PeterSlegt f3612266

Net ingestapt
VW Passat GTE uit 2021 laadt niet meer. De stekker vergrendelt niet meer waardoor het laden niet wordt gestart. Na het vergrendelen van de auto kan ik de stekker weer uit de auto halen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Iemand tips of ideeën wat te doen en hoe dit op te lossen? Alvast bedankt!

Groet,
Peter

video is niet te zien zonder vimeo account

poort nog in orde? rommel/viezigheid? Zal al snel een dealer bezoekje worden anders

Ik denk dat je het probleem moet zoeken in het vergrendel systeem van de auto. Wisselstroom laden stopt namelijk als je de auto ontgrendeld. Dat is ook zo bij mijn Cupra Leon. Zodra ik de auto weer op slot zet, gaat het laden weer verder. De stekker is dan ook vergrendeld. Aangezien de stekker bij je auto niet vergrendeld, zal daar ergens het probleem liggen, is mijn idee.

video is niet te zien zonder vimeo account

poort nog in orde? rommel/viezigheid? Zal al snel een dealer bezoekje worden anders

Hierbij een nieuwe poging. Ik heb geen idee wat ik kan schoonmaken aan het laadpunt en de stekker. Zomaar WD40 spuiten lijkt me ook geen goed plan. Heb inderdaad ook iets gelezen over dat de actuator mogelijk kapot is, maar dat gaat volgens mij meer over het vergrendelen van het klepje en niet van het laadpunt zelf..

Het probleem lijkt opgelost. Vanochtend was de 12V accu helemaal leeg. Kon de auto niet meer openen met de sleutel, moest echt handmatig de auto openmaken. Met startkabels de 12V accu weer op kunnen laden en daarna kon ik ook weer gewoon opladen met de stekker (de vergrendeling werkte dus weer). Heel bijzonder, en nu maar even kijken of het probleem nog terug komt.

Als die 12V accu 5 jaar oud is dan kan die wel vervangen worden. Tenzij je iets hebt gedaan waardoor een gezonde accu helemaal is leeggelopen is een lege accu meestal een teken dat deze niet meer goed oplaadt en aan het einde van zijn Latijn is.

Terug
Bovenaan