VW Polo 2018, handrem hendel schuurt. Bekend probleem?

Piet 3986947

Startmotor
We hebben een tweedehands Polo gekocht (1.0 TSI 95pk comfortline). Bij het aantrekken van de handrem schuurt de hendel langs de behuizing of zoiets. De handrem doet het verder prima, maar het is natuurlijk onaangenaam en alles behalve netjes.

De verkoper (garage die naar mijn mening alles netjes heeft afgeleverd) zei dat hij in de afgelopen tijd twee andere Polo's van deze generatie (6) had verkocht met hetzelfde probleem. Komt dit inderdaad vaker voor? Ik kan er niets over vinden op het internet.

Dus geen Jazz gekocht?

Dat is correct. De extreem handige ruimte binnen de Jazz bleek toch geen harde eis, en het viel gewoon niet mee een geschikte Jazz te vinden die niet wit, grijs of zwart is, want die autokleuren haat ik. Op een gegeven moment een testrit in een rode gemaakt, maar die bleek er slecht aan toe te zijn en ook weer flink aan de prijs. Dan maar wat anders...

Het eerste dat opvalt is dat de Polo een stuk stiller is, maar je zit natuurlijk wel veel lager. De ruimte achterin is verdacht goed voor zo'n kleine auto (nouja hij is wel langer dan de Jazz) en de kofferbak is met 351 liter ook helemaal niet slecht. We zullen wel zien of we er spijt van krijgen...

Het is een feit dat auto's elk jaar met meer overbodige elektronische troep worden uitgerust dat allemaal een keer stuk gaat dus ik ben benieuwd... Eerst eens kijken of er nog wat aan die handrem te doen is.

Het wordt op prijs gesteld als je in je eigen topic even een update geeft, of het even netjes afsluit als het toch iets anders wordt.

Het wordt op prijs gesteld als je in je eigen topic even een update geeft, of het even netjes afsluit als het toch iets anders wordt.
Mijn excuses, ik was er echt niet van op de hoogte dat dit zo'n persoonlijk en close forum was. Ik heb gelijk mijn fout hersteld (zie mijn antwoord aldaar). Bedankt voor je terechte opmerking.

Mijn vraag over mijn gekke handrem"probleem" levert echter niet veel reacties op, en -zoals eerder gezegd- kan ik er op het grote internet ook niets over vinden. Ik blijf het vreemd vinden dat verkoper claimt dat hij meerdere Polo's heeft gehad met dit euvel...

Terug
Bovenaan