Vw Touran of Opel Zafira 7 persoons mpv. Welke?

ton 9925027

Startmotor
Wij zijn opzoek naar een MPV zodat we genoeg ruimte hebben voor 3 kinderstoelen naast elkaar + extra ruimte.

Nu twijfelen we tussen de VW Touran en een Opel Zafira
Benzine motor, budget max 11.500.

veiligheid en betrouwbaarheid is voor ons erg belangrijk. We willen niet telkens naar de garage moeten.

• Welke van de twee is het meest betrouwbaar?

• naar welke motor moeten we kijken en welke bouwjaar?

• waar moeten we extra op letten?

• zijn er nog andere opties die in de buurt komen van een Touran/zafira.

Zie onderstaande linkjes voor beeldvorming.
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 11.900
Kilometerstand: 175.193 km
Bouwjaar: 02/2012

Verkoopprijs: € 10.950
Kilometerstand: 70.520 km
Bouwjaar: 01/2013

Dank jullie wel!

Letterlijk in de buurt van de opel zafira komt de chevrolet orlando , die delen techniek en onderstel met elkaar, de 1.4 turbo wordt een uitdaging.

Een touran binnen jouw budget bevind zich in de gevarenzone, vw had destijds de techniek niet goed voor elkaar

De Opel Zafira Tourer scoort hoger op betrouwbaarheid dan de VW Touran.

De Combi DSG en 1.4 TSI uit deze bouwjaren zorgt voor een grotere kans op dure problemen.

De Opel is ook jonger, heeft minder kilometers gelopen, en is van de eerste eigenaar.

Het bedrijf ken ik alleen niet, bestaat denk ik nog niet lang.
Aan deze straat zitten wel wat autohandelaren die auto’s aanbieden van wisselende kwaliteit. Je kunt er goed slagen maar neem dan wel iemand mee die verstand heeft van auto’s.

Je kijkt naar oudere auto’s, kijk goed of de auto goed en regelmatig is onderhouden, en hoe er mee om is gegaan.

Laatst bewerkt:
De Opel Zafira Tourer scoort hoger op betrouwbaarheid dan de VW Touran.

De Combi DSG en 1.4 TSI uit deze bouwjaren zorgt voor een grotere kans op dure problemen.

De Opel is ook jonger, heeft minder kilometers gelopen, en is van de eerste eigenaar.

Het bedrijf ken ik alleen niet, bestaat denk ik nog niet lang.
Aan deze straat zitten wel wat autohandelaren die auto’s aanbieden van wisselende kwaliteit. Je kunt er goed slagen maar neem dan wel iemand mee die verstand heeft van auto’s.

Je kijkt naar oudere auto’s, kijk goed of de auto goed en regelmatig is onderhouden, en hoe er mee om is gegaan.
Is een Opel Zafira doorgaans betrouwbaarder dan een vw touran?

Is een Opel Zafira doorgaans betrouwbaarder dan een vw touran?
De Volkswagen uit die tijd zijn met name wat onbetrouwbaarder. Je hebt onderdelen genoeg en met goed / vaker onderhoud hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn.

Ik ben zelf ook op zoek naar een dergelijke auto met vergelijkbaar budget. Ik kijk niet naar Tourans omdat ik het onnodige risico niet aan wil.

De Volkswagen uit die tijd zijn met name wat onbetrouwbaarder. Je hebt onderdelen genoeg en met goed / vaker onderhoud hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn.

Ik ben zelf ook op zoek naar een dergelijke auto met vergelijkbaar budget. Ik kijk niet naar Tourans omdat ik het onnodige risico niet aan wil.
Wat zijn nog meer mpv’s waar jij naar kijkt?

Wat zijn nog meer mpv’s waar jij naar kijkt?
Ik heb laatst hier ook een topic over gemaakt. Als een 6 zitter ook een optie is dan is de Mazda 5 een goede optie of anders de Kia Carens. Maar een derde optie voor mij is om geen 7 zitter te halen maar gewoon een station waar mijn 3 kids in passen. Dat moet wel passen natuurlijk en zou voor sommige andere niet lukken. Mijn kinderen zijn einde jaar 3/3/5, die kunnen allemaal in een zitverhoger dus heb geen Isofix nodig perse.

Ik ga waarschijnlijk een Maxi Cosi Nomad halen om als middelste stoel te fungeren met 2 smalle stoeltjes zoals een Britax Kidfix of Maxi Cosi Korte voor daarnaast. Die setup past in relatief een groot aantal autos volgens mij.

Wij zijn opzoek naar een MPV zodat we genoeg ruimte hebben voor 3 kinderstoelen naast elkaar + extra ruimte.

Nu twijfelen we tussen de VW Touran en een Opel Zafira
Benzine motor, budget max 11.500.

veiligheid en betrouwbaarheid is voor ons erg belangrijk. We willen niet telkens naar de garage moeten.

• Welke van de twee is het meest betrouwbaar?

• naar welke motor moeten we kijken en welke bouwjaar?

• waar moeten we extra op letten?

• zijn er nog andere opties die in de buurt komen van een Touran/zafira.

Zie onderstaande linkjes voor beeldvorming.

Verkoopprijs: € 11.900
Kilometerstand: 175.193 km
Bouwjaar: 02/2012

Verkoopprijs: € 10.950
Kilometerstand: 70.520 km
Bouwjaar: 01/2013

Dank jullie wel!
Kijk gewoon naar de kilometerstanden. Geen twijfel mogelijk dan: de Zafira.

Check ook even deze topic van een paar dagen terug voor alternatieven.

Ik zelf zou een dergelijke Touran 1.4tsi met DSG in ieder geval niemand aanraden.

Ik zou voor de Toyota Verso gaan, mooie auto en oerdegelijk wel een beetje geprijsd maar geloof mij bij inruil krijg je het er ook voor terug later met bijv. twee ton meer op de teller. Zafira en Touran zodra je heb gekocht en dag later wil inruilen krijg je zo maar 30/40% minder voor waarom? omdat garagehouders ook weten dat het onbetrouwbare autos zijn. Carens/Verso/Mazda5/Pruis+ zou mijn mening zijn, succes en aat even weten wat het is geworden ;-)

Prijs kwaliteit is een Mazda 5 denk ik 1 van de betere opties. Deze is soms voor 10 duizend euro te koop. Je hebt geen groot navi scherm maar dat kan je met je telefoon of after market scherm ook doen. Het enige nadeel is dat het eigenlijk een 6 zitter is. Voor vakanties is dat met een dakkoffer ook redelijk makkelijk op te lossen volgens mij.

Ik vind dit een erg mooie uitvoering voor de prijs:

2014
130.000 op de teller
150pk uit een 2.0 motor zonder turbo
Handbak.

• Leuk
Waarderingen: Sjon
Ik zie bij de Zafira geen kenteken, dus waarschijnlijk is het een importauto. Er staat bij eerste eigenaar maar dat is dus alleen in Nederland, in het oorspronkelijke land heeft hij uiteraard ook één of meerdere eigenaren gehad. Dit soort praktijken zie je heel veel in advertenties.

Ik zie bij de Zafira geen kenteken, dus waarschijnlijk is het een importauto. Er staat bij eerste eigenaar maar dat is dus alleen in Nederland, in het oorspronkelijke land heeft hij uiteraard ook één of meerdere eigenaren gehad. Dit soort praktijken zie je heel veel in advertenties.
Ik denk dat dit bij veel autos is. De kilometerstand is hierdoor ook minder betrouwbaar.

Heeft een Opel Zafira over het algemeen genomen minder vaak problemen dan een vw Touran?
De VW Touran van deze generatie scoorde niet hoog op betrouwbaarheid,
( de volgende generatie die halverwege 2015 op de markt kwam is beter)
De Opel Zafira Tourer scoorde heel gemiddeld op betrouwbaarheid. Bij oudere auto’s speelt het onderhoud een grote rol in de betrouwbaarheid.

