Vreemde melding bij adblocker

Ad Hok

Startmotor
Als je op de homepage je adblocker vergeet uit te zetten krijg je een merkwaardige melding die zichzelf ongeloofwaardig maakt:

AUTOWERELD.NL HEEFT JE STEUN NODIG
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren?

De melding lijkt zo irrelevant voor bezoekers van autoweek.nl.
Een tijdje terug heeft iemand anders er al een grapje over gemaakt in de taalneuzelaarstopic zag ik, maar dat lijkt aan de aandacht van de feedback-redactie ontsnapt.

Laatst bewerkt:
Het is wel van DPG!

Ha daar heeft iemand zitten slapen inderdaad. In de tekst staat wel gewoon Autoweek.nl. Ik gebruik zelf (nog) geen ad-blocker maar die afschuwelijke reclame op de voorpagina van Autoweek.nl (en andere DPG sites) dwingt mij bijna om dat wel te doen.

Zo'n reclame-banner zoals hier op het forum, prima. Maar die flitsende paginavullende gedrochten geven je zowat een epileptische aanval.

Ha daar heeft iemand zitten slapen inderdaad. In de tekst staat wel gewoon Autoweek.nl. Ik gebruik zelf (nog) geen ad-blocker maar die afschuwelijke reclame op de voorpagina van Autoweek.nl (en andere DPG sites) dwingt mij bijna om dat wel te doen.

Zo'n reclame-banner zoals hier op het forum, prima. Maar die flitsende paginavullende gedrochten geven je zowat een epileptische aanval.
Als je op zoek bent naar een adblocker en je een beetje handig met computers bent kan ik PiHole aanraden. Stukje software wat je op een apart server in huis netwerk installeert waarmee alle apparaten thuis geen advertenties meer binnen halen als je het goed in stelt :)

Ik zie het nu pas en geef het door! Inderdaad, AutoWereld is ook van DPG Media (sinds begin van dit jaar). Hier zijn we denk ik te snel geweest bij het plaatsen van deze tekst. Wordt aan gewerkt!

Terug
Bovenaan