W212 facelift aankoopadvies

Status
Niet open voor verdere reacties.

KatieHicks f122767

Net ingestapt
Beste forumleden. Ik ben aan het kijken naar een W212 facelift (2013 - 2015). De voorkeur gaat uit naar de benzinemodellen 250, 300, 350 of 400. Maar als ik eerlijk ben hebben de 350 en 400 mijn voorkeur. Sedan of combi maakt niet heel veel uit. Rijdt de 4-cilinder 250 echt duidelijk anders dan de 6-cilinder? Ik weet dat de combi en 4Matic modellen zwaarder zijn en mede daardoor ook duurder zijn in verbruik en wegenbelasting.

Zijn er zaken die problemen kunnen geven? De eerste serie W212 had bijvoorbeeld last van een subframe dat te hard roestte. Heeft de facelift W212 ook bepaalde bekende problemen?

Zelf een W212 350cdi gehad. stuurhuizen zijn slecht. hebben we moeten vervangen en keer luchtbalgen verder probleemloos geweest.
4 cilinder benzine zou ik zeker niet doen. past niet bij deze auto. dan nog eerdere een vier cilinder diesel maar bij voorkeur gewoon een lekkere 6 cilinder.

Een W212 is heerlijk. Heb zelf een pre facelift E250 gehad. Een zescilinder is wel echt een wereld van verschil, ondanks dat de viercilinders hun werk bijzonder goed doen. Heel veel koppel en souplesse.

De 400 is het meest solide qua blok meen ik. Maar ook het duurst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan