Wat voor auto moet ik halen als 1e auto (met een paar voorkeuren).

Qiwei 8873589

Net ingestapt
Ik ben sinds kort 18 jaar geworden en ik al een tijdje naar een eerste auto te kijken. Mijn budget is rond 8 duizend euro.

Ik zou graag een auto willen hebben die 100pk+ is, 4 deurs, navigatiesysteem samen met bluetooth en dat de auto een beetje normaal uitziet.

Zelf had ik graag een BMW willen aanschaffen, maar door de hoge prijzen van verzekering, wegenbelasting, benzine, onderhoud en het feit dat ik 18 ben, heb ik snel dat idee in de prullenbak gegooid.

De enige auto die mij een beetje opvalt is een A3 na 2013. Enige probleem is dat ze meestal allemaal 200k-220k plusminus kilometers zijn. En ik weet niet echt of dat een groot ding is.

Alvast bedankt voor iedereens adviezen, en suggesties zijn altijd welkom.

Zou een maatje kleiner zoeken (b-segment) en dan een leuke ford fiesta of renault clio IV.
Of in het c-segment naar een seat leon, dat is een audi a3 maar dan in een andere verpakking.
Of Ford Focus, Mazda 3.

En wel eens met de eis/wens voor ingebouwde navigatie, die zijn vaak verouderd. Dus ik volg de tip van FPS Doug.

Mazda 2
Deze is net 6 jaar oud, maar heeft al 240dkm gereden en dat zijn dus bijna allemaal snelweg kilometers. Heeft een up tot date navigatie en met een beetje geluk kan je er nog apple carplay/ android auto op krijgen. Turboloze motor dus geen super sprint tijden, maar wel lichtgewicht, zuinig en zeer betouwbaar.

Mooie tip van Frits. Die zou ik wel aandurven als ik zo de foto's zie en de omschrijving lees. Leuk ding om te zien ook. Laag in de MRB ook. Geen turbo die kapot kan. Hoop pluspunten.

Mazda 2
Deze is net 6 jaar oud, maar heeft al 240dkm gereden en dat zijn dus bijna allemaal snelweg kilometers. Heeft een up tot date navigatie en met een beetje geluk kan je er nog apple carplay/ android auto op krijgen. Turboloze motor dus geen super sprint tijden, maar wel lichtgewicht, zuinig en zeer betouwbaar.
Het vetgedrukte deel is alleen maar goed voor een beginnende chauffeur.

Terug
Bovenaan