Wat wordt je volgende auto?

MCW 41

Petrolhead
Dromen over een volgende auto doen wij autoliefhebbers vaker dan eens. @Kristian2 is hier een goed voorbeeld van. Maar denk dat bijna iedereen wel denkt aan wat je als volgende auto wil hebben. Dus eentje die mogelijk tzt in budget en evt gezinssamenstelling past.

- Toon 1 foto van je huidige of benoem deze en plaats daarna een (of meerdere) realistische(!) opvolger(s).

Ik heb mijn huidige auto nog geen 3 maanden en met slechts 232.000 km op de teller moet deze nog wel heel wat jaartjes meekunnen. Het gaat om een Nissan Note 1.2 Connect Edition uit 2013. Ben tot noch toe zeer tevreden met deze auto. Onze vorige auto (Hyundai i20) hebben we ruim 6 jaar gehad.

Maar dromen over en kijken naar een eventuele opvolger doe ik eigenlijk altijd wel. Een auto die op dit moment naar boven komt als eventuele opvolger over pak'm beet een jaar of 5 is de Suzuki Sx4 S-Cross. Liefst ook een gele en opzich zou ik ook wel een automaat willen.

Mijn huidige auto:

Maar afhankelijk van budget en het gebruik / benodigde ruimte zou het ook een Mazda 2 / 3, Nissan Juke of Suzuki Swift of Baleno kunnen worden. Of iets totaal anders...

Laatst bewerkt:
Teveel eer om mij te noemen hoor. In het verleden was mijn droomauto een 3-serie. Die heb ik nu bijna 5 jaar en het blijkt nog altijd de beste auto die ik me kan wensen. Ik hoef geen snellere of luxere, de wens is slechts weer een iets jonger exemplaar met minder kilometers. Oké, een blauwe zou leuk zijn maar ook een grijze G21 320i Touring is prima. Non M-Sport ook geen probleem als de sportstoelen maar aan boord zijn.
Heeft niet te maken met budget, kan ook wel voor een M340i gaan als ik zou willen, maar met mijn andere droomauto, de Z4 3.0i heb ik die behoefte niet (meer).

van huidig

naar de volgende

En eerlijk gezegd, voor de looks hoef ik het niet te doen. De F31 vind ik geslaagder en mooier oud worden dan de G21. Interieur van de G21 als LCI is voor mij sowieso een no-go.

De huidige mag hopelijk nog een jaartje door.
sIUInQn.jpg

Maar zo niet, dan is de kans groot dat dit de opvolger wordt:
4GCDrpX.jpg[img]

Over 3 dagen heb ik mijn Ford Fiesta Sport precies een jaar in bezit. Die had ik overgekocht van mijn 2lingbroer, vandaar de 'kleur'. Staat nu 121.000 km op. Ik hoef geen snelle auto maar wel een vlotte, een fijne handbak, liefst een atmosferische viercilindermotor en een sportieve inslag. Geen kinderen, vrienden/familie meenemen gaat prima, gewoon een beetje inschikken.

FylkjvS.jpeg

Ik ben bezig met huidig huurhuis te kopen, over paar jaar doorstuderen en sowieso elk jaar meer verdienen. Het kan zijn dat geld eerst naar huis gaat (wil nieuwe keuken, vloer en badkamer). Tzt wil ik wel een Mazda natuurlijk. Meest haalbare:

Mazda CX-3
Uiteraard met Mazda's befaamde handbak en de 2.0 is dezelfde uit de CX-5 dus makkelijk 165pk uit te laten persen. De facelift was subtiel maar zorgde wel voor een flinke verbetering. Ik ben niet perse van de crossovers maar ik vind deze nog altijd één van de mooiste. Speels maar niet te. De Mazda2 vind ik van achteren niet zo geslaagd. De ruimte achterin is voor mij niet belangrijk. Soul Red zorgt voor kleur, hoewel donkerblauw en wit ook goed staat. Je hebt uitvoeringen en special editions met kleur in het interieur maar is geen must.

HhhGBNX.png

gWiulDy.png

of de Mazda3
Vanwege parallel parkeren in mijn straat kies ik liever iets compacter ala CX-3, maar de vorige 3 is ook een kanshebber. Lijkt mij net wat volwassener en comfortabeler dan de CX-3 al vind ik het dashboard van de crossover leuker.

2xAU4lI.png

Eigenlijk nog geen andere auto gezien dat ik dacht; die moet ik straks hebben. Van een Golf, Astra, 308 oid word ik gewoon niet zo blij van. Bij een groter budget zou ik erg veel moeite hebben met kiezen tussen de huidige Mazda3 of CX-30. De 3 is specialer/opvallender maar vind ik niet vanuit elke hoek mooi, de CX-30 vind ik als geheel goed gelukt en het interieur heeft meer kleur. Qua model past de 3 wel weer meer bij mij.

7MvlRNa.png

9YYPPHo.jpeg

Laatst bewerkt:
Wat een leuk idee @MCW.

Mijn huidige auto is een Rover Streetwise, waar ik heel erg blij mee ben.

52832643016_86f9222dc7_b.jpg

Met mijn Getz heb ik 9 jaar gereden, met de Lancia daarvoor ook 8 jaar dus met bijna 2 jaar ervaring heb ik de SW nog maar net.

Mijn volgende auto is denk ik één met verstand, ik wissel dat (onbewust) af, dus een rationele auto, dankzij mijn Getz heb ik Hyundai erg hoog, dus een i20 in het bruin vind ik erg leuk:
52725433232_6d1f69dbde_b.jpg

Hoewel die bruine sinds kort een blauwe concurrent heeft.

Of eventueel als Active:
48791827597_04e7d5c07c_b.jpg

Mocht het om wat voor reden zover komen dat mijn vader moet stoppen met autorijden, dan neem ik zijn auto over. Dat is natuurlijk deze (bekende) Rover:
50812871631_8aa550193b_b.jpg

Een Golf en Polo spreekt me ook erg aan, net als een Lada Vesta, maar als dagelijkse auto een auto die hier niet geleverd wordt en dat je voor onderdelen afhankelijk bent van derden uit het buitenland vind ik niet zo aantrekkelijk.

Een Mazda 2 van de laatste generatie vind ik ook wel leuk, net als een Yaris .

Maar eerlijk is eerlijk, nu met de grotere kofferbak in de SW (en FSO) zou ik misschien toch over stappen naar een C-segment auto. Of een Fabia Station. (Een Clio SW vind ik niet mooi) In de Getz was die toch best klein

Zelf rij ik geen auto om gezondheidsredenen, misschien maar goed ook, anders was het lijstje al best lang geweest. Er staat altijd wel wat leukers of wat beters te koop.

Ik heb geen foto's van onze HR-V (zwart, 2016). We hebben veel gefilosofeerd over het inruilen van deze Honda op een Mustang: hartstikke leuk, natuurlijk, maar erg onhandig. Ik rijd zelf ook maar heel weinig (woon-werk-vrienden-winkel: fiets), dus voorlopig blijft deze nog wel. Vermoedelijk verhuizen we over 2 jaar, dan kunnen we hopelijk iets elektrisch aanschaffen. Rivian R3 lijkt me erg leuk!

Een knap lastige vraagstelling gezien mijn droombeeld en het aanbod in de hedendaagse praktijk al vele jaren totaal niet meer met elkaar in overeenstemming kunnen komen.

Hetgeen waar ik van droom is 2 jongere auto's met een bouwjaar rond 2019 die net zo goed voldoen aan mijn eisen en net zo bedrijfszeker zijn als de huidige auto's (Ford Transit bus 2011 en Nissan Pickup 2004) en niet vergiftigd zijn met elektronica en beeldschermen als dashboard... alleen met dat laatste droom ik dus eigenlijk al van iets onmogelijks.

Wat mijn volgende auto's dan maar wel moeten worden:

Als vervanger voor de huidige L2H1 Transit bus met bouwjaar 2011 een ca. 5 jaar jonge EV- bus die minimaal 1 ton mag laden + 2½ ton mag trekken, overal gereden mag worden met BE-rijbewijs, een vol beladen rijbereik van 200 km in winterse omstandigheden heeft, nog net voldoet aan de max. lengte en hoogte van de apv i.v.m. openbaar parkeren maar ook niet veel kleiner, en geen prijsstelling heeft van meer als 25K na aftrek van subsidies en btw.

