De vraag is wellicht verrassend op dit autoforum - ik licht het toe met een anecdote. Familie van Liz heeft het bedacht om te gaan trouwen, op 2 augustus (dus midden in de zomervakantie) aan de Spaanse oostkust. Dus precies in het hoogseizoen maar goed, dan is het zoeken van een vakantiebestemming ook opgelost, die ervaring had ik nog niet. Dus ruim zeven maanden van te voren trok ik naar het wereldwijde web voor vliegtickets richting Barcelona. Lang verhaal kort, voor twee vliegtickets Eindhoven of Amsterdam naar Barcelona of Reús kwamen al gauw over de €600. Na een kort beraad besloten we dan ook om er een roadtrip over twee dagen van te maken (pakweg 1.650 km enkele reis). Kunnen we ook meenemen wat we willen en we hebben geen gedoe op vliegvelden. En ter plaatse zouden we toch een auto huren, dus ook dat is niet nodig.
Meer in de geschiedenis: vele jaren geleden ging ik vaak met het vliegtuig voor een weekend naar Londen, maar wisselde ik dat om voor de auto toen ik Le Shuttle ontdekte (die toen redelijk nieuw was). Dat kostte per saldo iets meer maar gaf enorm veel flexibiliteit terwijl de reistijd van deur tot deur met de auto niet eens zoveel langer was.
Maar dat brengt me op de vraag: waar ligt jullie omslagpunt om met de auto te gaan in plaats van met een ander vervoermiddel in zo'n situatie? Wat is jullie ervaring op dit gebied?
Meer in de geschiedenis: vele jaren geleden ging ik vaak met het vliegtuig voor een weekend naar Londen, maar wisselde ik dat om voor de auto toen ik Le Shuttle ontdekte (die toen redelijk nieuw was). Dat kostte per saldo iets meer maar gaf enorm veel flexibiliteit terwijl de reistijd van deur tot deur met de auto niet eens zoveel langer was.
Maar dat brengt me op de vraag: waar ligt jullie omslagpunt om met de auto te gaan in plaats van met een ander vervoermiddel in zo'n situatie? Wat is jullie ervaring op dit gebied?