Wat vinden jullie van deze auto?

jan 5426175

Net ingestapt
Wij al tijdje aan het kijken voor een leuke clio estate. Deze heeft eigenlijk alles erop en eraan wat we willen, en de kilometerstand is gunstig. Prijs is waarschijnlijk in mijn ogen vrij pittig omdat het ook een automaat is. En dat is eigenlijk enigste wat voor ons niet perse nodig is. Tevens is het een wat krachtigere motor wat ik wel fijn vindt, al lees ik dan weer regelmatig dat je beter de andere kan hebben omdat die betrouwbaarder zou zijn. Maakt me weer tikkeltje onzeker.
Wat vinden jullie van deze auto prijs/kwaliteit?

Je kunt juist beter deze hebben dan de 0,9. De 1.2 tce zat altijd gekoppeld aan een automaat.

Lijkt mij een solide keuze! Let goed op de onderhoudshistorie en vraag zeker even na of de ketting al is vervangen.

Moet het een automaat zijn? De dacia dokker en lodgy zijn jn hun nadagen met de 1.3 tce geleverd, helaas alleen handbak en met een lampje zoeken

Ik dacht dat de 1.2 niet heel goed bekend staat en dat je beter de 0.9 kunt zoeken.

Ik heb zelf ook zo'n Clio Estate gehad. Erg fijne auto. Goede stoelen en best ruim.

Een automaat is wel heel erg fijn, maar kan wel meer aan stuk dan een handgeschakelde versie. Toch zou mijn voorkeur de automaat zijn

Als je niet perse een automaat wenst zou ik daar ook nooit voor kiezen, nergens voor nodig en onnodig duur.

Even snel gekeken en kom al snel deze handgeschakelde tegen bijvoorbeeld.
Is dit niet de 1.2 motor die toch wat issues heeft?

Volgens mij kan je beter voor de 0.9 gaan die wel zeer goed bekend staat.

Is dit niet de 1.2 motor die toch wat issues heeft?

Volgens mij kan je beter voor de 0.9 gaan die wel zeer goed bekend staat.
Ik heb echt geen idee welke motor wel of niet problemen zou hebben, ik zocht puur op handgeschakelde versie met wat meer pk's. Gelukkig zitten hier op het forum genoeg mensen die wel precies weten welke motor je beter kan vermijden.

Kijk even op Problemcar, dat zijn de praktijkgevallen.

Terug
Bovenaan