Als vervanger van m'n Nissan Pickup met bouwjaar 2004 een ca. 5 jaar jonge (mag evt. wat ouder) milieuzone bestendige 1½ cabine pickup met 180 cm laadbak, alle eisen als bovenstaand maar trekgewicht >3 ton, aangevuld met een volwaardige offroad capaciteit + stevige bescherming rondom, en de brandslang moet er gewoon over en ook door gehaald kunnen worden zonder dat het meer problemen op gaat leveren als een radio die dienst weigert.

Simpel gezegd komt het er dus gewoon op neer dat er hier dankzij de huidige moderne technieken eigenlijk helemaal niets te vervangen valt zonder ergens stevig op in te moeten leveren op de praktische inzetbaarheid, en over dat inleveren wil ik absoluut niet dromen want dat wordt dan toch gelijk een nachtmerrie.
Daarom droom ik er voorlopig maar van dat m'n huidige auto's de oldtimerstatus gaan bereiken, maar ik besef echter ook wel dat dromen slechts bedrog zijn.:cry:

• Leuk
Waarderingen: Stif
Net iets meer dan 2 jaar in bezit en iets van ca. 24-25k gereden, auto is eigenlijk nog zo goed als nieuw.

Tesla Model Y Long Range
6.jpg

Als ik hem vandaag de dag zou ruilen (geen auto van de zaak), dan wordt het denk ik een Kia EV9 in het blauw:

kia-ev9-033-edit-digital-65f38e5273a22.jpg

Het liefst als 6 zitter, dus met 2 stoelen achterin ipv een bank.

2d5a1fa4-51ee-471f-bf56-0ab1967aee73.jpg

Maar er verandert momenteel zoveel in het EV landschap dat er over een paar jaar vast en zeker wel hele goede deals te doen zijn, dus wie weet wat er dan op de markt is of komt. De Cadillac Lyriq vind ik bijv. ook gaaf of de Rivian R2.

De Cadi in het rood
header.jpg

De Rivian in het groen maar kreeg ik geen foto van gevonden.
10-rivian-r2-65ea135527433.jpg

De Corvette C3 zal niet zo snel aan vervanging toe zijn ;)

Hier staat sinds anderhalf jaar een Focus. De derde inmiddels. Nadat de eerste een gevalletje was van goedkoop duurkoop hebben we die ingeruild voor een fatsoenlijk exemplaar. Vervolgens via een Mondeo (Focus werd klein met groeiend gezin) bij de huidige uitgekomen.
Ook sinds kort (1,5 maand) een ZOE.

Ik ben zeker blij met de Focus, zeker qua opties. Enige is de driecilinder, ik mis de rust van de viercilinder van de Mondeo wel.
Aan mijn vriendin beloofd wat langer met deze auto te rijden dan zijn voorgangers.
Ik kijk altijd wel, uit nieuwsgierigheid en enthousiasme.

Qua ruimte en vormgeving vind ik een Renault Talisman wel een mooie opvolger.
40326454-4.jpg

Qua opties een Insignia, want die heeft net als alle Fords die ik heb bezeten voorruitverwarming als optie.
389746383-4.jpg

Helaas weinig keuze in "D-segment station".

Al is de Focus ook lekker ruim voor een C. En mogelijk wordt de opvolger wel een volledig elektrische... want de ZOE bevalt ook goed, al is het voor de korte ritten.

IMG-20240813-145934921-HDR.jpg

De A45 AMG die ik nu rij, naar volle tevredenheid, is wat toevallig op m'n spoor gekomen. De Corsa-e die ik daarvoor had wilde ik in de buurt inruilen en dat lukte goed op deze A45.