Een betrouwbare en goedkoop te rijden 7 persoons auto is bijvoorbeeld de Dacia Logan MCV, de 0.9, 1.0 en 1.6 motoren staan bekend als degelijk en betrouwbaar.
Hele rationele auto, maar wel handig en robuust.

De Dacia Lodgy is ook een goede optie, probeer dan wel een latere te vinden vanaf ongeveer 2016, de 1.2 TCe kende in het begin van de productie kinderziektes als inhouden, en een hoog olieverbruik, of neem een 1.3 TCe.

Ik zat ook ook te kijken naar een Renault Grand Scenic 4 , is ook in de familie, is een goede auto maar in deze prijsklasse is niet veel aanbod, als je het laatste model wil hebben vanaf eind 2016. Die kun je beter zoeken met een hoger budget.
Bij zijn voorganger de Grand Scenic 3 zou ik een van de laatsten kiezen, of een eerdere 1.6 of 2.0.

De Kia Carens en Nissan Qashqai +2 zijn ook goede en betrouwbare opties in dit budget.

Je kijkt naar auto’s van 10 jaar of ouder, de staat per exemplaar kan sterk verschillen. Aan de reputatie heb je dan niet zoveel.

Laatst bewerkt:
De VW Touran van deze generatie scoorde niet hoog op betrouwbaarheid,
( de volgende generatie die halverwege 2015 op de markt kwam is beter)
De Opel Zafira Tourer scoorde heel gemiddeld op betrouwbaarheid. Bij oudere auto’s speelt het onderhoud een grote rol in de betrouwbaarheid.

Een betrouwbare en goedkoop te rijden 7 persoons auto is bijvoorbeeld de Dacia Logan MCV, de 0,9 en 1.0 motor staan bekend als degelijk en betrouwbaar.
Hele rationele auto, maar wel handig en robuust.

De Dacia Lodgy is ook een goede optie, probeer dan wel een latere te vinden vanaf ongeveer 2016, de 1.2 TCe kende in het begin van de productie kinderziektes als inhouden, en een hoog olieverbruik, of neem een 1.3 TCe.

Ik zat ook ook te kijken naar een Renault Grand Scenic 4 , is ook in de familie, is een goede auto maar in deze prijsklasse is niet veel aanbod, als je het laatste model wil hebben vanaf eind 2016. Die kun je beter zoeken met een hoger budget.
Bij zijn voorganger de Grand Scenic 3 zou ik een van de laatsten kiezen, of een eerdere 1.6 of 2.0.

Je kijkt naar auto’s van 10 jaar of ouder, de staat per exemplaar kan sterk verschillen. Aan de reputatie heb je dan niet zoveel.
Zijn de latere Scenic 3 modellen met 1.2 motor wel betrouwbaar? De eerdere Scenic 4 modellen met 1.2 worden meestal afgeraden.

De 1.2 is niet de meest betrouwbare motor van Renault, en kende vervelende kinderziektes zoals inhouden en olie verbruik. Vergeleken met andere merken vielen de problemen nog wel mee.
Renault heeft de afgelopen jaren veel hele goede motoren gemaakt, de 1.2 is gewoon minder betrouwbaar.

In de basis is de 1.2 wel een eenvoudige motor voor deze tijd,
en
in de loop van de productie zijn verbeteringen aangebracht.
Als het budget het toelaat bij de Scenic 4 zou ik zelf wel eerder de 1.3 kiezen.
Ook al zie je dat de 1.2 bij de meeste gebruikers het prima doet.

Een goed onderhouden 1.2, ,dus op tijd olie verversen, die soepel en mooi loopt, niet inhoud, zou ik wel aandurven. Bij de 1.2 kan het ook zeker geen kwaad om te kijken of de distributieketting al vervangen is. Of luister anders goed bij de koude start.

Terug
Bovenaan