Wel of niet repareren

Anni

Net ingestapt
Goedemorgen,

Ergens denk ik het antwoord te weten maar ben toch even benieuwd.
Het gaat hier om een Toyota Yaris uit 2002, heeft nu 210.000 gelopen en staat voor een APK check op de nominatie voor afkeur voor de remkrachtverdeler en nieuwe trommelremmen en wat 'kleiner spul' als de voorlampen.
Blijkbaar is dat eerste onderdeel nergens te vinden dus is een duur ding.

Het kleiner spul kunnen we zelf, reparatie van de verdeler en remmen word geschat op 2.000 euro.

Wat is wijsheid?
Ben ik naïef als ik denk dat ik voor 2.000 en een beetje meer een nieuwer model kan krijgen?

Ik zou zelf op zoek gaan naar onderdelen voor de remmerij en een garage die ze er voor een schapoelijke prijs op zet. Ik vind de helft, dus 1000 euro, inclusief een setje koplampen, een normale prijs.

2000? Jeutje dat moet vast goedkoper kunnen. Anders wil ik de sloop prijs wel geven voor de Yaris.

• Leuk
Waarderingen: Sjon
Ben ik naïef als ik denk dat ik voor 2.000 en een beetje meer een nieuwer model kan krijgen?

Eh, ja.. de tijd dat je voor 1000 euro nog een redelijke wagentje kon kopen met een jaartje 'APK' is, helaas, wel voorbij. Het begint nu zo'n beetje bij die 2 mille, dus veel op voorruit, in de Yaris klasse, zal je niet gaan.
Als is 2 mille aan reparatiekosten ook wel gortig maar er worden al tips voor wat voordeliger opties gegeven.

Voldoet de auto verder wel? Wil je er nog een jaartje of wat mee rijden of zocht je eigenlijk al iets anders? Dan is het een ander verhaal natuurlijk.. maar ook dat zal je geld kosten.

Terug
Bovenaan