Straks heb ik de Mercedes 1,5 jaar in bezit en mijn idee is om begin volgend jaar serieus naar een opvolger te gaan kijken. De grootste kanshebber voor nu is de M2. :)
bmw-2-serie-coupe-m2-dct-milltek-uitlaat-camera-navi.jpg

Laatst bewerkt:
De Corvette C3 zal niet zo snel aan vervanging toe zijn

Haha dat hoop ik ook niet voor je :D

De Rivian in het groen maar kreeg ik geen foto van gevonden.

Ik weet niet hoe jij zoekt maar google "Rivian green" en je vind veel foto's :) Sowieso van het productiemodel, die jij liet zien is de concept car.

r1s-forest-green.jpg

Tof ding.

Haha dat hoop ik ook niet voor je :D

Ik weet niet hoe jij zoekt maar google "Rivian green" en je vind veel foto's :) Sowieso van het productiemodel, die jij liet zien is de concept car.

r1s-forest-green.jpg

Tof ding.
Ik denk dat de R2 wordt bedoeld. Geweldig ding en ik hoop echt dat die naar Nederland komt!
d92c1492c1e3a04d893c28c1959936ae4ee40977.jpg

Dat is de R3. Hij zei "De Cadillac Lyriq vind ik bijv. ook gaaf of de Rivian R2." en liet ook de R2 zien.

@MCW dat is de R1 ;) die wilde ik oorspronkelijk maar komt niet naar de EU. De R2 eventueel wel, maar de officiële release foto’s zijn alleen in het wit dacht ik.

En van Harmen is de R3 inderdaad

Ja ze lijken veel op elkaar! Alleen de R3 is iets anders. Maar eigenlijk dus die groene R1 een beetje gekrompen (R2). De R1s is volgens mij ook langer dan 5m, dus sowieso niet echt iets voor de Europese markt.

Mijn huidige Jaguar XKR wil ik tot in einde der tijden houden. Er is echter één auto die daarvoor in de plaats mag komen en dat is de Aston Martin DB9 (of natuurlijk de DBS variant ervan)
54114988890_40d1fed9fb_h.jpg

Dit exemplaar bij Hoog is wel heel aantrekkelijk
aston-martin-db9-v12-touchtronic.jpg

Mijn hudige auto is al 6,5 jaar deze Ibiza (tevens mijn avatar):

0-MOR-2017250033-1.jpg

Toen ik deze Ibiza in 2018 kocht heb ik uitgesproken dat dit waarschijnlijk mijn laatste benzine auto zou zijn.

De Tesla Model 3 vind ik als elektrische opvolger nog steeds een fraaie automobiel. En hij wordt langzaamaan betaalbaar voor iemand die zelf zijn auto's koopt.
0-f3ba3a1e11a28a58c2e1ad871ea4ad2b.jpg

Maar er is meer moois op de markt. Dus 100% zeker of het een Tesla wordt, ben ik nu ook weer niet.

En voorlopig ben ik nog veel te tevreden over de Ibiza en maak ik daarnaast momenteel veel te weinig kilometers om een nieuwe auto te overwegen. Dus voorlopig rij ik nog wel even door met de Ibiza.

Dat is wel een rare gewaarwording voor iemand die voorheen na 2 a 2,5 jaar alweer zin kreeg in een volgende auto, dat zo'n iemand nu gewoon al 6,5 jaar met dezelfde auto rijdt. En hem nog steeds totaal niet beu is.

De huidige is sinds drie jaar deze Giulia uit 2019. In principe zou ik daar wel tot in lengte van dagen in willen blijven rijden, maar zo werkt dat niet natuurlijk. De huidige kilometerstand is 75000km, dus hij kan vast nog wel even mee.

54015680292_b37966bc28_c.jpg

Als er wel een nieuwe moet komen, mag het dus best weer een Giulia zijn, maar ze zijn nu relatief veel duurder dan een paar jaar geleden valt mij op. Bovendien moet het een exemplaar worden met ACC en dat wordt de spoeling alweer dunner. Een mogelijke opvolger zou een hybride Alfa Junior kunnen zijn. Leuke auto en je rijdt weer een Alfa.

