Waar ligt jullie omslagpunt voor het reizen met de auto of ander vervoer?

Roadracer

Administrator

Forumleiding
De vraag is wellicht verrassend op dit autoforum - ik licht het toe met een anecdote. Familie van Liz heeft het bedacht om te gaan trouwen, op 2 augustus (dus midden in de zomervakantie) aan de Spaanse oostkust. Dus precies in het hoogseizoen maar goed, dan is het zoeken van een vakantiebestemming ook opgelost, die ervaring had ik nog niet. Dus ruim zeven maanden van te voren trok ik naar het wereldwijde web voor vliegtickets richting Barcelona. Lang verhaal kort, voor twee vliegtickets Eindhoven of Amsterdam naar Barcelona of Reús kwamen al gauw over de €600. Na een kort beraad besloten we dan ook om er een roadtrip over twee dagen van te maken (pakweg 1.650 km enkele reis). Kunnen we ook meenemen wat we willen en we hebben geen gedoe op vliegvelden. En ter plaatse zouden we toch een auto huren, dus ook dat is niet nodig.
Meer in de geschiedenis: vele jaren geleden ging ik vaak met het vliegtuig voor een weekend naar Londen, maar wisselde ik dat om voor de auto toen ik Le Shuttle ontdekte (die toen redelijk nieuw was). Dat kostte per saldo iets meer maar gaf enorm veel flexibiliteit terwijl de reistijd van deur tot deur met de auto niet eens zoveel langer was.
Maar dat brengt me op de vraag: waar ligt jullie omslagpunt om met de auto te gaan in plaats van met een ander vervoermiddel in zo'n situatie? Wat is jullie ervaring op dit gebied?

Ik zou voor die 600 euro niet zolang in de auto gaan zitten. Gewoon lekker relaxed vliegen en daar een auto op het vliegveld pakken. 3300 km rijden kost als je eerlijk rekent toch ook gauw zo'n 1600 euro.

Het hangt af van de duur van het verblijf en of er spullen mee moeten. Dus er is niet echt één grens te stellen.
Voorzetje van mijn kant: stedentrip: 500km. Langere vakantie: 1000km.

Gewoon lekker relaxed vliegen en daar een auto op het vliegveld pakken
Mijn vrouw kennende gaat er voor dat huwelijksfeest de nodige kleding en ander spul mee voor pakweg twee weken. En zoals gezegd, ik heb een hekel aan het gedoe op vliegvelden waar het zeker in de vakantietijd druk is. De bagagepolitiek van luchtvaartmaatschappijen vind ik ook niet prettig. En we vinden autorijden leuk, zien niet op tegen een langere rit (die we in twee knippen, dus ook relaxed).

Bij mij eigenlijk alles in Europa wel met de auto of trein mits de combi dagen en km niet te gek is. Ik ga volgende week naar Italië op en neer met ook m’n nog jonge kinderen. Ik kan het hen niet aandoen om voor 4 dagen 3200 km te rijden

Moeilijke vraag, ik zou zelf neigen naar vliegen + huren. Als je met 2 kan rijden, geen kinderen mee en afwisselen qua bestuurder is het een ander verhaal. Ook nog welk type auto het is, een A-segment truttenschudder of een comfortabele D-segmenter maakt ook wel verschil. Of een EV met niet te grote range?
Check wel vooraf goed om de “zwarte weekends” in Frankrijk te vermijden, legendarisch om hun epische filelengtes in vooral de Rhône vallei.

Binnen Europa pak ik het liefst de trein als er een goede verbinding is. Verreweg de meest relaxte manier van reizen. Zuid-Europa zou ik vliegen, maar Frankrijk e.d. pak ik gewoon de auto.

Een goede trein verbinding is fijn, maar dan moet je wel Duitsland mijden. Vorige maand naar NL gevlogen vanaf ZRH ipv rijden, 50 min op DUS vliegen en dan nog 1u15min met de auto, of 7-8 uur auto rijden in me eentje. Ook wel gedaan in het verleden, maar het scheelt mij zo’n 4 uur reizen, alhoewel ik wel veel meer kwijt ben aan vliegen, voor comfort ben ik bereid te betalen.

