Dirk 7436437
Net ingestapt
Ik heb een spannende week achter de rug, waarbij mijn eigen auto gestolen is (beter: verduisterd) tijdens verhuur via het autodeelplatform SnappCar. De huurder wilde de auto niet terug brengen, ook niet na aangifte bij de politie door mij van diefstal / verduistering. Het vreemde is dat de huurder perfect bekend is met naam, adres, geboortedatum, telefoonnummer en rijbewijs. Hij heeft tijdens de dagen dat mijn auto ontvreemd was zelfs nog honderd verwarde berichten gestuurd om mij lastig te vallen, te bedreigen, en hij lachte met de aangifte.
Het is alleen maar goed gekomen doordat ik zelf de auto heb kunnen ophalen op straat in een andere gemeente. Er was verder geen merkbare actie van de politie om de, bekende, huurder op te sporen, laat staan op te pakken en mijn auto veilig te stellen....
Ik heb de politie achteraf gevraagd of de huurder nu vervolgd gaat worden voor zijn misdaad van voertuig diefstal / verduistering en voor compensatie van de schade en gemaakte kosten. Ik kreeg te horen dat ze wel gaan noteren bij mijn aangifte dat ik dit wil, maar dat kans op vervolging heel klein is. Laat dit even op je inwerken als hardwerkende burger ..... SnappCar wordt zo een soort marktplaats voor autodieven.
Ik ben bij het ophalen van mijn eigen 'gestolen' auto onderweg naar huis tijdens een rit van 20km zelf 2x staande gehouden door politie op de weg en klemgereden als een terrorist doordat mijn kenteken gesignaleerd stond door mijn eigen aangifte. Ik heb dan ook aan de politie gevraagd de signalering van mijn kenteken als 'gestolen' direct stop te zetten. Vreemd genoeg kon de dief wèl 650 km ongestoord rondrijden in mijn auto tijdens de dagen dat mijn auto gestolen / verduisterd was.
Ik heb 2 vragen aan mensen die hier misschien ook mee te maken hebben gehad:
Het is alleen maar goed gekomen doordat ik zelf de auto heb kunnen ophalen op straat in een andere gemeente. Er was verder geen merkbare actie van de politie om de, bekende, huurder op te sporen, laat staan op te pakken en mijn auto veilig te stellen....
Ik heb de politie achteraf gevraagd of de huurder nu vervolgd gaat worden voor zijn misdaad van voertuig diefstal / verduistering en voor compensatie van de schade en gemaakte kosten. Ik kreeg te horen dat ze wel gaan noteren bij mijn aangifte dat ik dit wil, maar dat kans op vervolging heel klein is. Laat dit even op je inwerken als hardwerkende burger ..... SnappCar wordt zo een soort marktplaats voor autodieven.
Ik ben bij het ophalen van mijn eigen 'gestolen' auto onderweg naar huis tijdens een rit van 20km zelf 2x staande gehouden door politie op de weg en klemgereden als een terrorist doordat mijn kenteken gesignaleerd stond door mijn eigen aangifte. Ik heb dan ook aan de politie gevraagd de signalering van mijn kenteken als 'gestolen' direct stop te zetten. Vreemd genoeg kon de dief wèl 650 km ongestoord rondrijden in mijn auto tijdens de dagen dat mijn auto gestolen / verduisterd was.
Ik heb 2 vragen aan mensen die hier misschien ook mee te maken hebben gehad:
- Wat zijn de mogelijkheden om politie / justitie actie te laten ondernemen in het geval van een gestolen auto? Met actie bedoel ik het opsporen en vervolgen van de dief en het veiligstellen van de auto.
- Ik kan mijn kenteken nog steeds niet terug vinden in de online RDW module. Moet ik zelf iets doen dat dit weer in orde komt? Of duurt dit misschien een paar dagen voor het automatisch bijgewerkt wordt? Kan ik nu weer ongestoord de weg op met de auto ?