53829159739_bd16ed59b8_o.jpg

Maar een B segment SUV met Peugeot motor is ook wel weer weer een flinke stap terug in vergelijking met een Giulia verwacht ik, en hoewel het rijden met een automaat zeker goed bevalt, mis ik eerlijk gezegd toch wel een beetje de handbak (ik weet dat veel mensen er niet zo over denken). Dus een mooie, handgeschakelde, betaalbare, vlotte, lage auto vinden is tegenwoordig niet zo gemakkelijk meer. De enige auto die daaraan voldoet, is de Mazda 3 sedan en dat vind ik ook echt een mooie wagen. Enige echte nadeel voor mij als Alfa liefhebber, dat ik in een "vreemd" merk rijd.

mazda3-sedan-skyactiv-g-122-cv.jpg

Momenteel rij ik een Alfa Tonale Veloce

alfa-tonale.jpg

De volgende auto zal volledig elektrisch moeten worden (want firmawagen) en liefst wat ruimer dan mijn huidige. Ik hoop op een Stelvio, die volgend jaar gaat gelanceerd worden. Maar om daarover te beslissen, is nog te weinig bekend.
In ieder geval, mijn huidige wagen zal pas over 3 jaar vervangen worden

alfa-stelvio-masera-design-1300x739.jpg

@MCW : een CX-3 is een erg fijne auto en zeker in GT-M livrei, MITS je er lekker in zit / past. Dat was bij mij niet het geval, ik kreeg steeds pijn in mijn rug bij langere ritten door het gebrek aan lendesteun en met lange benen te weinig ondersteuning van mijn bovenbenen.

De huidige E91 hebben we nu bijna 9 jaar in bezit.

nwhcxYg.jpg

Met 265.000 km op de klok zouden we 'm kunnen vervangen. Maar hij rijdt nog heel fijn, er zijn geen technische mankementen en we kunnen er zo nog eens 9 jaar mee rijden. Bij vervanging zou het waarschijnlijk gaan om een M340i Touring, zonder privacy glas.

ALLES-AUTO-Robert-May-5-1.jpg

Als gezinsauto rijden we nu een Volvo V70 D5 van 2005. Een bewuste keuze, want de roetfilterloze motor staat als bulletproof bekend en als zodanig heeft hij zich ook bewezen. Het is een origineel Nederlandse auto die we in 2019 met 160.000 km van de 1e eigenaar hebben overgenomen, inmiddels staat de teller bijna op 290.000 en hij doet het nog steeds prima. Hij is afgeschreven en onze vaste lasten bestaan uit belasting, verzekering, onderhoud en diesel, dat bevalt ons eigenlijk prima. Zolang hij betrouwbaar blijft, is het goed en mag hij blijven.

Als we al wat anders zouden gaan kopen is het vanwege extra ruimte en een hoger trekgewicht. Een kanshebber is de Mercedes E-Klasse W212 Estate en dan bij voorkeur als E350 CDI. Hij is niet veel groter, maar mag wel meer trekken: 2100 kg in plaats van de 1800 van de Volvo. Als tegen die tijd het budget voor aanschaf, vaste lasten en onderhoud wat ruimer blijkt, kijken we ook naar een Mercedes GL-klasse X166, die mag 3500 trekken en heeft ook wat meer ruimte. Als die auto er zou komen zou het waarschijnlijk ook een 350 CDI worden, eventueel ook een 500 benzine, maar alleen als we minder zouden rijden dan nu.

Hopelijk blijft mijn auto nog even heel maar mocht er een nieuwe moeten komen wordt dat waarschijnlijk een electrische cabrio.

@MCW : een CX-3 is een erg fijne auto en zeker in GT-M livrei, MITS je er lekker in zit / past. Dat was bij mij niet het geval, ik kreeg steeds pijn in mijn rug bij langere ritten door het gebrek aan lendesteun en met lange benen te weinig ondersteuning van mijn bovenbenen.

Bekend probleem idd. Sowieso voor mij omdat ik erg lange benen heb. Scheelt wel dat ik de auto niet perse voor lange afstanden heb.