Alles binnen 5-10 km te voet of met de fiets. Verdere reizen met de auto, eigenlijk alles met de auto. Tenzij er een grote plas water ligt tussen waar ik ben en mijn eindbestemming. ;)

Binnen Europa alles met de auto, vooral omdat ik vliegreizen stress vind en de auto gezellig relaxed. Ook omdat ik steeds te veel spullen mee sleur op vakantie en dat lukt minder als je vliegt

Laatst bewerkt:
Tja….lease-auto dus vast bedrag per maand en onbeperkte kilometers. Dus de auto heeft (in elk geval privé) de voorkeur. Omslagpunt is 0.
Daar komt bij dat ik heel graag auto rijd. Liefst zit ik de hele dag in de auto.

Het gekke is dan, dat ik voor het werk niet altijd de auto kan/mag gebruiken. Voor een cursus in Polen mag ik niet met de (lease-)auto.
Voor een meeting in London vlieg ik op en neer.
Gelukkig kan ik bij mijn grootste klant wél met de auto komen, al is dat een paar uur rijden. De rest vliegt.

Buiten de auto vind ik de trein een erg fijn vervoermiddel.

Voor mij ligt het maar aan het soort reis dat ik wil maken en de tijd die ik heb, afstand speelt niet echt een grote rol. Ben vorig jaar met de auto naar Bosnië gegaan en dat was zo'n 1800km enkele reis. Tijd speelde echter geen rol en zonder auto kan je ook niet echt buiten Sarajevo reizen. Voor een kortere stedentrip zou ik nooit de auto pakken. Voordeel van met het OV reizen is ook dat je voor vertrek nog lekker kan zuipen :p

Als iemand zo ver van huis trouwt, moet deze niet gek op kijken als ik de hele trouwpartij skip en dus gewoon niet kom.
Maar goed, dat was de vraag niet.

In dit geval zou de auto bij mij ook de voorkeur hebben. Ik heb geen hekel aan vliegen, maar wel aan al het gedoe wat er bij komt kijken. Nou ben ik wel de enige in ons gezin die het leuk vind om lange stukken te rijden en te roadtrippen dus mogelijk zou ik dit zelf met het vliegtuig doen, ondanks dat het niet mijn voorkeur zou hebben.

Laatst bewerkt:
Meestal vind ik de eigen auto de beste oplossing. Maar ga in de praktijk minder ver weg.
1650 km enkele reis is alleen dan wel erg ver, en ben je veel reistijd kwijt.

De trein is gemakkelijk als je midden in een stad zoals Amsterdam of Utrecht moet zijn. (zeker op drukke tijden.)
Je stapt dan heel eenvoudig in het centrum uit.

Ja leuke casus maar is ook een lastige vraag. Voor onze vakantie naar Curaçao hebben we bijvoorbeeld de trein naar Schiphol genomen terwijl voor een weekendje weg naar Zweden, waar het vliegtuig ook nog eens goedkoper was, we toch de auto maar hebben geparkeerd in de buurt daar.

Telt de Noordzee als een grote plas water? Daar pakken we de ferry (Duinkerken over het algemeen) of de Shuttle. Variant van d'r op of d'r onder dus!
Zelf gaan we ook altijd met de auto naar Engeland. Zelfs als het voor een weekendje is.
Voor London kiezen we dan een cottage buiten Londen en dan sta je binnen het half uur met de trein in Victoria station.

Met het milieuzonegedoe, parkeren en zo in Londen is dat wel het eenvoudigste! De registratie van je auto voor de ULEZ-zone gaat trouwens eenvoudig en best snel (binnen een - werk - dag).
de ULEZ ging vlot, de aanvraag voor de gewone LEZ (raar genoeg krijg je die niet automatisch als je geregistreerd bent voor de ULEZ) heeft me weken gekost. Ik werd van de ene dienst naar de andere gestuurd en uiteindelijk toch het juiste emailadres gevonden...

De LEZ is toch voor zware bestel- en vrachtwagens met een dieselmotor? Quote: The Low Emission Zone (LEZ) was set up to encourage the most polluting heavy diesel vehicles driving in the capital to become cleaner. https://tfl.gov.uk/modes/driving/low-emission-zone/about-the-lez#on-this-page-0
Ja, maar als buitenlander moet je je registreren, anders val je automatisch onder de niet-toegelaten categorie.

If we don't hold details for a vehicle registered outside the UK, we won't know if it meets the ULEZ and/or LEZ emissions standards. You need to register this vehicle with our partner EPC plc if you believe it meets the required emissions standards.

