Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
Aan alles komt een eind. Ook aan de Audi A1 en Audi Q2. Ze zijn alleen nog uit voorraad leverbaar.
Van de Audi A1 verkocht Audi de afgelopen 15 jaar verspreid over twee generaties duizenden auto's. Alleen al in Nederland zijn bijna 29.000 Audi's A1 verkocht. Het waren er niet genoeg. De Audi A1 heeft geen toekomst meer. Het premium-neefje van de Volkswagen Polo, Seat Ibiza en Skoda Fabia is niet meer samen te stellen in de configurator van Audi. Wel zegt Audi dat er nog volop voorraadmodellen beschikbaar zijn.
Als ik op de Audi website kijk (direct leverbaar), dan zijn er 81 A1's en 54 Q2's. Dan heb je er eventueel nog staan bij 'jong gebruikt'.die nog flink is, begrijp ik
Het kan zijn dat hij ergens anders heeft gekeken of ook nog tussen jong gebruikt.^^ Je collega schrijft zelf "volop" dus vandaar mijn aanname. Nu zal het arbitrair zijn of deze aantallen veel of weinig zijn.. je zal ze nog maar moeten verkopen.. maar per dealerverkooppunt zijn het geen tientallen meer, zo is het ook.
Ik vind de Model S er nog steeds heel aardig uitzien, maar die paar keer dat ik er een gereden heb (bouwjaar 2015) viel hij me toch wat tegen. Razendsnel natuurlijk maar duidelijk een product van een jong merk met missers die de - anno 2016-18 - gelijk geprijsde concurrentie niet meer maakte. Ongeacht wat ik van de baas van het merk vind is het wel echt een pionier op ev-vlak geweest.
De hybride besteluitvoering is in nl geleverd, stonden best wel veel demo modellen lang te koop op gaspedaal.nl, maar uiteindelijk bijna allemaal weg.^^ de Hyundai Staria. Is die wel ooit écht leverbaar geweest in NL? (in DLD wel).
Welke hybride?
Dit is wel heel bondig, beste collega.![]()
Och, als je er een functionerende auto aan hebt dan is het toch prima? 'Mijn' merk is al meer dan 20 jaar in zijn traditionele vorm verdwenen maar dat hindert mij nauwelijks. De leaserijders zal het sowieso niet veel uitmaken.
Moderator
Als ze al worden aangeboden. Met de komst van al die nieuwe merken is het niet meer gebruikelijk dat elke leverbare auto ook in een leaseconstructie wordt aangeboden.Daarnaast zijn de meeste leasemaatschappijen ook nog een conservatief met de restwaarde van onbekende auto's, dat is een van de grootste delen van je leaseprijs en dus zal een vreemd merk vaak duurder zijn dan een bekender merk tenzij er een specifieke samenwerking of ander voordeel aan kleeft.
Ook dat nog, al kun je vrijwel iedere auto wel leasen. De vraag is alleen of de leaseprijs dan ook leuk blijft. Ik meen dat de Hongqi nog wel te leasen was (zakelijk, dus niet via Private Lease) bij de meeste grote aanbieders. Maar dat zal in vergelijking met een andere 70K kostende EV geen goedkope auto zijn geweest in de maandlease want daar zit geen enkele maatschappij op te wachten na 4/5 of 6 jaar lease. Die zullen hem wel naar bijna niets afschrijven.Als ze al worden aangeboden. Met de komst van al die nieuwe merken is het niet meer gebruikelijk dat elke leverbare auto ook in een leaseconstructie wordt aangeboden.
Ik heb inderdaad nooit in de lease gewerkt, ken de laatste jaren alleen de ervaringen/voorkeuren van mijn leaserijdende collega's. Die zijn samen te vatten als "zo veel mogelijk pk voor zo min mogelijk pegels", ik moet de meesten niet vragen wat het nou precies voor model is want dan vallen ze stil.Ik woon vlakbij Houten en werkte daar ook een langere periode (zelfs in het pand van Hedin, niet bij de dealer zelf) maar ik had het idee dat Hongqi toch wat auto's had verkocht. Valt dus toch tegen.
Zoals beschreven niet echt opvallend want het merk had eigenlijk niets nieuws te bieden. Een naar eigen zeggen "premium" auto, in ieder geval zo geprijsd, met oudere techniek en weinig bijzonders. Als je dan minimaal 70K wilt stukslaan op een premium auto waarom zou je dan voor een Hongqi kiezen? Ze bieden niets extra, behalve een bijzonder matig verdeeld dealernetwerk en vrijwel geen enkele betrouwbare gebruikerservaring te vinden over hun auto's.
Dan ga je voorbij aan "wat de boer niet kent, dat vreet 'ie niet" dat is gewoon logisch nadenken. Waarom investeren in een auto/merk die je niet kent en letterlijk geen enkel voordeel heeft t.o.v. een andere auto in zijn prijsklasse.
Dit is te simpel gedacht. Leaserijders zijn vaak maar moeilijk te overtuigen om in een vreemd merk te stappen. De enige reden dat men massaal in een ander merk stapte was bijtelling. Dat voordeel heeft een Hongqi sowieso al niet. Het maakt ze enorm veel uit want de leaserijder betaald een kapitaal aan bijtelling iedere maand.
Ik heb weleens het idee dat mensen die dit soort dingen zeggen zelf nooit in de leasemarkt gewerkt hebben want ik heb uren aan de lijn gehangen en zitten mailen met leaserijders die alles tot in de puntjes aan het uitzoeken waren om maar in hun favoriete auto met juiste samenstelling te kunnen rijden.
Daarnaast zijn de meeste leasemaatschappijen ook nog een conservatief met de restwaarde van onbekende auto's, dat is een van de grootste delen van je leaseprijs en dus zal een vreemd merk vaak duurder zijn dan een bekender merk tenzij er een specifieke samenwerking of ander voordeel aan kleeft.
Ja die heb je er ook tussen zitten dat waren een paar jaar geleden de Toyota Auris TS, Peugeot 308 SW HDi rijders en daarna de Tesla-rijders. De echte bijtellingsknallers zeg maar. Maar goed, als er iemand kritisch op de prijzen waren, waren/zijn zij het wel.Ik heb inderdaad nooit in de lease gewerkt, ken de laatste jaren alleen de ervaringen/voorkeuren van mijn leaserijdende collega's. Die zijn samen te vatten als "zo veel mogelijk pk voor zo min mogelijk pegels", ik moet de meesten niet vragen wat het nou precies voor model is want dan vallen ze stil.![]()
.. daar had ik op een gegeven moment wél de schurft aan. Wilden altijd meer dan dat het budget feitelijk toeliet.want ik heb uren aan de lijn gehangen en zitten mailen met leaserijders die alles tot in de puntjes aan het uitzoeken waren om maar in hun favoriete auto met juiste samenstelling te kunnen rijden.