Ik heb mijn Ampera-e nu 3 jaar en de auto bevalt uitstekend. Met 205.000 kilometer heeft hij er al heel wat op zitten, maar het liefste zou ik hem voorlopig nog houden. Het hangt alleen wel af van de belastingplannen van de overheid en de veranderingen met betrekking tot de kosten van elektriciteit en benzine of het rendabel blijft om met deze auto 17500 kilometer per jaar woon-werkverkeer te rijden terwijl daarvan slechts 6250 à 17 cent worden vergoed. Dat is nu zonder MRB wel op te brengen. Maar als daar zo'n 1100 euro aan belasting per jaar bij komt is dat 5% van m'n jaarsalaris. Dat is me wel teveel van het goede.

In dat geval zou ik allicht óók met de Twingo van m'n vriendin gaan rijden, of met een Fiat Panda erbij. Onder de 950 kilo, zuinig in brandstof én in verzekering.

Laatst bewerkt:
Jeetje wat een lastige vraag. We hebben nu Madame Caramel, onze Citroën ë-C4. En die bevalt ons erg goed.
wdd8vof.jpeg

Ergens midden volgend jaar loopt de (zakelijke) lease af en dat wordt een keuzemoment, ook doordat we dan waarschijnlijk niet meer zakelijk gaan leasen. En daarmee de 'eis' van een elektrische auto vervalt.Wat wordt het dan? Als het elektrisch gaat, dan gooien de Jeep Avenger of de Alfa Romeo Junior hoge ogen. De laatste vooral bij mij, de eerste bij mijn vrouw... echter zij heeft met vreemde achtergronden een hekel aan snelladen. Dat maakt de kans van hybride, al dan niet plugin. Dat zou best weer de Avenger kunnen worden maar ook de Lexus LBX zou daarin goed kunnen scoren. We hebben zonder kinderen, honden of ruimtevretende hobby's geen grote auto nodig en als het aan mij ligt wordt het dan wel een redelijk compacte. Vind ik gewoon lekkerder rijden en je kunt gemakkelijk een parkeerplek vinden. Maar goed, we hebben nog tijd om iets te bedenken en te vinden.

Jaren geleden raakte ik mijn baan kwijt en heb mijn auto's weggedaan. Nu heb ik werk in de buurt, maar daar kan ik alleen betaald parkeren en het enige voordeel van de auto zou zijn dat ik droog zit, met wat pech kom ik in de file en ben ik even lang onderweg als met de fiets. De fiets is daarnaast mijn fitness en goed om een werkdag van je af te trappen.
Voor langere ritten gebruik ik het OV. Dat is niet optimaal, maar het prijsvoordeel ten opzichte van een auto die de rest van de tijd stil zou staan is zo groot, dat ik een auto niet kan verantwoorden.

Ik zou wel weer graag iets klassieks willen om aan te prutsen en mooi-weer-ritjes te maken. Maar dan heb ik ook een garage nodig, en die zijn hier onbetaalbaar. Zou ik toch voor een alledaagse auto gaan dan wordt het waarschijnlijk een EV, of een wat oudere benzineauto met automaat. Na 30 jaar 'roeren' en veel filerijden hoeft schakelen van mij niet meer.

Leuk topic!
De Golf heb ik nu zo’n 2,5 jaar in bezit:

Eigenlijk bevalt ie nog prima! Ik rij nu zo’n 20.000km per jaar. Een EV zou mij prima passen. Zakelijke lease zie ik nooit gaan gebeuren dus dan duurt dat wat langer :) Het wordt dan een tweedehands EV. En eigenlijk kan dat van alles zijn: Polestar 2, Ioniq 5, Model 3. Een Enyaq vind ik ook wel aantrekkelijk maar een dagelijkse auto moet gewoon werken zonder gezeik, en ik hoor toch iets te vaak issues met het multimedia systeem of de accu. Bij de eerder genoemde modellen hoor ik dat minder.
Een plug-in Golf 8 of Cupra Leon is ook aardig, maar ik denk dat ik beter gelijk voor vol elektrisch kan gaan.

Citigo: die houden we lekker. Ding bevalt uitstekend.

