Zadelsnuiver zei:
Sorry rke maar ik heb zelden zo'n opstapeling van onzin hoeven lezen..
Ik zal het hokje "verplicht lezen" niet meer aanvinken.
Zadelsnuiver zei:
Dat jij niet overweg kunt met een mobieltje of ander modern spul wil niet zeggen dat het per definitie slecht is. Om zoveel functionaliteit in een kleine verpakking te krijgen zul je wat concessies moeten doen op het vlak van ergonomie, er zijn toch miljoenen of misschien toch miljarden mensen die er wél mee overweg kunnen Dus misschien is het meer juist om te stellen dat jouw onvermogen een groter probleem vormt dan het apparaat zelf.
Overigens vind ik het ook een beetje onzin dat laptops zo dun en licht mogelijk moeten zijn, en telefoons met elke generatie juist weer een slag groter. Toch denk ik nog steeds de consument uiteindelijk kiest wat voor hem of haar het beste werkt, en worden er nog steeds zware laptops en kleine telefoons gemaakt.
Ik ben niet de enige die moeite heeft met moderne mobieltjes. Mensen laten ze in de wc zwemmen, mensen breken het schermpje en mensen typen de grappigste teksten omdat ze zo vaak het verkeerde knopje intikken dat er zonder spellingscontrole weinig leesbaars uit komt.
Maar dit is mijn bezwaar wat ik heb tegen het gebruik van een computer als telefoon en het is op te lossen.
Zadelsnuiver zei:
Wat je schrijft over de politiek en het zakenleven, ik denk dat je in je voorbeeld beter organisaties zoals Shell, Exxon en BP kunt gebruiken.
Kijk eens naar het nieuws, een groot deel van West Europa staat onder water, huizen worden verwoest en mensen gaan dood. Denk je écht dat de overstap naar elektrisch rijden puur een kwestie van politiek gelobby is of is er toch meer aan de hand?
Exxon, Shell, BP doen daar ook aan mee, het is een methode die door grote multinationals gebruikt wordt.
Er is inderdaad heel veel aan de hand. We stoken alle fossielen op en moedertje natuur raakt daar van slag van. Netto zullen wij daarom op zeer korte termijn
de toename van
CO2 productie moeten ombuigen in
een afname van
CO2. (kraan dicht draaien, harder dweilen en meer putjes open zetten). Op dit moment wil men dat bereiken door de CO2 productie van de uitlaat van de ice-auto te verleggen naar de uitlaat van de elektriciteitscentrale - ten koste van veel geproduceerde CO2 voor een nieuwe EV.
Het (te klein bemeten) elektriciteitsnet wordt op dit moment nog steeds gevoed wordt door verbrandingsprocessen, de energie nodig om alle EV's te laten rijden zal daarom ook uit (nieuw te bouwen) elektriciteitscentrales gaan komen die op basis van verbranding werken.
Nucleare centrales kunnen wel gebouwd worden (als eindelijk die geen-kernenergie-boomknuffelaars de mond houden) maar een kerncentrale is een zeer complexe machine die je niet even snel bouwen kan. Bovendien hebben die boomknuffelaars goede argumenten tegen nucleaire centrales.
Zadelsnuiver zei:
Daarna kom je met een soort anekdoten over oude Windows software en ga je er gelijk van uit dat die geschiedenis zich weer gaat herhalen, terwijl nota bene een paar posts boven je Engineer nog schrijft hoe het écht zal zijn. Als er één iemand is op dit forum die ik vertrouw met dit soort zaken dan is hij het wel. Daarnaast is er helemaal geen verplicht dealerbezoek meer nodig, Tesla voert nu al updates over the air uit, al hoewel je daar vast ook wel iets op aan te merken hebt ("Ik bepaal zelf wel wat ik update grom grom")..
Voor updates "over the air" zijn minimaal twee computers nodig. Een van die twee is van jou, de andere computer niet. En je hebt nul, komma nul zeggenschap over de bereikbaarheid van of software op deze computer. Ik heb nu toch ook geen zeggenschap over het autoweek forum of de bereikbaarheid van autoweek?
Ik mag onzin plaatsen en ik mag onzin lezen zolang autoweek haar computers ter beschikking stelt.
Zadelsnuiver zei:
En op het vlak van automobielen verkoop heeft marketing nog nooit een grote impact gehad op wat we hier kopen. Ik heb nog nooit op TV een sexy dame een een Aygo zien aanprijzen, of een Niro, of een Polo.. en zelfs als het zo zou zijn zou het slechts een zeer minimale impact hebben want de Nederlandse automobilist gaat voor de goedkoopste optie, niet voor de mooiste of geilste reclame.
Het zal ongetwijfeld aan mijn tv liggen maar ik zie veel meer reclame dan mij lief is. En als ik zo kijk wat mensen kopen dan werkt de reclame heel goed.