Voor mij hangt het er veel vanaf of je alleen reist of met meerderen. Met meerdere kan je regelmatig van bestuurder wisselen in de auto en dan is een stuk langer goed te doen. Alleen ga ik niet langer dan 6 uur in de auto zitten; dus Frankfurt, Luxemburg en hooguit Stuttgart. Maar soms overtreed ik de regel wel als het qua vliegen onhandig is. Ik moest vroeger weleens naar Blois in Frankrijk; dan is zelf rijden toch de beste optie.

De trein reis ik heel weinig mee. De meeste verbindingen die ik nodig heb zijn niet prettig of efficient en het is ook erg duur. Even los van de betrouwbaarheid die zeker in Duitsland dramatisch is. Vroeger moest ik regelmatig in oost-London zijn en met het vliegtuig vanaf Eindhoven en een stukje underground kon ik dat binnen 1 werkdag doen. Met de trein lukte dat niet. In China wel veel gebruik gemaakt van metro en hogesnelheidstrein en zeker die laatste is dan echt een concurrent voor het vliegtuig, maar veel goedkoper.

Echt lange stukken met de auto (1000km op een dag) als enige bestuurder heb ik wel afgeleerd. Met z'n 2en wil ik het weleens proberen maar dan moet erna wel een rustdag c.q. een uitloopdag als het onvoorzien toch te lang werd. Een keer terug uit Italie en een keer terug uit Zwitserland meegemaakt dat de AutoBahn 2 uur lang afgesloten was zonder mogelijkheid eraf te gaan.

Voor vakantie reizen we bijna altijd met de auto (of camper - de meest fijne manier aangezien je gewoon een plekje zoekt als je er klaar mee bent). Zakelijk reis ik echter veel meer. Dat betekent ook dat je de weg op het vliegveld goed kent, wat voordeeltjes zoals een lounge, niet in de wachtrij, en bagage vrijstelling, etc. De drempel om met het vliegtuig te gaan is dus niet zo hoog. En met Schiphol zijn ontzettend veel plaatsen te bereiken zonder overstap. Voor efficient reizen is het vliegtuig voor alles boven de 600 a 700km echt de winnaar.

Altijd al een auto en vliegtuigfanaat geweest. Vroeger neigde ik nogal naar het vliegtuig, het was altijd wel eens een fijne beleving en hoewel ik graag met de auto rijd, van een hele dag uren aan elkaar snelweg te rijden, word ik niet perse vrolijk. Om nog maar te zwijgen van de files.
De laatste jaren ligt het overwicht daarentegen steeds meer op de auto en wel hierom:
- prijzen voor vele vluchten zijn ongelooflijk de hoogte in gegaan
- veel zitplaats was er nooit op een vliegtuig, maar de laatste jaren zit je echt wel op elkaar geduwd als idioten
- zelfs bij degelijke maatschappijen loop je tegenwoordig het risico om naast een zatte, ongewassen marginaal te zitten...
- vrijheid van vertrek, pauze, aankomst... ligt bij een auto toch een pak hoger
- sinds we een kind hebben lijkt het wel of we gaan verhuizen bij elke uitstap, met de auto kan er toch net wat gemakkelijker een koffer extra mee... 3 jaar geleden een buggy staan opvouwen op het tarmac naast een al draaiende vliegtuigmotor terwijl er 300 man op dat vliegtuig zit te zuchten omdat ze moeten wachten op u (niet onze schuld dat de buggy er dan pas was), dat lappen ze mij niet meer...
De voorbije 3 jaar 1x met het vliegtuig naar Portugal en vervolgens 2x met de auto op reis gegaan. Ook dit jaar wordt het weer een autoreis (Slowakije). De rust en het comfort van de eigen auto, ik kijk er al naar uit!

Laatst bewerkt:
Nou sorry maar als mijn reis met de auto langer zal gaan duren dan 3 uur (dus ongeveer meer dan 250 km ver) dan kies ik toch echt voor het vliegtuig. Dan is het maar wat duurder. Dat boeit mij niet.
En 1.650 km, hallo zeg. Ik ga echt niet 2 dagen achter elkaar rijden. En als ik daarbij to vaak wil stoppen om bij te komen duurt het alleen nog maar langer. En dan heb ik het nog niet eens over de mogelijke autopech die je mogelijk zou kunnen krijgen, wat je natuurlijk net zal zien wanneer je het het liefst niet wilt. Maar ja je rijdt ver dus belast je je auto ook veel meer zo in een keer.
Terwijl je er met het vliegtuig zo bent. Twee dagen rijden is dan 2 uur in het vliegtuig zitten. Maar ben je net zo ver gekomen. Dus de keuze is snel gemaakt dan hoor.