Hobby auto: de Kever blijft er ik blijf kijken naar een klein sportief bakje als een Cooper S. Geen idee of die er ook echt ooit gaat komen.

Leuk topic, inderdaad een gedachte die geregeld naar boven komt! Vorige maand heb ik al een auto gekocht...

T1tIjEt.jpeg

...dus voor nu is de vraag nog lang niet aan de orde. Maar als ik er even over nadenk:
Een Mini rijden stond al lang op mijn verlanglijstje, en het bevalt me tot nu toe ontzettend goed. Dus waarschijnlijk weer een Mini. Over een jaar of wat doorschuiven naar een nieuwere en snellere uitvoering lijkt me wel wat, bijvoorbeeld iets als dit:

mini-john-cooper-works-2-0-s-jcw-chili-serious-business.jpg

Dan heb ik nog twee hobby auto's staan:
De MG zou ik alleen wegdoen voor een andere cabrio. Maar het enige doel van die auto (nu nog) voor mij is om af en toe open te kunnen rijden en dan is inruilen op iets anders voor dezelfde ervaring echt niet nodig.

De BRM ga ik niet vervangen. Die blijft tot ik er op uitgekeken ben, daarna gaat ie eruit en houd ik het bij een daily en een cabrio.

De huidige auto heb ik pas anderhalve week, dus het is een beetje vroeg om na te denken over een opvolger. :) Wel leuk misschien om te delen dat de zoektocht af en aan al een hele tijd aan de gang was.

De huidige:
DSC_0031 by Ivo Jonker, on Flickr

Daarnaast hebben we nog de Fox die mag blijven tot ie op is. Heerlijk wagentje voor naar de stort en dergelijke. De opvolger daarvoor mag wel een slagje groter, waarschijnlijk een Polo.

De Kever blijft, daar komt geen opvolger voor!

Leuke rubriek.

Ik ben saai en blijf trouw aan het concept van een snelle, zeer comfortabele en sportief als het moet E segment papa auto.

De huidige - BMW 535i touring (F11) uit 2016
IMG-1689.jpg

De meest waarschijnlijke opvolger: BMW 540i touring (G31)
IMG-1690.jpg

Hierbij het liefst niet zwart, chroom raamomlijsting en interieur met een kleurtje. Die zijn erg lastig.

Oh ja eentje vóór 2022. Geen irritante verplichte piepjes

De gedroomde opvolger - Alpina B5 Touring (G31)
IMG-1691.jpg

Groen met tartufo interieur.

Edit: ik zie als eis realistisch. Een Alpina B5 uit 2020 is nu niet realistisch. Hopelijk over 3 jaar

Laatst bewerkt:
Zo mijn huidige Skoda alweer 14 maanden in bezit en 59.000 kilometer alweer op de teller
Tot op heden bevalt deze echt helemaal top en naar een aantal Peugeot modellen bevalt me zo’n VAG hok wel

IMG-8675.jpg

Ja en dan eventueel een opvolger … als de kilometers zo doorgaan dan kan deze er nog wel sneller komen dan verwacht
De volgende modellen staan nu hoog op mijn lijstje

Optie 1 wederom een Kodiaq wel een Sportline

1980x960.webp

Optie 2 Volkswagen Tayron R-line

vw-tayron-2025-eigene-bilder.jpg

Optie 3 Audi Q5 als S-line
Maar wil ik straks zoveel betalen voor de auto…
Moet er nog maar even goed over nadenken

mgs9q5xyz0ekmm_1200.jpg

Huidige auto is een blauwe Honda Civic die wij nieuw gekocht hebben in 2013. Ik heb geen concrete plannen deze in te ruilen. hoewel ik een paar maanden geleden toch wel aan het twijvelen gebracht werd:
AP1GczONFU60hnP0Ihdo7bzgg_vR8DvSYW3yFRUlEDynfqJdm7WGL3reE-WNWXuZV2cJQVFJUfOUVmuy7lMOCM6frmPBinCh82rv37YmfrG8wgg3RZdytoesEaUCIuRMrm4tPCDTjiCOG3vWoXF0laL6Q3PfwA=w1016-h762-s-no

Op de voorgrond is mijn Civic, op de achtergrond precies dezelfde maar dan met de 1.8 liter motor, een paar deuken minder en ongeveer 100k meer op de teller. Dat laatste is waarom ik het niet gedaan heb. :confused:
Daarnaast heb ik ook nog de AE86, dus ik heb ook geen reden om een andere auto te nemen als daily.

