Over 3 dagen heb ik mijn Ford Fiesta Sport precies een jaar in bezit. Die had ik overgekocht van mijn 2lingbroer, vandaar de 'kleur'. Staat nu 121.000 km op. Ik hoef geen snelle auto maar wel een vlotte, een fijne handbak, liefst een atmosferische viercilindermotor en een sportieve inslag. Geen kinderen, vrienden/familie meenemen gaat prima, gewoon een beetje inschikken.
Ik ben bezig met huidig huurhuis te kopen, over paar jaar doorstuderen en sowieso elk jaar meer verdienen. Het kan zijn dat geld eerst naar huis gaat (wil nieuwe keuken, vloer en badkamer). Tzt wil ik wel een Mazda natuurlijk. Meest haalbare:
Mazda CX-3
Uiteraard met Mazda's befaamde handbak en de 2.0 is dezelfde uit de CX-5 dus makkelijk 165pk uit te laten persen. De facelift was subtiel maar zorgde wel voor een flinke verbetering. Ik ben niet perse van de crossovers maar ik vind deze nog altijd één van de mooiste. Speels maar niet te. De Mazda2 vind ik van achteren niet zo geslaagd. De ruimte achterin is voor mij niet belangrijk. Soul Red zorgt voor kleur, hoewel
donkerblauw en
wit ook goed staat. Je hebt uitvoeringen en special editions met kleur in het interieur maar is geen must.
of de
Mazda3
Vanwege parallel parkeren in mijn straat kies ik liever iets compacter ala CX-3, maar de vorige 3 is ook een kanshebber. Lijkt mij net wat volwassener en comfortabeler dan de CX-3 al vind ik het dashboard van de crossover leuker.
Eigenlijk nog geen andere auto gezien dat ik dacht; die moet ik straks hebben. Van een Golf, Astra, 308 oid word ik gewoon niet zo blij van. Bij een groter budget zou ik erg veel moeite hebben met kiezen tussen de huidige
Mazda3 of CX-30. De 3 is specialer/opvallender maar vind ik niet vanuit elke hoek mooi, de CX-30 vind ik als geheel goed gelukt en het interieur heeft meer kleur. Qua model past de 3 wel weer meer bij mij.