Laatst bewerkt:
Hangt er vanaf hoeveel tijd je hebt. Ik hou wel van het onderweg zijn. Zo rijden we elk jaar in 3 dagen naar Italië en bezoeken we onderweg een aantal bezienswaardigheden of gaan we ergens uitgebreid tafelen. Enkele voorbeelden: wijnproeverij in de Elzas, Neuschwanstein in Duitsland, een leuk meertje in Oostenrijk. Langs gewone wegen een bergpas over in Zwitserland, twee dagen in Verona vooraleer verder te trekken, overnachting aan het Como-meer, ...

Ik zou voor die 600 euro niet zolang in de auto gaan zitten. Gewoon lekker relaxed vliegen en daar een auto op het vliegveld pakken. 3300 km rijden kost als je eerlijk rekent toch ook gauw zo'n 1600 euro.
Er is voor mij werkelijk niets relaxed aan vliegen.

Ik reis rustig >1000km met de trein, maar dat moet dan wel net in de agenda passen (let wel: ik werk in de trein, dus dat biedt wel weer mogelijkheden).

Overigens, over kortere afstanden gesproken: tot zo'n 10-15km zal ik altijd proberen te fietsen, daarna vaak toch wel de auto (het OV is hier vrij matig).

k heb een hekel aan het gedoe op vliegvelden waar het zeker in de vakantietijd druk is. De bagagepolitiek van luchtvaartmaatschappijen vind ik ook niet prettig. En we vinden autorijden leuk, zien niet op tegen een langere rit (die we in twee knippen, dus ook relaxed).
Hier sluit ik mij ook volledig bij aan. Ik haat vliegen, vooral korte afstandsvluchten.

Ik vind het zóóó'n gedoe. Laat mij maar lekker rijden. Nu wel privileges via mn creditcard (mag je in de speciale lounge zitten) maar nog steeds echt.. bah.

Haha volgens mij hebben wij andere belevingen van vliegen :ROFLMAO: . Via mijn creditcard heb ik een gratis prestige priority pass en tevens gratis (24 uur) parkeren op het vliegveld, dus ik rijd naar P1 of P2 loop naar de lounge en ga daar lekker zitten eten en drinken, of doordeweeks laptopje erbij en een beetje werken. Voor in het vliegtuig heb ik meestal wat Netflix gedownload, de meeste Europese vluchten vanuit Zwitserland zijn max. 2-2.5 uur vliegen maar naar NL maar een uurtje, stap je uitgerust weer uit. Doe dat liever dan in de file staan of met 60-80 km/u langs kilometers door baustelles rijden. Maar wel belangrijk; de vliegvelden moeten wel goed bereikbaar zijn. Zomervakantie naar Italië dan pak ik liever de auto. Alhoewel je de grote steden in Italië tegenwoordig goed met het OV kunt bereiken, ben in 3.5 uur in Milaan en 6 uur in Rome met het OV. Dus bij stedentrips kan ik dan het OV overwegen. Het is dus wel fijn om gewoon opties te hebben.

Via mijn creditcard heb ik een gratis prestige priority pass en tevens gratis (24 uur) parkeren op het vliegveld, dus ik rijd naar P1 of P2 loop naar de lounge en ga daar lekker zitten eten en drinken, of doordeweeks laptopje erbij en een beetje werken
Haha ik heb dat ook via Amex Platinum, maar goed ik vind het gewoon teveel gedoe bij elkaar opgeteld. Naar vliegveld gaan, inchecken, wachten, vliegen ongemakkelijk etc.

Lange vluchten vind ik niet zo erg want je stelt je er op in, vind korte vluchten echt matig.

Maar goed volgende week voor het eerst sinds tijden weer dus ben benieuwd. Nu met 2 kinderen bij dus wordt genieten ;).

Alhoewel je de grote steden in Italië tegenwoordig goed met het OV kunt bereiken, ben in 3.5 uur in Milaan en 6 uur in Rome met het OV. Dus bij stedentrips kan ik dan het OV overwegen. Het is dus wel fijn om gewoon opties te hebben.
Ja in Italië doen wij de grote steden altijd met de trein ! Werkt echt top

Het ligt er helemaal aan wat het doel van de reis is en hoe lang het verblijf op de bestemming is.

