Vraag over Google Maps

Val

Startmotor
Beste AutoWeekers,

Ik gebruik Google Maps op mijn telefoon (Samsung J4+) / (Android) als navigatie in de auto en tijdens het fietsen en dat vind ik prima. Nou heb ik iets waar ik niet uit kom, ook op internet ingelezen over Google Maps maar daar staat het ook niet, of ik lees er over heen.

Het ding is.. ik wil niet dat constant mijn scherm aan staat bij het navigeren want dat kost data en batterij... plus het is niet zinvol, voor mij persoonlijk dan.: *Neem over 20 km de afslag X* en dat dan die 20 km mijn scherm aan staat.
Wat ik wil is: dat bij alleen meldingen mijn scherm aan gaat bijv. om de afslag te nemen (bijvoorbeeld *scherm springt aan* "over 200 meter rechts afslaan") eventueel in combinatie met geluidsaanwijzing.
Een tijd geleden ontdekte ik dat dat kan alleen ik krijg dat niet meer zo ingesteld. Ik heb de telefooninstelling nagekeken, Google Maps instellingen o.a. meldingen, geluid en mijn (persoonlijke) Google profiel waar je ook dingen kan veranderen/instellen.
Ik doe iets niet goed maar wat? Help me out please.

* Ik heb overigens al een aantal combi's geprobeerd: Geluid dempen, alleen meldingen, met geluid aan maar dit heeft niet geholpen.

Alvast hartelijk bedankt!

Ik ben hier (ook op de fiets) ook wel eens bezig mee geweest. Dat is inderdaad wat lastig. Probeer eens:
- batterijspaarmodus van je telefoon uit te zetten
- permissies van de app (maps) te controleren of die op de achtergrond mag blijven draaien en scherm kan aanzetten.
- een alternatieve app zoals Waze
- staat je display op vanzelf uitgaan? bv na 1 minuut?
- helaas geen oled op de J4+ anders had je nog een zwart scherm kunnen aanzetten (https://allblackscreen.com/) terwijl maps in zo'n kleine popup blijft draaien.
- display wat dimmen helpt natuurlijk wel tegen batterij verbruik.
- drive mode onderdrukt ook alle notificaties inclusief navigatie, dat moet je ook even proberen uit te zetten.

Als route al is uitgezet kan je telefoon op vliegtuigmodus zetten, dan houdt ie sowieso de route gewoon aan.

Terug
Bovenaan