De Mini blijft, maar de andere twee auto's gaan er ooit wel uit:

Van deze Toyota Verso is vooral de tweede zitrij met drie stoelen van belang.
51134255152_1576cc919a_c.jpg

Daar zie ik in de toekomst deze Citroën C5 Aircross wel voor in de plaats komen:
0hjywfyb4bnb.jpg

Bij voorkeur de plug-in hybrid.

Deze Opel Mokka-e blijft sowieso tot oktober 2027:
52431865410_ebf1c6584c_c.jpg

Daarna heb ik wel zin in deze Renault 5:
vlcuny8g785b64.jpg

Die is volgens de eerste rijtesten niet alleen leuk om te zien, maar ook om te rijden.

Daarna heb ik wel zin in deze Renault 5:
vlcuny8g785b64.jpg

Die is volgens de eerste rijtesten niet alleen leuk om te zien, maar ook om te rijden.
Ja man echt zo’n leuke auto is dat geworden. Volgens mij een heerlijk scheur ijzer voor een EV

• Leuk
Waarderingen: j.ko
Mijn volgende auto wordt er een voor erbij, niet om een huidige te vervangen. Ik denk aan een Renault 5 E-tech Electric, of een Mini Cooper SE op korte termijn

In juni 2013 kochten wij een Renault ZOE.

Foto-B4CFJGYL-D.jpg

Zeker als particulier waren we er erg vroeg bij. En ik had er lol in, het waren toen echt nog heel andere tijden. Elke keer weer uitleggen dat de auto niet op brandstof overschakelt omdat die 100% elektrisch is (elektrisch rijden werd door het merendeel van de mensen geassocieerd met hybride rijden) en dat je niet met een lege accu komt te staan omdat je door de auto prima geïnformeerd wordt hoe ver je nog kunt en waar de oplaadpunten zijn. Maar goed, dat zijn verhalen voor een ander topic.

Het idee was om de ZOE minimaal 15 jaar aan te houden. En op zich bevalt de ZOE ook na 197.000 km nog prima, maar ik ben nu toch op zoek naar een mooie coupé. Mensen die me kennen, weten dat ik enorm fan ben van deze carrosserievorm.
Er moet nu een mooie Laguna Coupé, als opvolger voor de ZOE, komen. Geen zwarte, geen witte, een handgeschakelde 2.0 GT en liefst minder dan 150.000 km. Niet makkelijk te vinden, maar ik heb geen haast.

S1-renault-laguna-coupe-2008-2015-quand-le-losange-devient-gracile-et-agile-des-6-500-eur-659340.jpg

S8-renault-laguna-coupe-2008-2015-quand-le-losange-devient-gracile-et-agile-des-6-500-eur-187615.jpg

Laatst bewerkt:
Leuk topic en goede vraag. De eerstvolgende auto die op de lijst staat voor vervanging:

2016 BMW X5 40e
t5qy78xby04r.jpg

Qua opvolging zijn er nog een aantal opties en die lopen heel erg uiteen. Verstandige keuze zou een Kia Carnival zijn. Veel ruimte en comfort, maar weinig uitstraling. Een Porsche Macan zou precies in het eisenpakket passen, maar ik weet niet of dat qua budget gaat werken.

Echter, we hebben een reservering op een Rivian R2, die naar verwachting in 2026 op de markt komt.

2023-rivian-r1s_100846718_h-1853499819-1024x683.jpeg

Op langere termijn moet ook de Expedition vervangen worden:

2016 Ford Expedition EL
lomylifbgp8e.jpg

Ondanks dat ik een Ford F250 wel gaaf zou vinden, lijkt me een nieuwere Expedition een logischere keuze.

e7398543f675b1049b6fc1a21e8e4b86.jpg

Terug
Bovenaan