niet mee aan te komen. Zeker niet nadat ze de Skoda Kodiaq hebben ontdekt...

BENZine zei:
Ik vind de V60 nog steeds prachtig. Eén van de weinige mooie nieuwe modellen van de laatste tijd. Ik wil 'm graag eens in het echt zien, en eigenlijk ook rijden!

@Zebo: dat is wel jammer! Wel anders dan de laatste V70 dus? Jammer dat een Kodiaq het bij jullie dan zou winnen van de V60.

Barri zei:
@Zebo: dat is wel jammer! Wel anders dan de laatste V70 dus? Jammer dat een Kodiaq het bij jullie dan zou winnen van de V60.

Ja, ja, en ja, want het is wel een fantastisch mooie wagen. Je zou haast je dochters het huis uitschoppen :)

Gaan toch nog maar eens goed kijken naar de XC60, al viel die achterin tegen na de Skodiaq (ook prima auto, maar toch heel anders...).
En misschien moet pappa nog eens even doorsparen voor de V90CC, die vindt hij zelf ook heel mooi. Maar zo groot en zo duur...

Ik zag dit plaatje van een zeg maar ingekorte V60... Brengt opeens een geestelijke opvolger van de 1800ES in zicht.

maxresdefault.jpg

Zebo, je moet je dochters gewoon niet te veel verwennen. Als een V60 al niet meer zou voldoen dan verwen je ze echt teveel hoor! Ik zat vroeger met mijn zusje achterin een Golf 1...

@straatos: wauw wauw wauw! Die wil ik, en die kleur mag ook wel! (y)
Voor het mooie moet ie achteraan ietsjes langer.

Barri zei:
Zebo, je moet je dochters gewoon niet te veel verwennen. Als een V60 al niet meer zou voldoen dan verwen je ze echt teveel hoor! Ik zat vroeger met mijn zusje achterin een Golf 1...

@straatos: wauw wauw wauw! Die wil ik, en die kleur mag ook wel! (y)
Voor het mooie moet ie achteraan ietsjes langer.

Zoiets?
v04_02_blase_crop.jpg

Niet helemaal de plek hiervoor, maar de sedanversie zou al gespot zijn.

s60_2.jpg

AutoExpress is al gaan rijden met de V60 (4 uit 5 sterren)
https://www.autoexpress.co.uk/volvo/v60/103507/new-volvo-v60-2018-review

Idem dito AutoCar (4,5 uit 5 sterren, meestal is AutoCar kritischer dan AE):
https://www.autocar.co.uk/car-review/volvo/v60/first-drives/volvo-v60-2018-review

Zijn er nu al definitieve / officiële CO2 cijfers voor de V60 volgens de nieuwe verbruik cyclus, want zowel bij Mercedes (C break) als Volvo (V60) houden ze me aan het lijntje qua offerte. Bij Mercedes durft dit al meerdere weken. Collega was het zo beu dat hij een A4 Avant heeft besteld.

De Belgische verkopen gaan daar precies niet erg naar wens want die heeft binnen zijn budget een schitterend geconfigureerde 1.4TFSI automaat kunnen samenstellen :eek: Door mijn kilometrage zit ik echter aan de diesel dus dat is geen optie voor mij.

Autovisie ook. Ze vinden hem beter dan de v90. . https://youtu.be/b2mpf-E2iaA

straatos zei:
AutoExpress is al gaan rijden met de V60 (4 uit 5 sterren)
https://www.autoexpress.co.uk/volvo/v60/103507/new-volvo-v60-2018-review

Idem dito AutoCar (4,5 uit 5 sterren, meestal is AutoCar kritischer dan AE):
https://www.autocar.co.uk/car-review/volvo/v60/first-drives/volvo-v60-2018-review
. Autovisie ook. Ze vinden hem beter dan de v90. https://youtu.be/b2mpf-E2iaA

Barri zei:

Theoretisch best wel eens :) maar...
1) de dames zijn op een leeftijd dat je ze nog wat moet bieden als je wilt voorkomen dat ze alleen nog maar helemaal hun eigen gang gaan
2) heb er zelf in gezeten en vond dat echt tegenvallen; is wel iets ruimer dan de XC70 maar je zit toch aanzienlijk minder doordat je benen weinig steun hebben van de zitting.