Maar 6 uur of korter gaat in principe gewoon per auto.

Nou sorry maar als mijn reis met de auto langer zal gaan duren dan 3 uur (dus ongeveer meer dan 250 km ver) dan kies ik toch echt voor het vliegtuig.
Naar het vliegveld rijden, iets van tevoren aankomen, het vliegen zelf, huurauto of ander vervoer op bestemming zoeken en naar bestemming gaan. Dan ben je zo 3 uur bezig, dus sneller ben je niet.

Met in totaal 7 man gaan we vanuit noord Nederland eind april naar Parijs. Prijs retourtje met de trein? €227,50 p.p. Dan is de keuze om met de auto te gaan wel snel gemaakt.

Met in totaal 7 man gaan we vanuit noord Nederland eind april naar Parijs. Prijs retourtje met de trein? €227,50 p.p. Dan is de keuze om met de auto te gaan wel snel gemaakt.
Ga je naar Parijs centrum? Valt dat mee met die milieuzone en extreem hoge parkeertarieven voor zwaardere auto's (of geldt dat niet in parkeergarages)?

Ik heb nog nooit de hoge snelheidstrein of bus geprobeerd, dus over die opties kan ik weinig meer zeggen dan dat de (flix)bus ook een goedkope optie is (vanaf 73 euro Amsterdam Seville).

Vliegen is niet al te duur. Ik ben een keer richting Schotland geweest (vliegen op Edinburgh) waar ik een huurauto had geboekt. Ik heb toen een complete berekening gemaakt wat het mij zou kosten met de losse auto, met de auto met sleurhut (Calais, Dover en Harwich), met de trein en het vliegtuig (KLM en een prijsvechter). Het KLM-vliegtuig kwam toen (samen met de prijsvechter als je bagage meerekent) als goedkoopste uit de bus.Ik heb toen gekozen voor de bewezen service van de KLM. Ik heb daar een auto gehuurd en met die auto heb ik 5000 km gereden in Schotland. Voor die 5000 km heb ik alleen benzine hoeven kopen.Ik vond het achteraf een hele goede keuze, ware het niet dat heel Engeland vakantie had en iedereen massaal naar Schotland trok. Er waren daarom maar weinig geen B&B's te boeken.
En ik ben ik recent naar Noorwegen geweest (Tromso, winter) en voor die reis hebben we ook het vliegtuig genomen. In Noorwegen rijden/glijden op winterbandjes terwijl de rest op spikes voorbij vliegt, is niet grappig.

Maar ik ga eigenlijk altijd met de auto op vakantie. Meestal met de sleurhut aangeknoopt maar ik heb ook wel vakanties gedaan met de losse auto - vooral wintersport.
Mijn 2 centjes: als je de natuur en minder drukke gebieden opzoekt: neem de auto. Ik heb geen zin in het gesjouw met koffers, het gezever van "te zwaar, te groot en te oranje" op het vliegveld en het passen en meten om alles in dat ene koffertje te krijgen, het smalle stoeltje in het vliegtuig naast die knoflookvreter en het drentelen op het vliegveld wachtend tot je eindelijk mag instappen.
Ga je echter een of ander stadscentrum in (mijn vrouw doet dat graag met haar zussen), neem dan het vliegtuig of de trein. De kans dat jij weken lang in centrum Parijs kan rondrijden en toch de auto onbeschadigd weer mee naar huis kan nemen, is niet zo heel groot. Zeker als je een betaalbaar hotel neemt, betaalbare hotels zijn betaalbaar omdat je daar niets met een auto kan of omdat het te smerig is voor woorden..

Mijn omslagpunt voor het pakken van de auto ligt tussen de 500m en 1.500 km enkele reis. Daarvoor ga ik lopen, daarna vliegen.

Tja….lease-auto dus vast bedrag per maand en onbeperkte kilometers. Dus de auto heeft (in elk geval privé) de voorkeur. Omslagpunt is 0.
Daar komt bij dat ik heel graag auto rijd. Liefst zit ik de hele dag in de auto.

Het gekke is dan, dat ik voor het werk niet altijd de auto kan/mag gebruiken. Voor een cursus in Polen mag ik niet met de (lease-)auto.
Voor een meeting in London vlieg ik op en neer.
Gelukkig kan ik bij mijn grootste klant wél met de auto komen, al is dat een paar uur rijden. De rest vliegt.

