wat is een goed merk verf om stalen velgen mee zwart te verven?

aaa 2908969

Wegverkenner
Ik heb een paar roestige stalen velgen die ik wil schuren, voor zover dat mogelijk is met al die dieptes en bochten. Daarna wil ik ze zwart verven.

Bij toeval kwam ik deze velgenspray bij de Action tegen, maar ik ben bang dat het niet van goede kwaliteit is en dat de verf over een jaar zal bladderen ofzo, vooral als ik er met de hogedrukspuit overheen ga.

Daarnaast vraag ik me af wat het verschil is tussen velgenspray en normale verf. Wat maakt velgenspray zo speciaal?

Heeft iemand beetje ervaring hiermee? wat is beetje goed kwalitatief soort verf?

Het is net hoe goed je het zelf wil en hoeveel geld je er zelf aan wil uitgeven. Die van de action kun je niet alles van verwachten. Maar het staat en valt ook voor een heel groot deel met de voorbereiding (schuren , ontvetten, etc)

Wil je echt wat fatsoenlijks wat ook tegen remstof kan, of eventueel een velgenreiniger die ze in wasstraten gebruiken en hogedruk zou ik naar een 2K verf zoeken.

zoiets dus

daar zit een speciale verharder in waardoor het ongevoellig word voor invloeden van buitenaf. Maar als je de spuitbus hebt 'geactiveerd' door de verharder en de verf te mengen via een knop aan de onderkant van de spuitbus moet je wel binnen een paar uur de spuitbus gebruiken. Dus goed voorbereiden. Maar dat spul werkt echt top

Het is net hoe goed je het zelf wil en hoeveel geld je er zelf aan wil uitgeven. Die van de action kun je niet alles van verwachten. Maar het staat en valt ook voor een heel groot deel met de voorbereiding (schuren , ontvetten, etc)

Wil je echt wat fatsoenlijks wat ook tegen remstof kan, of eventueel een velgenreiniger die ze in wasstraten gebruiken en hogedruk zou ik naar een 2K verf zoeken.

zoiets dus

daar zit een speciale verharder in waardoor het ongevoellig word voor invloeden van buitenaf. Maar als je de spuitbus hebt 'geactiveerd' door de verharder en de verf te mengen via een knop aan de onderkant van de spuitbus moet je wel binnen een paar uur de spuitbus gebruiken. Dus goed voorbereiden. Maar dat spul werkt echt top
Hartstikke bedankt voor je reactie.
Weet je ook toevallig of je aan 1 laag voldoende hebt of moeten er meer?
Want de vraag die nu in mij opkomt is hoeveel spuitbussen ik nodig hebt voor 4 velgen.

^^ het oppervlak van je velgen uitrekenen. In de FAQ onder de productomschrijving staat op die website:

(..)Een spuitbus van 400ml dekt ongeveer 1,5 tot 2 m², afhankelijk van de materiaalporositeit en laagdikte. Voor grotere projecten of meerdere lagen adviseren we om met 10% extra te rekenen, zodat je nooit halverwege zonder zit. (..)

Suc6.

Wat is je budget?
Hoe mooi moet het worden?
En hoe lang wil/hoop je dat het mooi blijft?

(En velgen van welke wagen hebben we het over?)

Voor roestige velgen TencoFerro metaallak gebruiken, en dat kun je ( na het opschuren en ontvetten) gewoon met de kwast schilderen zonder een laag primer eronder... is low budget, sterk en duurzaam en ook nog snel te doen.
En als je toch met knikkerbusjes wilt spuiten eerst de roest geheel verwijderen tot blank metaal en goed ontvetten, een 2K-hechtprimer aanbrengen en dit weer afwerken met meerdere lagen 2K lak... is ook sterk en duurzaam maar niet zo low budget en ook niet zo snel te doen.

Voor roestige velgen TencoFerro metaallak gebruiken, en dat kun je ( na het opschuren en ontvetten) gewoon met de kwast schilderen zonder een laag primer eronder... is low budget, sterk en duurzaam en ook nog snel te doen.
En als je toch met knikkerbusjes wilt spuiten eerst de roest geheel verwijderen tot blank metaal en goed ontvetten, een 2K-hechtprimer aanbrengen en dit weer afwerken met meerdere lagen 2K lak... is ook sterk en duurzaam maar niet zo low budget en ook niet zo snel te doen.
En waarschijnlijk ook niet handig om tussen de verschillende laklagen te gaan rijden?

Niet handig, dan blijf je wielen aan het monteren, demonteren en afplakken.
Primer eerst goed laten uitharden, licht opschuren/schoon maken/ontvetten, en vervolgens meerdere lagen lak "nat in nat" erop spuiten.
Velgen zijn wat lastiger om met knikkerbusjes mooi egaal dekkend te spuiten zonder druipers en zakkers, als je meerdere dunne laagjes met tussenpauze om aan te drogen (de vorige laag dus nog net kleverig) spuit lukt dat een stuk beter.

Maar niet nodeloos moeilijk en duur gaan doen, die stalen velgen kun je gewoon met zwarte TencoFerro metaallak kwasten voor een goed en net resultaat.

Terug
Bovenaan