Welk evenement voor een man die van auto's houdt

joolien

Wegverkenner
Mijn man wordt in april 40 jaar. En ik zou hem graag meenemen naar een auto evenement. Nu had ik de Historic grand prix in gedachten, maar ik wil er een weekend weg van maken en Zandvoort is in die periode onwijs duur (en alles er omheen ook).

Nu heeft mijn algoritme op facebook opgepakt dat ik interesse heb ik auto evenementen haha, en nu krijg ik ook Ultrace in Dusseldorf te zien. Dat is ook vrij prijzig maar het mag op zich wat kosten.

Eigenlijk wil ik hem het liefst meenemen naar Goodwood, maar dat is ook duur... Dus misschien zijn er nog goedkopere alternatieven.

Maar goed, waar houdt mijn man van:
- FERRARI!! Alles met Ferrari's is goed.
- Omgebouwde auto's of hoe zeg ik dat. Hij kijkt regelmatig filmpjes van de carmeetings in Japan, oa in Daikoku. Dat vind hij echt geweldig.
- Raceauto's van begin tot einde. Ook verschillende raceklasses.

Hij spaart auto's (1:64) en dit zijn een aantal van zijn favorieten.

652903650_28409746978617895_6410919449422199542_n.jpg

653702597_28409746905284569_17245309489283484_n.jpg

653700627_28409746928617900_3827227158741704482_n.jpg

653709167_28409747325284527_160293575648705322_n.jpg

Heb je ideeën? Roept u maar!

Ik zie trouwens dat er al geen weekendtickets meer zijn voor Goodwood. Dat is wel jammer want 2 dagen kost al bijna €400.- (grandstand).

En Zandvoort en dan bijvoorbeeld in Noordwijk verblijven? Fietsen mee of huren en daarmee door de duinen naar Zandvoort!

En Zandvoort en dan bijvoorbeeld in Noordwijk verblijven? Fietsen mee of huren en daarmee door de duinen naar Zandvoort!

Ja dat is dus niet heel veel goedkoper. Maar ik heb net iets gevonden voor €390.- dus die heb ik even gereserveerd met annulering. Dus dat is nog te doen.
Maar ik sta nog steeds open voor andere auto evenementen.

De Historic GP is wel echt heel leuk, dus dat is zeker een aanrader.

Afhankelijk van waar jullie vandaan komen kan je er ook een weekendje Haarlem van maken? Mooie binnenstad met genoeg gezelligheid en andere dingen die je kan doen!

Als het gaat om race/getunede auto's dan zijn er op Circuit Assen ook regelmatig evenementen. Het is een motorcircuit en als je er een weekeindje van wil maken, dan is de oriëntatie wel anders dan 'aan zee'. Wellicht leuk als extraatje op de heen- en terugweg, afhankelijk waar jullie vandaan komen: er zijn best wat automusea in Nederland. Soms (erg) klein dus check of je ze leuk vindt (en of ze nog bestaan, er zit beweging in).

@Barri ja dat klopt wel haha. We kijken naast F1/2/3 ook Nascar, Indycar en WEC.

@Polaris ik kom zelf uit de buurt van Haarlem(Heemskerk, gestudeerd en gewerkt in Haarlem) en ik vind het zelf niet zo'n leuke stad haha. Maar ik heb nu dus wel wat betaalbaars gevonden in Zandvoort, dus ik denk dat het dan een weekend Historic GP wordt.

@Roadracer Assen zijn we al idd een paar keer geweest, oa met supercar sunday. We zijn ook wel eens bij een beurs in de Rai geweest maar mijn man ziet en hoort ze toch liever rijden :p Maar ook al gaan we naar Zandvoort, ik zal toch Assen wat in de gaten houden om af en toe eens heen te gaan. Dat soort musea zijn ook wel tof. We zijn al bij Louwman geweest, dat vonden we wel tof maar mijn man miste toch wat raceauto's.

Ik heb als afleidingsmanoeuvre heb ik een link gestuurd naar hem voor Japfest op Assen. Hij is helemaal wijs van Japanse auto's dus daar moet hij sowieso maar heen :p (ik ben er dan niet).

Leuk dat je dit doet voor je man Joolien. Ik was alleen in de war door Japfest in Assen, aangezien @Roadracer net een link geplaatst heeft dat het Japfest in Zolder (:cool: plaats vindt, Japfest Zolder (:cool:. Maar blijkbaar ook gewoon een maand later in Assen. :D

Terug
Bovenaan