Buiten de auto vind ik de trein een erg fijn vervoermiddel.
Wij hebben ook voor langere afstanden de verplichting om te vliegen of de trein te nemen, ook al heb je een leaseauto. Maar dat is dan puur vanwege het risico. Vliegen of met de trein is immers veel veiliger dan rijden. Zeker als vermoeidheid een rol kan spelen, zoals bij lange afstanden.

Ik had graag met de 2CV eens drie weken in Frankrijk rondgetrokken, maar dat ziet mijn vrouw niet zitten. Misschien ooit eens.
Vliegen haat ik.

Ga je naar Parijs centrum? Valt dat mee met die milieuzone en extreem hoge parkeertarieven voor zwaardere auto's (of geldt dat niet in parkeergarages)?
Disneyland, en natuurlijk ook Parijs in. Heb maar een appartement met 2 parkeerplaatsen geboekt in de buurt van Disneyland en een RER station in de buurt. Met de auto Parijs in zie ik niet zo zitten.

Naar het vliegveld rijden, iets van tevoren aankomen, het vliegen zelf, huurauto of ander vervoer op bestemming zoeken en naar bestemming gaan. Dan ben je zo 3 uur bezig, dus sneller ben je niet.

Wie zegt dat ik met de auto naar Schiphol ga? Ik ga uiteraard met de trein. Pak het vliegtuig en als ik aankom in het buitenland, neem ik daarna een taxi naar mijn bestemming.

Alles binnen 5-10 km te voet of met de fiets. Verdere reizen met de auto, eigenlijk alles met de auto. Tenzij er een grote plas water ligt tussen waar ik ben en mijn eindbestemming. ;)
Nou is niet alleen een plas water een reden om niet met de auto te gaan. Ik ga vaak naar Azië op vakantie en in theorie is Thailand met de auto te doen, maar 9000km is toch echt iets te ver ;)

Vakanties van een paar weken in Europa zou ik gewoon met de auto doen, maar een weekje Spanje zou mij te ver zijn om met de auto te gaan.

Wie zegt dat ik met de auto naar Schiphol ga? Ik ga uiteraard met de trein. Pak het vliegtuig en als ik aankom in het buitenland, neem ik daarna een taxi naar mijn bestemming.

Niemand zegt dat. Ik specificeer nergens het vervoer van en naar het vliegveld. Sterker nog, ik heb het niet eens over Schiphol.

Voor mij is de tijd belangrijker dan de vorm. Als iets met de auto in 3 uur kan, kan ik dat waarschijnlijk niet sneller met alternatief vervoer.

Niemand zegt dat. Ik specificeer nergens het vervoer van en naar het vliegveld. Sterker nog, ik heb het niet eens over Schiphol.

Voor mij is de tijd belangrijker dan de vorm. Als iets met de auto in 3 uur kan, kan ik dat waarschijnlijk niet sneller met alternatief vervoer.

Okay, maar daar had ik het niet over. Ik had het over het feit dat ik niet twee dagen achter elkaar wil gaan rijden. Dus kies ik ervoor om het vliegtuig te pakken.
Langer dan drie uur rijden wil ik ook niet dus als een reis mij misschien zo rond de pak m beet 4 of 5 uur zou kosten met de auto dan zou ik (of) de trein pakken (of) het vliegtuig pakken. En ja dan ben ik misschien niet perse sneller dan met de auto maar reis ik wil een heel stuk prettiger. Ik ben niet iemand die lang in de auto wil zitten. Zeker niet als ik zelf moet gaan rijden.

Ik had graag met de 2CV eens drie weken in Frankrijk rondgetrokken, maar dat ziet mijn vrouw niet zitten. Misschien ooit eens.
Vliegen haat ik.
Ik vind dat ook de leukere vakanties. Op het kompas een bestemming uitzoeken (we gaan zuidoost) en hopen dat de techniek het uithoudt tot .....
Dat is toch veel leuker dan stap voor stap het plannetje van het reisbureau uitvoeren?

Ik kende een koppeltje wat met de landrover op vakantie ging. Als je aan de kinderen vroeg "waarheen", kreeg je als antwoord "tot waar de auto stuk gaat".

Heerlijk, alleen is de terugreis niet zeker. "Ja, collega, ik ben nog vier weken in Zuid Frankrijk. Er moeten wat onderdelen uit Engeland binnen komen."

Terug
Bovenaan