Erg jammer want verder hele mooie wagen. Heb inmiddels bedacht dat doorrijden in de XC70 tot de dames echt het huis uit zijn en dan een V60 CC ook een optie is. Of een V90 CC. Of toch een XC60. En de Kodiaq is ook geen echte straf. Voor een paar jaar. En dan weer een Volvo... o_O

Ik heb een leasingbudget van 725€ per maand (excl brandstof). Dat is naar Belgische normen niet echt slecht te noemen. Het valt me op hoe weinig V60 ik kan configurereren voor dit bedrag. Vertrekbasis : . Inscription D3 Automaat, Intellisafe surround (OK is duur). Deftige stereo, metaalkleur, gps, parkeersensoren, zetelverwarming, winterbanden en dan hebben we het ver gehad. Geen pano dak, geen leder, geen sportstoelen, kleine 16" wielen, geen lichtpakket, geen uitgebreide airco enz enz

Is dit relevant voor de bijtelling mits voor januari 2019 op kenteken gezet is?

Wat zijn overigens jullie levertijden?

Hoop nieuwe foto's: https://www.netcarshow.com/volvo/2019-v60/

Collega was het zo beu dat hij een A4 Avant heeft besteld.
Dan moet je het wachten wel echt zat zijn! :D ;)

Grote wielen staat 'm inderdaad niet, de V90 heeft hetzelfde. Gewoon het standaard maatje is prima.

Barri zei:
Collega was het zo beu dat hij een A4 Avant heeft besteld.
Dan moet je het wachten wel echt zat zijn! :D ;)

Zo'n A4 is ook geen straf hoor. Ik vond de auto van een collega mee gehad (A4 1.4 tfsi automaat). Ik vond hem echt lekker rijden. En ik rij zelf een 330e, qua referentiekader. Hij rijdt lekkerder dan dat hij eruit ziet zeg maar.

Maar de V60 is zeer zeker een hele mooie keus!!

4c2yp82b3tym_800.jpg

vxey791bk1ah_800.jpg

fqiybj7b4jjx_800.jpg

azmyympbseho_800.jpg

74qyy9dbxg18_800.jpg

64byf7sbfve1_800.jpg

j6ty7icb9pfh_800.jpg

zrky3zbbhz4k_800.jpg

De nieuwe S60 is de eerste nieuwe Volvo die definitief niet beschikbaar komt met een dieselmotor. Wel valt er te kiezen uit één benzine- en twee plug-in-versies. Zo stelt Volvo naast de 253 pk en 350 Nm sterke geblazen 2.0 (T5) ook de 340 pk sterke vierwielaangedreven T6 Twin Engine en de tevens vierwielaangedreven 405 pk sterke T8 Twin Engine beschikbaar voor de nieuwe sedan. Vooral met die laatste is iets bijzonders aan de hand. De eerder gepresenteerde V60 komt ook met de T8-aandrijflijn beschikbaar, maar in die stationwagon is die combinatie van een benzine- en een elektromotor goed voor 390 pk. Dat heeft ermee te maken dat de T8 in deze nieuwe S60 de toevoeging Polestar Engineered krijgt, een nieuw Polestar-label dat over plug-ins wordt uitgestort. Volvo zet de S60 dus duidelijk sportiever in de markt dan de V60.

Die Polestar Engineered-versie krijgt niet alleen de beschikking over een setje extra paardenkrachten. Zo neemt Polestar zaken als de automaat, de ophanging en de (Brembo-) remmerij onder handen. Op optisch vlak is de Polestar Engineered-variant te herkennen aan speciale lichtmetalen wielen waarachter zich goudkleurige remklauwen schuilhouden. De nieuwe uitvoering krijgt een plek boven de R-Design in het gamma.

De afmetingen van de nieuwe S60 houdt Volvo nog even onder de pet. Dankzij het nieuwe platform nam de wielbasis van de V60 ten opzichte van zijn voorganger met 9,6 centimeter toe tot 2,87 meter. Diezelfde afstand verwachten we natuurlijk tussen de voor- en achteras van deze sedan. Reken dus op meer ruimte op de achterbank én in de kofferbak.

Net als de XC60, V60 en de drie modellen van de 90-serie krijgt ook de S60 in zijn binnenste het Sensus Connect-infotainmentsysteem gemonteerd, dat is ondergebracht in een verticaal georiënteerde unit die zowel Apple CarPlay als Android Auto ondersteunt.

Bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/volvo-s60-is-los/

Terug
Bovenaan