Volvo XC60 google update.... google maps kaart te klein

Tom 2056162

Net ingestapt
zojuist heeft mijn auto (XC60, 2025) een automatische update gehad. Nieuwe graphics waar ik nog even aan zal moeten wennen. Maar de toegang tot alle apps en functies is ook gewijzigd, niet direct een verbetering... Maar het meest vervelende is de nieuwe schermindeling waardoor er voor de googlemaps kaart aanzienlijk minder ruimte is. zowat de helft van het scherm lijkt verdwenen.
Vergelijk het met dat de kaart eerst in verhouding een "A4 staand" was en nu slechts een "A5 liggend"... Waardeloos wat mij betreft.

Heeft iemand anders soortgelijke ervaringen?

Kan VOLVO Nederland dit herstellen? < Uiteraard ook daar gemeld...

denk dat niemand hier daar een antwoord op heeft. de update ongedaan maken zal niet gebeuren. vaak gaan die updates ook tezamen met allerlei verbeteringen , en beveiligings updates dus je zult het er mee moeten doen. Maar mogelijk dat er wel gewoon een instelling is om dit op volledig scherm te krijgen.
Ik kan mijn auto auto ook gewoon kiezen of ik maps op split screen wil zodat ik ook andere dingen er naast kan bekijken, of dat ik maps op het hele scherm wil bekijken. Jou auto draait op android automotive, dus verwacht dat ook hun daar wel over hebben nagedacht. En anders gewoon even langs de dealer rijden.

.. of het is een onbedoeld foutje (niet ontdekt in de testfase(s)?) en wordt het bij een volgende OTA hersteld.

Terug
Bovenaan